Page 9 - Daily 2019_06_19
P. 9
NONPAPER
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ση τους. Και τα ηλεκτρικά όμως έχουν ρύπους
στη χρήση αφού κάπως πρέπει να παραχθεί η
ηλεκτρική ενέργεια που απαιτούν για τη φόρτι-
ση. Και αυτή η ενέργεια στις περισσότερες χώ-
ρες της Ευρώπης δεν είναι ιδιαίτερα «πράσι-
νη» ακόμη.
Εσείς όμως τι λέτε; Είναι και αυτό ακό-
μη ένα παιχνίδι ανάμεσα στους κατα-
σκευαστές; Είναι μήπως τα ηλεκτρικά
ένα φιάσκο; Ή μήπως ένα φιάσκο για την
Ελλάδα; Ένα μέσο πίεσης για να αλλάξει Πόσο κοντά στην πραγματικότητα είναι οι μελέτες
ο χάρτης όχι μόνο της αυτοκίνησης αλ- που «σκάνε» σχετικά με το περιβαλλοντολογικό
αποτύπωμα των ηλεκτρικών και γιατί διαφέρουν
λά και της παραγωγής ενέργειας; Και τε- τόσο μεταξύ τους;
λικά εσείς τι νομίζετε ότι ρυπαίνει πιο πο-
λύ; Τα ηλεκτρικά ή τα συμβατικά; τα ακόμη βρίσκονται στην πρώτη γραμμή μάχης
με τα λόμπι των παραδοσιακών κατασκευα-
στών που δεν θέλουν η Tesla και άλλες μάρκες
Έτσι γερμανικές μελέτες θέλουν τα ηλεκτρικά να αδράξουν την πρωτοπορία τους στην ηλε-
να ρυπαίνουν περισσότερο από τα συμβατικά, κτροκίνηση προτού η εγχώρια βιομηχανία είναι
και ο ισχυρισμός είναι ότι προς το παρόν απο- έτοιμη να αντιδράσει. Τουλάχιστον έτσι λένε οι
τελούν βήμα προς τα πίσω σε ότι έχει να κάνει «κακές γλώσσες». Και το επιχείρημα αυτό μάλ-
με τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα και λον ενισχύεται από τις πολλές ανεξάρτητες με-
λέτες πανεπιστημίων που δείχνουν ότι στο σύ-
νολο, τα ηλεκτρικά κάνουν σημαντική, θετική
διαφορά στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
Το ζήτημα όμως μπλέκει ανάλογα με την περι-
οχή. Χώρες όπως η Γαλλία και το Βέλγιο, με πυ-
ρηνική ενέργεια, κάνουν τα ηλεκτρικά να είναι
όντως με μηδενικούς ρύπους στη χρήση, βελ-
τιώνοντας σημαντικά το ισοζύγιο από την παρα-
γωγή στην ανακύκλωση. Σε χώρες όμως όπως
η Ελλάδα όπου η παραγωγή ηλεκτρισμού βα-
σίζεται στην πιο ρυπογόνο πηγή από όλες, τον
λιγνίτη, η αντικατάσταση του στόλου με ηλε-
κτρικά θα επέφερε μάλλον επιβάρυνση στο πε-
ριβάλλον.
Και έτσι οι γνώμες διίστανται, και η κάθε
την αντιμετώπιση της θέρμανσης του πλανή- πλευρά εκμεταλλεύεται τα νούμερα που τη βο-
τη. Όμως στη Γερμανία τα ηλεκτρικά αυτοκίνη- λεύουν όταν επιχειρηματολογεί. n
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
9