Page 8 - Daily 2019_11_07
P. 8

NONPAPER                                                                                   Κοινοποίηση




            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ                        Σχόλια


           Γιατί εξαφανίζονται                             στα 200 άλογα, το ένα μοντέλο μετά το άλλο φαίνεται να
                                                             Μετά την «κούρσα» που έφερε τα μικρά GTi μέχρι και

           τα μικρά GTi;                               εξαφανίζονται με κάθε γενιά μικρών που κάνει και ένα βήμα


                                                         πιο κοντά στα ηλεκτρικά. Γιατί τα GTI μας αφήνουν πρώτα;

                 α μικρά GTi αγαπήθηκαν πολύ και για πολλά χρό- κυρίως στις εκπομπές από την εξάτμιση και «κόβει» τα
                 νια ήταν η αγαπημένη υποκατηγορία, ειδικά των  μοντέλα αυτά φορολογικά. Ακόμη χειρότερα, ακόμη και
           Τνέων, αλλά όπως όλα δείχνουν το μέλλον δεν εί- με τα μικρά νούμερα παραγωγής που έχουν, ανεβάζουν
           ναι με το μέρος τους.                                 τον μέσο όρο ρύπων της γκάμας εκθέτοντας έτσι σε κίν-
             Πρώτα η Peugeot εκδήλωσε την πρόθεσή της να απο- δυνο ολόκληρη τη μάρκα, να πληρώσει ρήτρες διοξειδί-
           σύρει το θρυλικό GTi από τη γκάμα του 208 και να μην  ου του άνθρακα.

           το ξαναλανσάρει στην ολοκαίνουργια γενιά του μοντέ-     Το ισοζύγιο μεταξύ εσόδων και άρα κέρδους, τόσο άμε-
           λου. Τώρα ακόμη μια γαλλική εταιρεία ανακοινώνει πως  σου, από τις πωλήσεις των γρήγορων εκδόσεων, όσο και
           το γρήγορο Clio δεν θα επανέλθει στη γκάμα του μικρού  έμμεσου, από τη δημιουργία θετικής εικόνας γύρω από το
           Renault, αφήνοντας μόνο το Megane με έκδοση RS.       μοντέλο συνολικά, και κόστους για όλη τη μάρκα, κάνει το
                                                                 όλο εγχείρημα ασύμφορο. Η Renault είπε ξεκάθαρα πως
                                                                 το Clio RS είναι εμπορικά αδύνατο να συμβεί.
                                                                   Και λογικό, αφού πρέπει να αναλογιστούμε και το κό-
                                                                 στος εξέλιξης. Αυτά τα αυτοκίνητα έχουν μεν μαζικά πα-
                                                                 ραγόμενο σασί, όμως κινητήρες, κιβώτια και τα υποσυ-
                                                                 στήματά τους (φρένα, ανάρτηση κλπ) είναι μοναδικά, κάτι

                                                                 που απαιτεί ξεχωριστή εξέλιξη και φυσικά τεράστιο κό-
                                                                 στος (που μεταφέρεται και στην τιμή).
             Και οι δύο Γάλλοι κατασκευαστές είναι μόνο η αρχή.    Την ίδια στιγμή επιδόσεις ίδιες και καλύτερες μπορούν
           Μαζί με το 208 είναι βέβαιο ότι ούτε και το συγγενές πλέ- αν επιτευχθούν χωρίς κόπο από ηλεκτροκίνητα γρήγο-
           ον Opel Corsa θα δει έκδοση OPC, οπότε ακόμη ένα μι- ρα μοντέλα. Μια μεγαλύτερη μπαταρία και απόδοση του
           κρό θα μείνει χωρίς γρήγορη έκδοση.                   ηλεκτροκινητήρα απαιτεί πολύ λιγότερο κόστος εξέλιξης
             Στη VW τόσο το Polo όσο και το Seat Ibiza έχουν προς  σε σχέση με ένα GTi. Βάλε και το «περιβαλλοντολογικό»
           το παρόν γρήγορες εκδόσεις, όμως το  μέλλον τους δεν  συμφέρον, και δεν είναι καθόλου περίεργο που τόσο το

           είναι ξεκάθαρο. Και στην Ιαπωνία τα γρήγορα μικρά εί- νέο 208 όσο και το Corsa θα δουν ηλεκτρικές γρήγορες
           ναι μόλις ένα. Το Yaris. Και αυτό είναι πρότζεκτ του αγω- εκδόσεις. Και στη θέση του Clio θα δούμε ένα Zoe RS για
           νιστικού τμήματος της μάρκας, και λιγότερο μοντέλο ευ- τον ίδιο λόγο. n
           ρείας παραγωγής.
            Τι συμβαίνει; Δύο πράγματα συγχρόνως. Από τη μία το     Μήπως όμως τα ηλεκτρικά είναι απλά υποκατάστα-
           WLTP, ο νέος τρόπος υπολογισμού κατανάλωσης και ρύ-    τα; Εσείς ποιό μικρό GTI θα θέλατε να αγοράσετε για
           πων «πιάνει» τις υψηλές τιμές τόσο στο καύσιμο, όσο και         να κρατήσετε; Και ποιό θα λείψει;


           NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                                                8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13