Page 3 - Daily 2019_12_06
P. 3

NONPAPER                                                                                   Κοινοποίηση




            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ                        Σχόλια

           Ποιός αγοράζει στέισον όταν



           υπάρχουν τα SUV;                                      και μόνη κατηγορία όπου η αυξημένη πρακτικότητα του



           Μπορεί στην Ελλάδα τα στέισον βάγκον αν               μεγαλύτερου χώρου αποσκευών και της κάθετης πίσω
                                                                 πόρτας, κάνει μεγαλύτερη διαφορά στις μπερλίνες, από
           μην αγαπήθηκαν πολύ, αποτελούν όμως τον               ότι στα μικρότερα χάτσμπακ.
           κορμό των πωλήσεων των οικογενειακών                   Όμως υπάρχει μια διαφορά. Τα στέισον βάγκον πρό-
           στην Ευρώπη. Όμως αυτό αλλάζει με την                 σφεραν αυξημένη πρακτικότητα χωρίς να θυσιάζουν τα

           έλευση των SUV. Ποιός θα αγοράσει σήμερα              δυναμικά χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου. Η λογική
                                                                 ήταν πως η εμπειρία οδήγησης παρέμενε η ίδια, απλά το
           στέισον, όταν μπορεί να πάρει SUV;
                                                                 αυτοκίνητο είναι πιο βολικό στη χρήση. Τα SUV όμως εί-
                                                                 ναι τελείως διαφορετικά αυτοκίνητα.
                                                                  Βλέπεις μπορεί να προτιμάς ένα Captur σε σχέση με
                                                                 ένα Clio στέισον wagon, και η σύγκριση τελειώνει στο ότι

                                                                 ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες. Όμως τα δύο αυ-
                                                                 τοκίνητα δεν προσφέρουν την ίδια οδηγική εμπειρία. Το
                                                                 μεγαλύτερο ύψος, το ψηλότερο κέντρο βάρους, οι μεγα-
                                                                 λύτερες διαδρομές της ανάρτησης και το αυξημένο βά-
                                                                 ρος, δεν μπορούν να κρατήσουν τα SUV στην ίδια λίγκα

                  λήθεια είναι πως η κατηγορία των στέισον βά-   δυναμικής συμπεριφοράς με ένα συμβατικό αυτοκίνητο
                  γκον, σε κάθε μέγεθος, πεθαίνει. Τα πρώτα στέ-  ίδιου μήκους. Το Clio θα στρίβει πάντα καλύτερα από το
           Α ισον που είδαμε να κόβονται ήταν τα μικρομε-        Captur. Ή μήπως όχι;
           σαία, αφού στο μέγεθος αυτό είδαμε πρώτα τα SUV να
                                                                   Εσείς τι λέτε; Πόσο ψηλά βάζετε την οδηγική εμπειρία
           γίνονται πρώτη φορά best sellers, με πρώτο το Nissan   και τα δυναμικά χαρακτηριστικά σε σχέση με την πρα-
           Qashqai.                                              κτικότητα, ή τους άλλους λόγους που κάνουν τα SUV να
            Με τα SUV να έχουν κατεβεί πλέον στην μικρή κατη-     σας αρέσουν; Και τελικά υπάρχει κανείς ανάμεσά μας
           γορία, δεν υπάρχει πια ούτε ένας κατασκευαστής που να       που νοσταλγεί τα στέισον βάγκον; Τι λέτε;
           προσφέρει το μικρό του ως στέισον βάγκον. H Renault,

           Peugeot και η Skoda που είχαν σταθερά στέισον εκδό-    Τα  ερωτήματα  λοιπόν  είναι  δύο.  Πόσο  καλύτερα,  ή
           σεις στην κατηγορία, σήμερα δεν έχουν καμία.          πόσο χειρότερα στρίβει το Captur, και δεύτερον, ποιός
            Στη θέση τους, το Captur, το 2008 και το ολοκαίνουρ-  νοιάζεται. Βλέπεις σήμερα τα SUV έχουν αποκτήσει τό-
           γιο Kamiq, προσφέρουν τους ίδιους χώρους με πολύ πε-  σο καλή οδική συμπεριφορά, που παρότι έπονται των
           ρισσότερο στυλ, σε μία κατηγορία που είναι σήμερα αυτή   συμβατικών, είναι αρκετά ή και εξίσου καλά ώστε να μην
           με την ταχύτερη ανάπτυξη στην αγορά.                  φαίνεται ή απασχολεί η διαφορά αυτή. Και ακόμη περισ-
            Και η υπόθεση θα τελείωνε εδώ, σε κανέναν δεν θα     σότερο, δεν απασχολεί αυτούς που ήθελαν εξαρχής ένα
           έλειπαν τα στέισον, αφήνοντας τα μεσαία την τελευταία   πρακτικό αυτοκίνητο. n

     NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                3
   1   2   3   4   5   6   7   8