Page 11 - Daily 2019_10_01
P. 11

daily    NEWS

                                                                l  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ  l  ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ
               Τα κίνητρα για την αγορά νέων «καθαρών»


               αυτοκινήτων                          Αυτά είναι τα κίνητρα που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών, σε

                                                     συνεργασία με αυτό των Οικονομικών, για την αγορά νέων ή την

                                                                       εισαγωγή τελευταίας τεχνολογίας αυτοκινήτων.

                                                                     Euro 6. Πλέον, το κράτος θα εγγυάται, έχοντας θέση επό-
                                                                     πτη, πως τα Ι.Χ. ή και άλλα οχήματα που έρχονται από χώ-
                                                                     ρες της Ε.Ε. θα μπορούν να κυκλοφορούν στους ελληνι-

                                                                     κούς δρόμους με ασφάλεια με το υπουργείο Μεταφορών
                                                                     να σημειώνει: «Μειώνουμε τους δασμούς σε αυτοκίνητα
                                                                     τεχνολογίας Euro 5, Euro 6. Με αυτόν τον τρόπο ρίχνουμε
                     α κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών αυτο- τον μέσο όρο ηλικίας, γεγονός που επιφέρει θετικά απο-
                     κινήτων και την αντικατάστασή τους με νέα ή με- τελέσματα για το περιβάλλον και την οδική ασφάλεια, δί-
               Τ ταχειρισμένα  εισαγωγής  νέας  τεχνολογίας  που  νουμε τη δυνατότητα επιλογής στον πολίτη μεταξύ νέου
               συζητήθηκαν την Παρασκευή στη σύσκεψη που είχε ο  ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας και πα-
               υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Κώστας  ράλληλα αυξάνουμε τα έσοδα του κράτους.
               Καραμανλής με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊ-     Κάνουμε επίσης αυστηρούς ελέγχους σε όσους εμπό-
               κούρα, αποκάλυψε χθες το «Βήμα της Κυριακής».         ρους έχουν καταγγελθεί για παράνομες πρακτικές στην

                 Το σχέδιο έχει πάρει το πράσινο φως σε πρώτο βαθ- αγορά  μεταχειρισμένων  αυτοκινήτων  (εποπτικός  ρό-
               μό από τα συναρμόδια υπουργεία ενώ η επόμενη κίνηση  λος του κράτους). Σήμερα έχουμε ελάχιστους εκτελωνι-
               της κυβέρνησης είναι να ζητηθεί η στήριξη από την Ευ- σμούς – εισαγωγές ΙΧ από την Ε.Ε.. Aρα λίγα έσοδα και
               ρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να χρημα- παλαιό στόλο. Αυξάνουμε τους δασμούς για αυτοκίνητα
               τοδοτηθεί το όλο εγχείρημα και να ξεκινήσει η διαδικα- ρυπογόνα και παλαιού τύπου, δημιουργώντας αντικίνη-
               σία από του χρόνου κιόλας.                            τρα στην αγορά παλαιών μεταχειρισμένων και αποτρέ-
                 Όπως αναφέρει το υπουργείο Μεταφορών, το 1/4 της  πουμε να εισάγονται “σαπάκια” στην ελληνικά αγορά κατ
               παγκόσμιας ρύπανσης οφείλεται στις μεταφορές με το με- κατ επέκταση στους ελληνικούς δρόμους».
               γαλύτερο ποσοστό να αφορά τα Ι.Χ αυτοκίνητα. Στην Ευ-  Επιπλέον, η κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις με

               ρώπη, τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το 7% του στό- τους αρμόδιους της Ε.Ε. σχετικά με την πιθανότητα να
               λου, ωστόσο στην Ελλάδα ο μέσος όρος είναι κάτω του  δοθούν κίνητρα φορολογικά ή και οικονομικά στην αγο-
               1%. Αν και ήδη από το 2014 έχει διαμορφωθεί το θεσμι- ρά νέων Ι.Χ., ένα είδος «απόσυρσης» παλαιών αυτοκι-
               κό πλαίσιο για τη δημιουργία σημείων φόρτισης ηλεκτρο- νήτων για αγορά καινούργιων Ι.Χ.. Η μείωση του τέλους
               κίνητων οχημάτων, οι υποδομές είναι ακόμη περιορισμέ- ταξινόμησης κατά την εισαγωγή και ακόμη πιο χαμηλά
               νες και για αυτό είναι θέση του υπουργείου Μεταφορών  τέλη κυκλοφορίας βρίσκονται στις πρώτες θέσεις στις
               πως αν και «θα μπορούσαν να δοθούν φορολογικά κίνη- σκέψεις του Υπουργείου Μεταφορών.
               τρα την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων, το αποτύπωμα    Ανανέωση θα υπάρξει στον στόλο των ταξί και στα

               θα είναι μικρό». Αντί αυτού, φαίνεται πως είναι προτιμό- επαγγελματικά οχήματα μέσω σχετικών κινήτρων ενώ
               τερο να δοθούν φορολογικά κίνητρα στα αυτοκίνητα με  όσον αφορά στα λεωφορεία θα πραγματοποιηθεί νέ-
               υβριδική τεχνολογία ή σε αυτά που χρησιμοποιούν φυσι- ος διαγωνισμός εντός εξαμήνου για 700 νέα οχήματα
               κό αέριο».                                            για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το 1/3 από αυτά θα είναι
                 Ακόμα, ριζικά αναμένεται να αλλάξει το καθεστώς σχε- ηλεκτροκίνητα και τα υπόλοιπα φιλικά προς το περι-

               τικά με τα εισαγόμενα αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 5 και  βάλλον ντιζελοκίνητα. n

                                                    11




          #DAILY 01-10-19_ALL.indd   11                                                                           1/10/2019   3:43:42
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16