Page 11 - Daily 2019_06_13
P. 11
NONPAPER
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
σχέσεων) έχει πανεύκολο έργο να βγάλει στο κατα- οξύμωρο.
γραφικό των μετρήσεών μας καλύτερα νούμερα επι- Κι αν στα κλασσικά μικρά η διαφορά δείχνει διαχει-
δόσεων. ρίσιμη (χωρίς να σημαίνει ότι είναι αποδεκτή) σκε-
Το ζήτημα που δείχνει ότι για την κλάση των μικρών φτείτε πώς θα διαμορφώνεται η κατάσταση στα μι-
αλλά και των μικρών SUV ο λίγο πιο ισχυρός κινητή- κρά SUV. Όσο κι αν τα B-SUV βασίζονται στα μικρά
ρας είναι και ο πιο ταιριαστός προκύπτει από μια λίγο αδέρφια τους, δεν παύει και ο όγκος τους να είναι
βαθύτερη ανάλυση. Ας πάρουμε για παράδειγμα το σημαντικά μεγαλύτερος (λόγω αυξημένου ύψους
SEAT Ibiza και τον 1.000άρη TSI των 95 και 115 ίπ- και μόνο) αλλά και το βάρος τους (γύρω στα 50 κι-
πων. Στην πρώτη περίπτωση το 0-100 χλμ./ώρα γίνε- λά περίπου). Ανεβαίνοντας στο Arona λοιπόν η κατα-
ται σε 10,7 δλ. και στη δεύτερη πέφτει ένα ολόκλη- νάλωση με τους 115 ίππους γίνεται 7,2 λτ./100 χλμ.
ρο δλ. (9,7 δλ.). Στις ρεπρίζ, το 9,1 δλ. στο 60-100 οπότε και η έκδοση των 95 ίππων θα κινηθεί ανοδι-
Αντίστοιχες
διαφορές
βρίσκουμε και
στον 1,2 PureTech
της Peugeot, στις
δύο εκδόσεις με
τους 82 & 110
ίππους, όπου τόσο
οι επιδόσεις όσο
και η κατανάλωση
είναι με το μέρος
της δεύτερης.
με 4η γίνεται 7,5 δλ. για τον 115άρη κινητήρα. Αντί-
στοιχα, στη μεγάλη ρεπρίζ, 80-120 χλμ./ώρα με την
5η σχέση, το 95άρι θέλει 14,1 δλ. ενώ το 115άρι μό-
λις 11,0 δλ..
Το ενδιαφέρον αρχίζει στις καταναλώσεις: η μικρή
εκδοχή θέλει 6,8 λτ./100 χλμ.. ενώ η μεγάλη κερ-
δίζει, έστω και για λίγο, με μέση τιμή τα 6,6 λτ./100
χλμ.. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο πιο δυνατός κά. Άλλο παράδειγμα, από πλευράς Peugeot: το 208
κινητήρας βγάζει την ισχύ του πιο φυσικά και αβία- με 82 ίππους καίει 6,6 λτ./100 χλμ. ενώ το «110» λει-
στα ενώ το μικρότερο μηχανικό σύνολο ίσως χρεια- τουργεί πιο ορθολογικά και θέλει μόλις 6,2 λτ./100
στεί ο οδηγός να το πιέσει περισσότερο για να βρει χλμ.. Στο επίπεδο του 2008 μάλιστα, η έκδοση των
δύναμη στα σημεία που θέλει – με συνέπεια να ανε- 110 ίππων διατηρεί την τιμή των 6,2 λτ./100 χλμ. και
βάζει την κατανάλωση και να δημιουργεί έτσι κάτι δείχνει ότι είναι η σωστή επιλογή στη γκάμα. n
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
11