Page 5 - Daily 2019_08_27
P. 5

daily     NEWS

                                                            l  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ  l  ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ
             Εν έτει 1994, η Peugeot παρουσίασε την ιδανική επι- σεις με φανατικούς οπαδούς και στα δύο στρατόπεδα.
           λογή για το νεανικό κοινό που αναζητά ένα μικρό, οι- Σε αντίθεση με το Rallye, στο Saxo VTS είχε δοθεί με-

           κονομικό  αυτοκίνητο,  ικανό  να  προσφέρει  οδηγι- γαλύτερη έμφαση στην άνεση της ανάρτησης και του
           κές συγκινήσεις . Εξοπλιζόταν με έναν ατμοσφαιρικό  συστήματος διεύθυνσης. Ενδεικτικά, μπορεί στα δύο
           8βάλβιδο κινητήρα μόλις 1.300 κ.εκ που απέδιδε 100  αυτοκίνητα να χρησιμοποιείται το ίδιο υδραυλικό σύ-
           ίππους στις 7.200 σ.α.λ. και απογείωνε το αμάξωμα  στημα διεύθυνσης, αλλά στην περίπτωση του Peugeot
           των μόλις 825 κιλών στα 100 χλμ/ώρα σε 9,6 δευτε- υπάρχει  βαλβίδα  που  σκληραίνει  το  τιμόνι  δίνοντας
           ρόλεπτα. Ακολούθησε η δεύτερη γενιά με 8βάλβιδο  μία πιο «sportive» αίσθηση, σε αντίθεση με το VTS στο
           κινητήρα 1.600 κ.εκ και ελαφρώς αυξημένη ιπποδύ- οποίο δεν αλλάζει τίποτα σε σχέση με ένα απλό Saxo.
           ναμη, ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα έρχεται η κορυ-
           φαία έκδοση του μοντέλου, το Peugeot 106 Rally 1.6    Το 16βάλβιδο μοτέρ του PSA Group
           16v με κινητήρα που προερχόταν από την μέχρι τότε

           ισχυρότερη έκδοση, το 106 GTI. Οι διαφοροποιήσεις
           του από τις προηγούμενες εκδόσεις εντοπίζονται στην
           τοποθέτηση προβολέων ομίχλης στον εμπρός προφυ-
           λακτήρα, την αφαίρεση των λευκών σιδερένιων ζα-
           ντών που συναντάμε στις πρώτες εκδόσεις και στην
           προσθήκη ίδιας αεροτομής με αυτή του GTI. Παράλ-
           ληλα, η ανάρτηση έγινε πιο φιλική, ενώ τοποθετήθη-
           καν δισκόφρενα και στους πίσω τροχούς. Κάτω από το

           καπό βρισκόταν ένας κινητήρας της σειρά TU  με τέσ-   Τόσο το Peugeot 106 Rallye 16v και κατ επέκταση το
           σερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και ιπποδύναμη της τά-    106 GTI, όσο και το Citroen Saxo VTS έβγαιναν από
           ξη των 120 ίππων.                                     το εργοστάσιο με τον ίδιο τετρακύλινδρο κινητήρα
                                                                 1.600 κ.εκ με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους.
           Citroen Saxo VTS                                       Τόσο το Peugeot 106 Rallye 16v και κατ επέκταση το

                                                                 106 GTI, όσο και το Citroen Saxo VTS έβγαιναν από το
                                                                 εργοστάσιο με τον ίδιο τετρακύλινδρο κινητήρα 1.600

                                                                 κ.εκ με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους που παίρ-
                                                                 νουν κίνηση από ιμάντα. Πρόκειται για το ατμοσφαιρι-
                                                                 κό μοτέρ με κωδική ονομασία «TU5J4», που αποδίδει
                                                                 120 ίππους στις 6.600 σ.α.λ. και 145 Nm ροπής στις
                                                                 5.200 σ.α.λ. Η σχέση συμπίεσης του κινητήρα αγγί-
                                                                 ζει το 10,8:1 και την τροφοδοσία καυσίμου αναλαμβά-
                                                                 νει ένα σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων της
             Το  Citroen  Saxo  VTS  στάθηκε  επάξια  δίπλα  στο  Bosch. Ουκ ολίγα είναι τα παραδείγματα βελτιωμένων

           «αδερφάκι» 106 Rallye 1.6 16v με την επίσημη παρου- κινητήρων, μιας και σήμερα σπάνια συναντά κανείς τέ-
           σίασή του να γίνεται στις αρχές του 1996.Τα κοινά χα- τοιον κινητήρα με την εργοστασιακή ιπποδύναμη, ενώ
           ρακτηριστικά τους ήταν πολλά, μιας και μοιράζονταν  οι επιλογές βελτίωσης είναι αμέτρητες. Η τοποθέτηση
           τον ίδιο κινητήρα 1.600 κ.εκ απόδοσης 120 ίππων,  εκκεντροφόρων με πιο «άγριο» προφίλ, ο επαναπρο-
           το  ίδιο  μηχανικό  κιβώτιο  ταχυτήτων  5  σχέσεων  και  γραμματισμός της ECU και η αλλαγή του συστήματος
           την ίδια αρχιτεκτονική της ανάρτησης. Παρόλα αυτά,  εξάτμισης ήταν οι πρώτες αναβαθμίσεις για αύξηση

           σε οδηγικό επίπεδο υπήρξαν εμφανείς διαφοροποιή- της ιπποδύναμης στον συγκεκριμένο κινητήρα. n

                                                5 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10