Page 3 - Daily 2019_08_27
P. 3

NONPAPER





            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
           Ταξίδι και κατανάλωση / Πως ρίχνουμε



           την κατανάλωση στο ταξίδι;                                                Κοινοποίηση            Σχόλια




                  ιακοπές  σημαίνει  πως  το  αυτοκίνητο  μας  θα   Κλιματισμός ή ανοιχτό παράθυρο; Μπαγκαζιέρα
                  «γράψει» πολλά χιλιόμετρα φορτωμένο με βα-             ή βαλίτσα στην οροφή; Τι κάνουμε για να
           Δλίτσες και διάφορα πράγματα με ταυτόχρονη                                 μειώσουμε την κατανάλωση;

           χρήση κλιματιστικού. Έξτρα βάρος, αεροδυναμική αντί-  νεται η αντίσταση.
           σταση και κατανάλωση ενέργειας από εξοπλισμό είναι
           εχθροί της οικονομίας. Επειδή όμως θέλουμε άνεση       Τι συμφέρει εν τέλει περισσότερο; Σύμφωνα με έρευ-
           και οικονομία μαζί, ας δούμε πως θα επιβάλουμε την    νες αν η ταχύτητα κίνησης είναι κάτω από 80 χλμ./ώρα
           κατανάλωση σε καθεστώς…capital control!               πιο οικονομική λύση φαίνεται να είναι το παράθυρο και
                                                                 από τα 80 χλμ./ώρα και πάνω ο κλιματισμός.
                                                                  Ωραία το λύσαμε το θέμα της ζέστης, με τα μπαγκάζια
                                                                 που θυμίζουν μετακόμιση τι κάνουμε; Πάλι σύμφωνα με
                                                                 μελέτες ισχύει πως για κάθε 100 κιλά που φορτώνουμε

                                                                 επιβαρύνουμε την κατανάλωση κατά 5% περίπου.
                                                                  Σε αυτό προσθέστε και την επιβάρυνση που προκύ-
                                                                 πτει όταν μεταφέρουμε και πράγματα εκτός πορτμπα-
                                                                 γκαζ. Το δέσιμο βαλιτσών σε σχάρες κατά προσέγγιση
                                                                 προσθέτει ένα 40% στην κατανάλωση ανάλογα με την
                                                                 επιφάνειας που προσπίπτει στον άνεμο. Από την άλλη οι
           H επιβάρυνση της κατανάλωσης με τη χρήση του          μπαγκαζιέρες λόγω της αεροδυναμικής σχεδίασης είναι
           κλιματισμού είναι 2,7% ως 3,3%, για βενζινοκίνητα
           και ντίζελ αντίστοιχα, σε αυτοκινητόδρομο και         λίγο πιο οικονομικές, ωστόσο και πάλι παρατηρείται μία
           5,1% ως 6,3% στην πόλη.                               επιβάρυνση της τάξεως του 20% σε κατανάλωση.
                                                                  Βλέπουμε λοιπόν πως δεν υπάρχει «μπούσουλας»
            Το  αιώνιο  δίλλημα  στο  θέμα  της  κατανάλωσης  εί-  οικονομίας, αφού οι παράμετροι διαφέρουν αναλόγως
           ναι  κλιματισμός  ή  ανοιχτό  παράθυρο;  Έρευνα  της   των συνθηκών.
           Emissions Analytics απέδειξε πως η επιβάρυνση της      Όμως  εσείς τι κάνετε για να μειώσετε την κατανάλω-
           κατανάλωσης με τη χρήση του κλιματισμού είναι 2,7%
           ως 3,3%, για βενζινοκίνητα και ντίζελ αντίστοιχα, σε αυ-  ση στο ταξίδι σας; Προτιμάτε ένα δροσερό περιβάλλον
           τοκινητόδρομο και 5,1% ως 6,3% στην πόλη.             ή να σας φυσάει αεράκι; Που έχετε καταλήξει από τα
            Πριν νιώσουν δικαιωμένοι όσοι ανοίγουν το παράθυ-    «πειράματά» σας; n

           ρο, θα πρέπει να γνωρίζουν πως ο αέρας που εισέρχε-
           ται αυξάνει την αεροδυναμική αντίσταση του οχήματος.     Έξτρα βάρος, αεροδυναμική αντίσταση και κατα-
           Μάλιστα όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα και όσο πε-    νάλωση ενέργειας από εξοπλισμό είναι εχθροί της
                                                                                     οικονομίας.
           ρισσότερο κατεβάσουμε το τζάμι τόσο μεγαλύτερη γί-
           NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                3
   1   2   3   4   5   6   7   8