Page 35 - daily - 17 04 2019
P. 35
5ΠΡΑΓΜΑΤΑ
Ελέγχουμε κάθε δύο εβδομάδες
Είναι σημαντικό να ελέγχου-
με την πίεση των ελαστικών,
μίνιμουμ κάθε δύο εβδομά-
δες. Δεν είναι δύσκολο: δια-
βάζετε το ταμπελάκι με τις εν-
δείξεις που συνήθως είναι στην
πόρτα του οδηγού, στην τάπα
του καυσίμου ή στο ντουλαπάκι.
Δεν μπορείτε ή δεν ξέρετε να διαβάζετε τις προ-
τεινόμενες πιέσεις ανάλογα και με το φορτίου του
οχήματος; Κανένα θέμα! Ζητήστε από τον υπάλλη-
λο του πρατηρίου βενζίνης να κάνει τη δουλειά αυ-
τή και θα έχει ξεμπερδέψει σε 30 δλ.. Η πίεση είναι του ακόμα κι αν πρόκειται για μια ολοκαίνουρια γό-
στρατηγικής σημασίας διότι, η λανθασμένη ποσό- μα. Δε θα φρενάρει σωστά το αυτοκίνητο και δε θα
τητα αέρα στο ελαστικό ακυρώνει τη λειτουργία στρίψει σωστά.
Οπτικός έλεγχος: δείτε της ημέρας θέλουμε, αλλά οπωσδήποτε σε διάστημα
Ταυτόχρονα με τις πιέσεις ή σε όποιο άλλο στάδιο
αν και πού φθείρεται 2-3 εβδομάδων ελέγχουμε το ελαστικό και οπτικά. Ψά-
χνουμε το πέλμα για «σουβενίρ» που μπορεί να έχει
πάρει μαζί του από το δρόμο το λάστιχο: πέτρες, κομ-
μάτια από ξύλο ή μέταλο πρέπει να αφαιρεθούν και να
δούμε αν έχουν προκαλέσει φθορά. Επίσης: γδαρσίμα-
τα, κομμάτια γόμας που έφυγαν, εξογκώματα στο πλα-
ϊνό είναι στοιχεία που δεν πρέπει να μας αφήσουν αδι-
άφορους. Μπορεί να μην υπάρχει απώλεια αέρα, αλλά
Κατ’αρχάς: πότε τα αλλάζω; μπορεί το λάστιχο να κλατάρει από ώρα σε ώρα, οπό-
τε καλύτερα να το αλλάξουμε το συγκεκριμένο, περιο-
ρίζοντας και το έξοδο. Επιπλέον, ελέγξτε πώς εξελίσσε-
ται η φθορά σε κάθε λάστιχο. Αν δείτε ότι κάποια ζεύγη
φθείρονται πιο πολύ στο εσωτερικό κομμάτι του πέλμα-
τος ή στο εξωτερικό, μπορεί να υπάρχει ζήτημα με τις
πιέσεις, με τα αμορτισέρ, με τα ακρόμπαρα ή/και με την
ευθυγράμμιση του οχήματος.
35
#DAILY 17-4-19_all.indd 35 17/4/2019 3:44:10