Page 8 - Daily 2019_06_04
P. 8

NONPAPER




              *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

           Εσείς παρκάρετε με τη                                                     Κοινοποίηση            Σχόλια



           μηχανή στο ρελαντί;                                   σημείο. Βάλε τώρα 10 ή είκοσι αυτοκίνητα σε μία

                                                                 γειτονιά, έξω από ένα σχολείο να περιμένουν το
                                                                 κουδούνι να  παραλάβουν τα παιδιά τους. Βάλε να
           Εσύ όταν σταματάς στην άκρη του δρόμου για            είναι αναμμένα στον καύσωνα 10-15 λεπτά το κα-

           μερικά λεπτά να περιμένεις κάποιον, σβήνεις           θένα για να δουλεύει το κλιματιστικό. Βάλε ότι οι
           τον κινητήρα ή το αφήνεις να δουλεύει στο             ρύποι αυτοί παραμένουν σε μία γειτονιά μέχρι να

           ρελαντί; Και το καλοκαίρι με τον κλιματισμό να        τους αναπνεύσουμε όλους. Ακόμη πιο ειρωνικά,
           δουλεύει, δεν το κάνεις περισσότερο;                  μέχρι να τους αναπνεύσουν τα ίδια τα παιδιά που
                                                                 περιμένουμε να μαζέψουμε από το σχολείο.
                                                                  Ένα  αυτοκίνητο  σταματημένο  στο  ρελαντί  για
                                                                 δέκα λεπτά ρυπαίνει όσο 200 αυτοκίνητα σε έναν
                                                                 δρόμο  με  ήπια  κυκλοφορία.  Αυτός  ο  υπολογι-
                                                                 σμός που έκαναν οι ειδικοί στον βρετανικό τύπο
                                                                 κάνει την συνήθεια του ρελαντί όχι απλά κακή,
                                                                 αλλά ανήθικη. Και έτσι ήδη βουλευτές ζητούν να
                                                                 αλλάξει ο ΚΟΚ και να γίνει πολύ πιο αυστηρός για

                                                                 τους παραβάτες.


                  αλοκαίρι και ζέστη σημαίνει πως ο κλιματι-         Στην Ελλάδα όμως που το αιρκοντίσιον δου-
                  σμός δουλεύει στο φουλ συνέχεια. Και έτσι       λεύει φουλ, που οι οδηγοί των λεωφορείων τα
           Κταξί, λεωφορεία, φορτηγάκια διανομής και              αφήνουν στο ρελαντί σε όλο τους το διάλειμμα,
           αυτοκίνητα Ι.Χ. μένουν ώρες στην άκρη του δρό-         τι πρέπει να γίνει; Εσείς θεωρείτε ότι πρέπει να
           μου με τη μηχανή στο ρελαντί. Είναι πρόβλημα;         απαγορευτεί το ρελαντί στη διάρκεια της στάσης;
                                                                 Εσείς το κάνετε αυτό; Και ξέρετε πόσο ρυπογόνο
            Αν ρωτήσεις τους βρετανούς η απάντηση είναι                            είναι; Τι λέτε;
           «ναι». Και οι περισσότεροι βορειοευρωπαίοι συμ-
           φωνούν,  και  μάλιστα  σε  τέτοιο  βαθμό  που  ήδη     Στην Μ. Βρετανία, όπως και σε άλλες ευρωπα-
           στους  εθνικούς  ΚΟΚ  προβλέπεται  πρόστιμο  για  ϊκές χώρες  η στάση με ρελαντί τιμωρείται μόνο
           αυτή την συνήθεια.                                    εφόσον ο παραβάτης δεν ακούσει στην πρώτη πα-
            Το πρόβλημα είναι διπλό. Από τη μία το εμφανές  ρατήρηση (από περαστικούς ή την τροχαία) και εί-
           είναι ότι ένα αυτοκίνητο σταματημένο στην άκρη  τε δεν σβήσει εντός ενός λεπτού το μοτέρ, είτε το
           του  δρόμου  στο  ρελαντί,  ρυπαίνει.  Και  ρυπαίνει  σβήσει και το ξανανάψει εντός δύο λεπτών. Αυ-
           αρκετά. Όχι γιατί οι ρύποι είναι περισσότεροι στο  τά τα «ελαφρυντικά» που προσφέρουν τα χρονικά
           ρελαντί, αλλά γιατί το αυτοκίνητο αφού δεν κινεί- διαστήματα δεν ικανοποιούν τους νομοθέτες που

           ται, εκπέμπει όλους αυτούς τους ρύπους στο ίδιο  τώρα ζητούν να επιβάλλεται πρόστιμο αμέσως. n

           NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                                                8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13