Page 36 - daily - 17 04 2019
P. 36

τε το βάθος σε όλα τα αυλάκια και σε όλη την πε- 25
                                                          5ΠΡΑΓΜΑΤΑ
                      Μετρήστε το πέλμα                              να αξιολογήσει κανείς το στάδιο στο οποίο βρίσκε-                                       Ο όρος «Δοκιμή Αυτοκινήτου»
                                                                      Το βάθος του πέλματος είναι κρίσιμο στοιχείο για


                                                                     ται το ελαστικό στον κύκλο ζωής του. Ο νόμος λέ-                                        αποκτά νέα έννοια
                                                                     ει 1,5 χλστ. βάθος, αλλά γενικά ακόμα και οι εται-
                                                                     ρείες ελαστικών προτείνουν τα 3 χλστ. ως σημείο                                          Οι αναλυτικές συγκριτικές δοκιμές  Τεστ  Ενεργητικής  Ασφάλειας,  Τεστ
                                                                     στο οποίο πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα για αλ-                                       του AutοΤρίτη αποτελούν μέχρι και  Ευρυχωρίας των φθηνότερων μοντέ-

                                                                     λαγή του ελαστικού. Όταν ελέγχετε το λάστιχο και                                        σήμερα τη «Βίβλο» των αγοραστών  λων της αγοράς, εξαντλητικοί «Γύροι
                                                                     το πέλμα του, μην περιορίζεστε σε ένα σημείο. Δεί-                                      αυτοκινήτου. Στο πρώτο κιόλας τεύ- στην Ελλάδα» με όλα τα hot μοντέλα
                                                                                                                                                             χος πραγματοποιήθηκε μεγάλο Τεστ  της αγοράς να διανύουν πάνω από
                                                                     ρίμετρο  του  ελαστικού.  Επίσης,  χρησιμοποιήστε                                       Οικονομίας  με  τους  10  Τσιγκούνη- 2.500  χλμ.,  αλλά  και  supertest  με
                                                                     και τους δείκτες φθοράς που έχουν τα περισσότε-                  ΧΡΟΝΙΑ                 δες  της  αγοράς,  ενώ  ανάμεσα  στα  μοντέλα  «Πύραυλους  στο  Προσπέ-
                                                                     ρα ελαστικά πλέον. Είναι κάποιες ειδικές ανάγλυ-                                        δεκάδες που ακολούθησαν ήταν τα  ρασμα».
                                                                     φες ενδείξεις μέσα στα αυλάκια. Αν αυτά τείνουν
                                                                     να εξαφανιστούν, τότε το ελαστικό δεν έχει και πολ-

                                                                     λά να προσφέρει ακόμη.


                      Mα γιατί ξεχνάς                                 Tips

                                                                        •  Να  τα  αλλάξω  ακόμα  κι  αν  έχουν  αρκετό
                      τη ρεζέρβα;                                     πέλμα; Όσο «ψωμί» κι αν έχουν τα ελαστικά μας


                 Στο βενζινάδικο ελέγχουμε την πίεση και στο εφεδρι-  ακόμα επάνω, το πιο κρίσιμο είναι η ηλικία τους.
               κό ελαστικό μας. Κάνουμε κι εκεί έναν οπτικό έλεγχο    Ακόμα και ελάχιστα χιλιόμετρα να έχουν διανύ-
               να δούμε ότι είναι στην κατάσταση που θυμόμασταν.      σει, αν έχουν περάσει τα 3-4 χρόνια ζωής, τότε

               Και μια και ανοίξαμε το πορτ-μπαγκάζ και σηκώσαμε      έχουν χάσει το μεγαλύτερο βαθμό των προσό-
               και τη μοκέτα που συνήθως σκεπάζει την πέμπτη ρό-      ντων τους. Η υγρασία και η ελαστικότητά τους
               δα, ελέγχουμε και τα παρελκόμενα: γρύλος, κλειδί για   έχει εξαφανιστεί, οπότε όντας τόσο ξερά δε θα                                                                                                           VW Polo
               μπουλόνια, εξολκέας για τυχόν καλύμματα και καπά-      δουλέψουν πια όπως προβλέπεται.
               κια στον τροχό. Είναι όλα εκεί; Ξέρουμε σε τι χρησιμεύ-  • Μπορείτε να προμηθευτείτε κι ένα όργανο                                                                    Eισαγωγή στο ανώτερο μικρό
               ει το καθένα; Αν τώρα δεν έχουμε ρεζέρβα και έχουμε    μέτρησης της πίεσης. Η τιμή του είναι συνήθως
               κιτ επισκευής ελαστικού κάνουμε έναν έλεγχο κι εκεί.   επιπέδου ενός καφέ, ενώ θα σας βοηθήσει να                                              Το 1994, προς τέλη της χρονιάς, φι- ρο σπορτίφ χαρακτήρας στο Polo αλ-
               Δουλεύει η αντλία που θα γεμίσει με αέρα το λάστιχο;   ελέγχετε τα ελαστικά σε 1-2 λεπτάκια και στο δι-                                       λοξενήθηκε  στο  Auto  Τρίτη  η  πρώ- λά και μια άνετη καμπίνα αποτέλεσαν

               Η φιάλη με τον ειδικό αφρό είναι εντός ημερομηνίας     κό σας χώρο.                                                                           τη στην Ελλάδα δοκιμή του νέου τό- σημαντικά όπλα στον εμπορικό στίβο.
               λήξεως; Αν φτάνει η ώρα για αντικατάσταση, μήπως να      •  Μπορούμε  και  πρέπει  να  προσέχουμε  τα                                         τε VW Polo. To γερμανικό μικρό, στην
               το ανοίξουμε αυτό το πακετάκι να δούμε πώς δουλεύ-     ελαστικά μας στην οδήγηση. Δεν ανεβαίνουμε                                             Τρίτη του γενιά (6Ν, 1994-2002) έδει-
               ει ώστε να είμαστε έτοιμοι τη στιγμή που θα χρειαστεί;   σε πεζοδρόμια, αποφεύγουμε τη λακούβα που                                            ξε με αυτό το κεφάλαιο της ιστορίας
                                                                      έχουμε δει έγκαιρα, προσπαθούμε να οδηγού-                                             του, πόσο ποιοτικό μπορεί να γίνει ένα
                                                                      με έτσι ώστε να περιορίζουμε τα δυναμικά φρε-                                          μοντέλο της κατηγορίας Β και προκά-

                                                                      ναρίσματα και μένουμε στις προγραμματισμένες                    1993                   λεσε  αίσθηση  με  τον  ολοκληρωμέ-
                                                                      ακινητοποιήσεις. Αποφεύγουμε επίσης χωματό-                                            νο  χαρακτήρα  του.  Σίγουρο  πάτημα
                                                                      δρομους και λοιπά κακοτράχαλα σημεία. Φυσι-                                            στο  δρόμο,  κινητήρες  που  έδειχναn
                                                                      κά, σπιναρίσματα, «παντιλίκια» και λοιπές δρα-                  1994                   ότι  αργότερα  θα  υπάρξει  περισσότε-
                                                                      στηριότητες δε βοηθούν…


                                                                                   36




          #DAILY 17-4-19_all.indd   36                                                                            17/4/2019   3:44:16     25xronia_T38-18_NEW.indd   26                                                                    5/4/2019   11:57:20
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41