Page 14 - Daily 2019_08_29
P. 14
TEST Lexus UX
250h AWD
l ΔΟΚΙΜΗ ΝΕΑΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
ε το UX –η ονομασία αναφέρεται στην έν- και τα αιχμηρά bi LΕD φώτα δίνουν το δικό τους ιδιαίτε-
νοια του urban (αστικού) crossover (Χ-over)- ρο τόνο. Σε όλο το αμάξωμα ο συνδυασμός ακμών και
Μ η Lexus μπαίνει για πρώτη φορά στα… χωρά- γωνιών τονίζει τη διαφορετικότητά του, ενώ ως συμπλή-
φια των κόμπακτ premium crossover με σκοπό να κάνει ρωμα έρχονται τα πίσω φώτα που αποτελούνται από 120
δύσκολη την εμπορική ζωή μοντέλων, όπως τα Audi Q3, μεμονωμένα LED συνδέοντάς τα μεταξύ τους και βάζο-
BMW X1, Mercedes GLA και Volvo XC40. Σε σχέση με ντας μια εκλεπτυσμένη πινελιά εκεί.
αυτά είναι μεγαλύτερο και με μήκος στα 4.495 χλστ. το-
ποθετείται στο άνω άκρο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Από 37.600 ευρώ το 4Χ2 και από
Όπως παραδοσιακά πρεσβεύει, το πολυτελές παρακλά- 41.100 το AWD
δι της Toyota παρουσιάζει έναν εναλλακτικό τρόπο προ- Το νέο Lexus UX προσφέρεται στην Ελλάδα μόνο στην
σέγγισης στην αγορά αυτή, μέσω της ιδιαίτερης σχεδία- υβριδική έκδοση 250h τόσο σε δικίνητες όσο και σε τε-
σης, της υβριδικής τεχνολογίας, της υψηλής ποιότητας τρακίνητες εκδόσεις. Στη βάση της γκάμας των δικίνητων
κατασκευής και της high tech εικόνας του UX σε όλα τα εκδόσεων βρίσκεται η Dynamic με τιμή από 37.600 ευ-
επίπεδα.
ρώ (38.900 με Navi), ακολουθεί η Executive με 41.100
Ξεχωρίζει χωρίς να προκαλεί ευρώ και η Luxury με τιμές από 44.800 ευρώ. Όσον
αφορά τις τετρακίνητες εκδόσεις, το νέο UX τιμάται από
To Lexus UX βασίζεται πάνω στην Global Architecture- 41.100 ευρώ στην έκδοση Dynamic Νavi, από 43.300
Compact (GA-C) πλατφόρμα, μια ελαφριά, αλλά εξαι- ευρώ στην Executive και από 47.000 ευρώ με το επίπε-
ρετικά άκαμπτη και με χαμηλό κέντρο βάρους (στα 594 δο εξοπλισμού Luxury. Φυσικά στον βασικό εξοπλισμό
χλστ. είναι το χαμηλότερο στην κατηγορία σύμφωνα με του μοντέλου βρίσκονται όλα τα σύγχρονα μέσα άνεσης
την Lexus) «βάση» την οποία η «μαμά» Toyota χρησιμο- και ασφάλειας όπως το σύστημα αποφυγής σύγκρου-
ποιεί ήδη στο C-HR και στην Corolla. Σε αντίθεση με το C- σης, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων, αυτόματους προ-
HR, που διχάζει με την προκλητική του σχεδίαση, το UX βολείς, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα
σχεδιαστικά στηρίζεται πάνω στις έντονες ακμές, στοι- διατήρησης της λωρίδας, ενεργό Cruise Control κ.α. Για
χείo που «αγαπά» η Lexus και μέσω αυτών διαμορφώνει τους πολύ «ψαγμένους» η Lexus προσφέρει -ως προαι-
τη δυναμική αλλά και ξεχωριστή αισθητική του. Ναι τρα- ρετικό εξοπλισμό- το Mark Levinson Premium Surround
βάει τα βλέμματα, ναι ξεχωρίζει, ναι μας αρέσει, όχι δεν Sound System που χρησιμοποιεί 13 ηχεία, 8κάναλο ενι-
προκαλεί. Αποκλείεται να το μπερδέψεις με κάτι άλλο με σχυτή 668 Watt, Quantum Logic Surround Sound και τε-
την χαρακτηριστική επιβλητική κυψελωτή γρίλια εμπρός χνολογία ClariFi 2.0.
Κινητήρας-Επιδόσεις: Σβέλτο και άκρως οικονομικό
Το UX στην έκδοση 250h, που είναι η μόνη διαθέσι- κίνητο UX 250h αποδεικνύεται σβέλτο (0-100 σε 9,5
μη στη χώρα μας, διαθέτει αυτοφορτιζόμενο, υβριδι- δλ., 60-100 σε 5,1 δλ και 80-120 σε 6,2 δλ), με τον
κό, σύστημα κίνησης τέταρτης γενιάς που περιλαμβά- κινητήρα να προσφέρει άμεση απόκριση, δύναμη και
νει έναν άκρως αποδοτικό 2λιτρο τετρακύλινδρο, με γραμμική απόδοση σε όλο το εύρος περιστροφής του.
άμεσο και έμμεσο ψεκασμό, βενζινοκινητήρα 152 ίπ- Από την άλλη το σοφιστικέ e-CVT κιβώτιο με το οποίο
πων και ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων. Στην τετρακίνη- η Lexus συνδυάζει το υβριδικό σύστημα, διακρίνεται
τη έκδοση της δοκιμής υπάρχει ακόμα ένας ηλεκτρο- για την πολιτισμένη του λειτουργία, με το ενοχλητικό
κινητήρας-γεννήτρια για τους πίσω τροχούς, κάτι που βουητό στην επιτάχυνση να είναι ανεπαίσθητο χάρη
δεν επηρεάζει την συνδυαστική ισχύ των 184 ίππων. φυσικά και στην εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας.
Στην πράξη το κάθε άλλο παρά… «πούπουλο» τετρα- Το συγκριτικό πλεονέκτημα του υβριδικού πολυτε-
14