Page 8 - Daily 2019_12_06
P. 8

NONPAPERONPAPER                                                                            Κοινοποίηση
           N



            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠ                                                                      Σχόλια
           Τέλος το πεντάλ του φρένου;




           Μετά το συμπλέκτη, ήρθε η ώρα να

           χαιρετήσουμε και το πεντάλ του φρένου. Είστε
           έτοιμοι για αυτοκίνητα με μόνο ένα πεντάλ;

                  ποιος έχει οδηγήσει ποτέ σκάφος ξέρει πως το
                  μόνο χειριστήριο που έχει στη διάθεσή του είναι
           Ότο γκάζι. Αν θέλει να φρενάρει, απλά το αφήνει.
           Το αυτόματο φρενάρισμα έρχεται τώρα και στα αυτοκί-
           νητα, και όπως το αυτόματο κιβώτιο εξαφάνισε το πε-
           ντάλ του συμπλέκτη, το αυτόματο φρενάρισμα θα εξα-    από μικρή ως μέτρια, ενώ τα φρένα επεμβαίνουν όταν

           φανίσει το πεντάλ του φρένου. Πως;                    η ανάγκη για επιβράδυνση είναι μεγάλη. Όταν αφήσεις
             Ούτε η ιδέα ούτε η τεχνολογία είναι καινούργια. Η   απότομα το πεντάλ, είναι σα να πατάς απότομα το φρέ-
           ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ενός ηλε-       νο.
           κτρικού  αυτοκινήτου  χρησιμοποιήθηκε  ήδη  από  το     Η Nissan λέει πως οι οδηγοί συνηθίζουν αμέσως τη
           1894 στις «αυτοκινητάμαξες» του Krieger. 130 χρόνια   λειτουργία, που γίνεται τόσο φυσική σε τόσο μικρό δι-
           μετά η ανάκτηση ενέργειας έχει γίνει από τα βασικά    άστημα, που αναμένει να γίνει ο τρόπος οδήγησης αυ-
           «κόλπα» που αυξάνουν την αυτονομία των ηλεκτρι-       τοκινήτων στα επόμενα χρόνια με την επικράτηση των
           κών αυτοκινήτων, με την Audi να υπολογίζει πως μέ-    ηλεκτρικών.  Τα  οφέλη  είναι  σημαντικά,  κυρίως  στο

           χρι και 30% των 400 χλμ. του ηλεκτρικού της μοντέ-    μποτιλιάρισμα, αφού ο οδηγός δεν χρειάζεται να αλλά-
           λου e-tron προέρχονται από την ανάκτηση ενέργειας     ζει από το ένα πεντάλ στο άλλο, κάνοντας την οδήγηση
           στο φρενάρισμα. Όμως τώρα το πράγμα πάει ένα βή-      σημαντικά πιο ξεκούραστη.
           μα παραπάνω.                                            Πιο σημαντικά, αφαιρώντας την απόφαση επιλογής
              Ήδη  η  Nissan  προσφέρει  στο  Leaf  τη  λειτουργία   συστήματος πέδησης, και αφήνοντας το αυτοκίνητο να
           ePedal που επιτρέπει την οδήγηση με ένα μόνο πεντάλ,   εξαντλήσει όλη την διαθέσιμη δύναμη του συστήματος
           του γκαζιού. Η χρήση είναι απλή. Το αυτοκίνητο κινείται   ανάκτησης ενέργειας πριν επέμβουν τα φρένα, αυξά-
           πάντα με το πόδι στο γκάζι. Πατάς να επιταχύνεις, αφή-  νει σημαντικά την αποδοτικότητα και τελικά την αυτονο-
           νεις για να επιβραδύνεις. Όπως πατάς πολύ για να επι-  μία του αυτοκινήτου.
           ταχύνεις πολύ, αφήνεις πολύ για να επιβραδύνεις πο-     Ένα παράπλευρο όφελος είναι ότι η τόσο αραιή και

           λύ. Η επιβράδυνση γίνεται συνδυάζοντας το σύστημα     λίγη χρήση των φρένων, σημαίνει πως τα τακάκια και οι
           ανάκτησης ενέργειας, όταν η επιβράδυνση κυμαίνεται    δίσκοι δεν χρειάζονται να αλλαχτούν σχεδόν ποτέ. Ήδη
                                                                 οδηγοί Toyota Prius με σύστημα ανάκτησης ενέργειας,
              Εσείς τι λέτε; Πως είστε έτοιμοι για αυτοκίνητα με ένα   παρότι έχουν δύο συμβατικά πεντάλ για γκάζι και φρέ-
            πεντάλ; Σας φαίνεται ευκολία ή εφιάλτης το ότι δεν θα   νο, έχουν αλλάξει τον τρόπο οδήγησης τόσο ώστε να
            έχετε έλεγχο του φρένου πατώντας το; Και τελικά σας   οδηγούν με τα εργοστασιακά τακάκια ακόμη και μετά
                   αρέσει η ιδέα του ενός πεντάλ; Ή όχι;
                                                                 από 10-12 χρόνια. n
           NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                                                8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13