Page 3 - Daily 2019_08_27
P. 3
NONPAPER
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Ταξίδι και κατανάλωση / Πως ρίχνουμε
την κατανάλωση στο ταξίδι; Κοινοποίηση Σχόλια
ιακοπές σημαίνει πως το αυτοκίνητο μας θα Κλιματισμός ή ανοιχτό παράθυρο; Μπαγκαζιέρα
«γράψει» πολλά χιλιόμετρα φορτωμένο με βα- ή βαλίτσα στην οροφή; Τι κάνουμε για να
Δλίτσες και διάφορα πράγματα με ταυτόχρονη μειώσουμε την κατανάλωση;
χρήση κλιματιστικού. Έξτρα βάρος, αεροδυναμική αντί- νεται η αντίσταση.
σταση και κατανάλωση ενέργειας από εξοπλισμό είναι
εχθροί της οικονομίας. Επειδή όμως θέλουμε άνεση Τι συμφέρει εν τέλει περισσότερο; Σύμφωνα με έρευ-
και οικονομία μαζί, ας δούμε πως θα επιβάλουμε την νες αν η ταχύτητα κίνησης είναι κάτω από 80 χλμ./ώρα
κατανάλωση σε καθεστώς…capital control! πιο οικονομική λύση φαίνεται να είναι το παράθυρο και
από τα 80 χλμ./ώρα και πάνω ο κλιματισμός.
Ωραία το λύσαμε το θέμα της ζέστης, με τα μπαγκάζια
που θυμίζουν μετακόμιση τι κάνουμε; Πάλι σύμφωνα με
μελέτες ισχύει πως για κάθε 100 κιλά που φορτώνουμε
επιβαρύνουμε την κατανάλωση κατά 5% περίπου.
Σε αυτό προσθέστε και την επιβάρυνση που προκύ-
πτει όταν μεταφέρουμε και πράγματα εκτός πορτμπα-
γκαζ. Το δέσιμο βαλιτσών σε σχάρες κατά προσέγγιση
προσθέτει ένα 40% στην κατανάλωση ανάλογα με την
επιφάνειας που προσπίπτει στον άνεμο. Από την άλλη οι
H επιβάρυνση της κατανάλωσης με τη χρήση του μπαγκαζιέρες λόγω της αεροδυναμικής σχεδίασης είναι
κλιματισμού είναι 2,7% ως 3,3%, για βενζινοκίνητα
και ντίζελ αντίστοιχα, σε αυτοκινητόδρομο και λίγο πιο οικονομικές, ωστόσο και πάλι παρατηρείται μία
5,1% ως 6,3% στην πόλη. επιβάρυνση της τάξεως του 20% σε κατανάλωση.
Βλέπουμε λοιπόν πως δεν υπάρχει «μπούσουλας»
Το αιώνιο δίλλημα στο θέμα της κατανάλωσης εί- οικονομίας, αφού οι παράμετροι διαφέρουν αναλόγως
ναι κλιματισμός ή ανοιχτό παράθυρο; Έρευνα της των συνθηκών.
Emissions Analytics απέδειξε πως η επιβάρυνση της Όμως εσείς τι κάνετε για να μειώσετε την κατανάλω-
κατανάλωσης με τη χρήση του κλιματισμού είναι 2,7%
ως 3,3%, για βενζινοκίνητα και ντίζελ αντίστοιχα, σε αυ- ση στο ταξίδι σας; Προτιμάτε ένα δροσερό περιβάλλον
τοκινητόδρομο και 5,1% ως 6,3% στην πόλη. ή να σας φυσάει αεράκι; Που έχετε καταλήξει από τα
Πριν νιώσουν δικαιωμένοι όσοι ανοίγουν το παράθυ- «πειράματά» σας; n
ρο, θα πρέπει να γνωρίζουν πως ο αέρας που εισέρχε-
ται αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση του οχήματος. Έξτρα βάρος, αεροδυναμική αντίσταση και κατα-
Μάλιστα όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα και όσο πε- νάλωση ενέργειας από εξοπλισμό είναι εχθροί της
οικονομίας.
ρισσότερο κατεβάσουμε το τζάμι τόσο μεγαλύτερη γί-
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
3