Page 8 - Daily 2019_07_17
P. 8

NONPAPER




            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ


           Είναι αρκετή η πραγματική                                                                  Κοινοποίηση


           αυτονομία των ηλεκτρικών;                                                                        Σχόλια





          Οι κατασκευαστές λένε τα δικά τους,
          όμως είναι οι πραγματικές αυτονομίες των

          ηλεκτρικών αυτοκινήτων αρκετές για να μην
          οδηγείς με την ψυχή στο στόμα;


                  πό όλους τους λόγους που τα ηλεκτρικά
                  μοντέλα βρίσκουν αντίσταση στην αγορά,
          Αο πρώτος είναι η αυτονομία. Από τη μία οι
          αγοραστές «καμένοι» από τις καταναλώσεις των
          συμβατικών  που  στα  χαρτιά  έκαιγαν  αέρα  και
          στην  πράξη  ήθελαν  βυτιοφόρο  δίπλα  τους,  εί-
          ναι μάλλον δύσπιστοι. Από την άλλη, η εμπειρία
          από ηλεκτροκινητήρες που έχουμε οι περισσότε- πραγματικές αυτονομίες, αλλά και λειτουργούν

          ροι είναι από κάτι ηλεκτρικά σκουπάκια μπαταρί- μέχρι να αδειάσουν όπως και όταν ήταν φορτι-
          ας, που μετά από λίγη χρήση «πέθαιναν» και τρέ- σμένα.
          χαμε να προλάβουμε να ρουφήξουν τα ψίχουλα              Οι μεγαλύτερες πραγματικές αυτονομίες έχουν
          πριν  «ξεψυχήσουν»  με  τις  τελευταίες  στροφές  μετρηθεί  στα  ηλεκτρικά  Hyundai  Kona  και  Kia
          του μοτέρ σε αργή κίνηση.                             e-Niro,  που  ξεπέρασαν  τα  400  χιλιόμετρα  πριν
                                                                χρειαστούν φόρτιση. Από κοντά η Jaguar I-Pace,
              Εσάς όμως σας ικανοποιούν οι αυτονομίες αυ-       ενώ μια ανάσα πιο κάτω, στα 370 χλμ βρίσκονται
           τές; Σας βγάζουν από την ανησυχία ότι θα μείνε-      τα διάφορα μοντέλα της Tesla με τη μεγάλη μπα-
           τε στη μέση του δρόμου; Και τελικά αφού συγκρί-      ταρία.
           νονται με την αυτονομία ενός συμβατικού, μήπως
           είναι ώρα να αφήσουμε την αυτονομία στην άκρη          Πιο χαμηλά στα 320 χλμ. Βρίσκεται το νέο Audi
            και να δούμε τι άλλο μας δημιουργεί πρόβλημα        e-Tron ενώ η BMW i3 ξεπερνά τα 265 χλμ. αυ-
                      να τα αποδεχτούμε; Τι λέτε;               τονομίας. Σε αυτή την κατηγορία βρίσκονται τα
                                                                μικρότερα,  από  πλευράς  μπαταρίας  Kona  αλλά
            Οπότε το να φοβάσαι ότι από τη μία ο κατασκευ- και το Renault Zoe, μοντέλα με πιο αστικό προ-
          αστής λέει 300 και έχεις πραγματικά 150, και από  ορισμό  στη  χρήση  οπότε  και  οι  κατασκευαστές
          την άλλη τα τελευταία 50 να είναι σε αργές στρο- πιστεύουν πως με μία φόρτιση οι περισσότεροι
          φές, είναι μάλλον λογικό. Δεν είναι όμως αλή- οδηγοί τους θα βγάζουν όλη την εβδομάδα πή-

          θεια. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν και καλές  γαινε-έλα σπίτι-δουλειά-σπίτι. n

 NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                                                8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13