Page 31 - daily - 17 04 2019
P. 31

Στο μονοπάτι προς την
                                                 TECH αυτόνομη οδήγηση

               Τα επίπεδα της αυτόνομης οδήγησης


                 Η  αυτόνομη  οδήγηση  είναι  ένας  μαραθώνιος  και όταν βρεθεί σε συνθήκες εκτός του φακέλου

               που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι περίπου  χρήσης, δίνει τον έλεγχο στον οδηγό μέσα σε ένα
 Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό: Πώς λειτουργούν;  το 2025 και αποτελεί μια προοδευτική διαδικα- προκαθορισμένο  χρονικό  διάστημα.  Στο  επίπε-

               σία. Έχοντας αυτό στο νου, πρέπει να αναφέρου- δο 4, το όχημα έχει την δυνατότητα εκτεταμένης
               με  ότι  η  έννοια  της  αυτόνομης  οδήγησης  έχει  αποκλειστικής αυτόνομης οδήγησης, πάλι εντός
               στην ουσία 6 επίπεδα, όμως αυτό δεν είναι θέ- ενός φακέλου χρήσης και τέλος στο επίπεδο 5, το





                                                                                            Το νέο Audi A8 (D5)
                                                                                            είναι το μοναδικό
                                                                                            όχημα παραγωγής
                                                                                            παγκοσμίως -προς
                                                                                            το παρόν- με
                                                                                            επίπεδο 3 αυτόνομης
                                                                                            οδήγησης.





                                                                                               Η BMW υπολογίζει μέχρι
                                                                                               το 2021 να έχει αυτόνομο
                                                                                                      όχημα επιπέδου 5.





               σφατο, αφού εξαρτάται την περιοχή του κόσμου
               στην οποία αναφερόμαστε. Στην Αμερική είναι 4,
               στην Γερμανία είναι 6, ενώ κατά SAE (Society of
               Automotive Engineers) είναι 5. Θεωρώντας σαν
               βάση υπολογισμού τα 6 επίπεδα, το επίπεδο 0 εί-

               ναι αυτό στο οποίο δεν υπάρχει κανένα σύστη-
               μα υποβοήθησης οδηγού. Στο επίπεδο 1 υπάρ-
               χει η δυνατότητα από το αυτοκίνητο για αυτόνομο
               έλεγχο  διαμήκους  ή  εγκάρσιας  κίνησης  με  τον  αυτοκίνητο είναι απολύτως αυτόνομο κάτω από
               οδηγό να ελέγχει μόνιμα την άλλη. Στο επίπεδο  όλες τις συνθήκες, σε όλους τους δρόμους και
               2 υπάρχει μερική αυτοματοποίηση αφού το αυτο- για όλες τις ταχύτητες με τον οδηγό να μην χρει-
               κίνητο κατά περιπτώσεις μπορεί να αναλάβει και  άζεται καν να είναι παρών. Στα επίπεδα 3, 4 και
               την εγκάρσια αλλά και την διαμήκη κίνηση (π.χ.  5 το νομικό πλαίσιο δεν είναι ακόμα πλήρως κα-
               σύστημα ενεργής διατήρησης λωρίδας σε συνδυ- θορισμένο. Αυτήν την στιγμή πολλοί κατασκευα-
               ασμό με adaptive cruise control). Μέχρι και το  στές βρίσκονται στο επίπεδο 2 αυτόνομης οδήγη-

               επίπεδο 2, το νομικό πλαίσιο είναι καθορισμένο.  σης με την μόνη εταιρεία που βρίσκεται στο 3 να
               Στο επίπεδο 3 το αυτοκίνητο μπορεί να είναι πλή- είναι η Audi με το νέο A8 (D5), όπου έχει την δυ-
               ρως  αυτόνομο  εντός  του  φακέλου  χρήσης  που  νατότητα να κινηθεί πλήρως αυτόνομα σε ταχύτη-
               έχει  προδιαγραφεί  από  τον  κατασκευαστή  του  τες μέχρι 60 χλμ/ώρα.

                                                    31




          #DAILY 17-4-19_all.indd   31                                                                            17/4/2019   3:43:54
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36