Page 36 - daily - 17 04 2019
P. 36
τε το βάθος σε όλα τα αυλάκια και σε όλη την πε- 25
5ΠΡΑΓΜΑΤΑ
Μετρήστε το πέλμα να αξιολογήσει κανείς το στάδιο στο οποίο βρίσκε- Ο όρος «Δοκιμή Αυτοκινήτου»
Το βάθος του πέλματος είναι κρίσιμο στοιχείο για
ται το ελαστικό στον κύκλο ζωής του. Ο νόμος λέ- αποκτά νέα έννοια
ει 1,5 χλστ. βάθος, αλλά γενικά ακόμα και οι εται-
ρείες ελαστικών προτείνουν τα 3 χλστ. ως σημείο Οι αναλυτικές συγκριτικές δοκιμές Τεστ Ενεργητικής Ασφάλειας, Τεστ
στο οποίο πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα για αλ- του AutοΤρίτη αποτελούν μέχρι και Ευρυχωρίας των φθηνότερων μοντέ-
λαγή του ελαστικού. Όταν ελέγχετε το λάστιχο και σήμερα τη «Βίβλο» των αγοραστών λων της αγοράς, εξαντλητικοί «Γύροι
το πέλμα του, μην περιορίζεστε σε ένα σημείο. Δεί- αυτοκινήτου. Στο πρώτο κιόλας τεύ- στην Ελλάδα» με όλα τα hot μοντέλα
χος πραγματοποιήθηκε μεγάλο Τεστ της αγοράς να διανύουν πάνω από
ρίμετρο του ελαστικού. Επίσης, χρησιμοποιήστε Οικονομίας με τους 10 Τσιγκούνη- 2.500 χλμ., αλλά και supertest με
και τους δείκτες φθοράς που έχουν τα περισσότε- ΧΡΟΝΙΑ δες της αγοράς, ενώ ανάμεσα στα μοντέλα «Πύραυλους στο Προσπέ-
ρα ελαστικά πλέον. Είναι κάποιες ειδικές ανάγλυ- δεκάδες που ακολούθησαν ήταν τα ρασμα».
φες ενδείξεις μέσα στα αυλάκια. Αν αυτά τείνουν
να εξαφανιστούν, τότε το ελαστικό δεν έχει και πολ-
λά να προσφέρει ακόμη.
Mα γιατί ξεχνάς Tips
• Να τα αλλάξω ακόμα κι αν έχουν αρκετό
τη ρεζέρβα; πέλμα; Όσο «ψωμί» κι αν έχουν τα ελαστικά μας
Στο βενζινάδικο ελέγχουμε την πίεση και στο εφεδρι- ακόμα επάνω, το πιο κρίσιμο είναι η ηλικία τους.
κό ελαστικό μας. Κάνουμε κι εκεί έναν οπτικό έλεγχο Ακόμα και ελάχιστα χιλιόμετρα να έχουν διανύ-
να δούμε ότι είναι στην κατάσταση που θυμόμασταν. σει, αν έχουν περάσει τα 3-4 χρόνια ζωής, τότε
Και μια και ανοίξαμε το πορτ-μπαγκάζ και σηκώσαμε έχουν χάσει το μεγαλύτερο βαθμό των προσό-
και τη μοκέτα που συνήθως σκεπάζει την πέμπτη ρό- ντων τους. Η υγρασία και η ελαστικότητά τους
δα, ελέγχουμε και τα παρελκόμενα: γρύλος, κλειδί για έχει εξαφανιστεί, οπότε όντας τόσο ξερά δε θα VW Polo
μπουλόνια, εξολκέας για τυχόν καλύμματα και καπά- δουλέψουν πια όπως προβλέπεται.
κια στον τροχό. Είναι όλα εκεί; Ξέρουμε σε τι χρησιμεύ- • Μπορείτε να προμηθευτείτε κι ένα όργανο Eισαγωγή στο ανώτερο μικρό
ει το καθένα; Αν τώρα δεν έχουμε ρεζέρβα και έχουμε μέτρησης της πίεσης. Η τιμή του είναι συνήθως
κιτ επισκευής ελαστικού κάνουμε έναν έλεγχο κι εκεί. επιπέδου ενός καφέ, ενώ θα σας βοηθήσει να Το 1994, προς τέλη της χρονιάς, φι- ρο σπορτίφ χαρακτήρας στο Polo αλ-
Δουλεύει η αντλία που θα γεμίσει με αέρα το λάστιχο; ελέγχετε τα ελαστικά σε 1-2 λεπτάκια και στο δι- λοξενήθηκε στο Auto Τρίτη η πρώ- λά και μια άνετη καμπίνα αποτέλεσαν
Η φιάλη με τον ειδικό αφρό είναι εντός ημερομηνίας κό σας χώρο. τη στην Ελλάδα δοκιμή του νέου τό- σημαντικά όπλα στον εμπορικό στίβο.
λήξεως; Αν φτάνει η ώρα για αντικατάσταση, μήπως να • Μπορούμε και πρέπει να προσέχουμε τα τε VW Polo. To γερμανικό μικρό, στην
το ανοίξουμε αυτό το πακετάκι να δούμε πώς δουλεύ- ελαστικά μας στην οδήγηση. Δεν ανεβαίνουμε Τρίτη του γενιά (6Ν, 1994-2002) έδει-
ει ώστε να είμαστε έτοιμοι τη στιγμή που θα χρειαστεί; σε πεζοδρόμια, αποφεύγουμε τη λακούβα που ξε με αυτό το κεφάλαιο της ιστορίας
έχουμε δει έγκαιρα, προσπαθούμε να οδηγού- του, πόσο ποιοτικό μπορεί να γίνει ένα
με έτσι ώστε να περιορίζουμε τα δυναμικά φρε- μοντέλο της κατηγορίας Β και προκά-
ναρίσματα και μένουμε στις προγραμματισμένες 1993 λεσε αίσθηση με τον ολοκληρωμέ-
ακινητοποιήσεις. Αποφεύγουμε επίσης χωματό- νο χαρακτήρα του. Σίγουρο πάτημα
δρομους και λοιπά κακοτράχαλα σημεία. Φυσι- στο δρόμο, κινητήρες που έδειχναn
κά, σπιναρίσματα, «παντιλίκια» και λοιπές δρα- 1994 ότι αργότερα θα υπάρξει περισσότε-
στηριότητες δε βοηθούν…
36
#DAILY 17-4-19_all.indd 36 17/4/2019 3:44:16 25xronia_T38-18_NEW.indd 26 5/4/2019 11:57:20