Page 3 - PRO-MAY-2020
P. 3

EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ


               την χρήση ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης της
               κίνησης ή με τη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο
               για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που απαι-

               τείται από τους ηλεκτροκινητήρες ενός οχήματος.
               Προκειμένου να φορτηγά μας να είναι σε θέση να
               ανταποκριθούν  στις  ανάγκες  μεταφοράς  φορτίων
               μεγάλου βάρους και την κάλυψη μεγάλων αποστά-
               σεων, το συστήματα fuel-cells είναι μια πολύ σημα-
               ντική λύση και για τον λόγο αυτό, ήδη η Daimler
               Trucks, μέσω της Mercedes-Benz Trucks, έχει να

               επιδείξει σημαντικές καινοτομίες κατά τη διάρκεια    Ο κ. Martin Daum της Daimler Trucks AG
               των δύο τελευταίων δεκαετιών. Η νέα μας συνερ- (αριστερά) και ο κ. Martin Lundstedt του Volvo
               γασία με το Volvo Group αποτελεί ένα ακόμη ορό-      Group (δεξιά).
               σημο στην προσπάθεια μας να επιταχύνουμε τις δι-
               αδικασίες  προς  την  παρουσίαση  νέων  φορτηγών      ρέσουν να προσφέρουν βαρέα φορτηγά οχήμα-
               και λεωφορείων με συστήματα fuel-cells».              τα με συστήματα fuel-cells για την κάλυψη δρο-
                 Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος και Διευθύνων        μολογίων  μεγάλων  αποστάσεων  (π.χ.  διεθνείς
               Σύμβουλος του Volvo Group, κ. Martin Lundstedt,       μεταφορές) το αργότερο μέσα στο δεύτερο μισό
               ανέφερε πως: «… Ο εξηλεκτρισμός των οδικών με-        της τρέχουσας δεκαετίας ενώ στα πλάνα τους πε-
               ταφορών αποτελεί βασικό παράγοντα υλοποίησης          ριλαμβάνεται και η εξέλιξη σχετικών λύσεων και σε

               της λεγόμενης Πράσινης Συμφωνίας, που θα επι-         άλλους τομείς της αυτοκίνησης και όχι μόνο.
               φέρει τελικά τον εκμηδενισμό των εκπομπών CO2          Η τελική συμφωνία μεταξύ των δύο Ομίλων ανα-
               στις μεταφορές της ΕΕ. Η χρήση του υδρογόνου ως       μένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέ-
               καύσιμο για την τροφοδοσία των ηλεκτροκίνητων         χοντος έτους.
               βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στις μεταφορές         Αξίζει να γνωρίζεται για τα συ-
               μεγάλων αποστάσεων, είναι ένα από τα σημαντικό-
               τερα κομμάτια του εν λόγω παζλ, συμπληρωματι-         στήματα fuel-cells
               κά με τη χρήση αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων          •  Τα  συστήματα  «κυψελών  καυσίμου»  (fuel-

               και  άλλων  ανανεώσιμων  πηγών  ενέργειας,  όπως  cells) μετατρέπουν την χημική ενέργεια που εμπε-
               οι εναλλακτικοί τύποι καυσίμων. Μέσω της συνερ- ριέχεται  στο  καύσιμο  (υδρογόνο)  σε  ηλεκτρική
               γασίας μας με τη Daimler Trucks AG σκοπεύουμε  προκειμένου  να  τροφοδοτήσουν  τις  ανάγκες  λει-
               να επιταχύνει τις εξελίξεις και δείχνουμε πως τον  τουργίες ενός ηλεκτροκινούμενου οχήματος.
               πλέον ξεκάθαρο τρόπο την πεποίθηση μας πως τα          •  Στην  παρούσα  φάση  υπάρχουν  δύο  τρόποι
               επαγγελματικά οχήματα με συστήματα fuel-cells εί- για την παραγωγή υδρογόνου. Ο πρώτος αφορά
               ναι μια πολύ καλή λύση για τα επαγγελματικά οχή- στην παραγωγή του λεγόμενου «Πράσινου Υδρο-
               ματα. Ωστόσο, προκειμένου το όραμα μας να γίνει  γόνου (Green Hydrogen) σε τοπικό επίπεδο (π.χ.
               πραγματικότητα, χρειάζεται την υποστήριξη και συ- στο πρατήριο ανεφοδιασμού) μέσω της ηλεκτρό-

               νεισφορά και άλλων φορέων και εταιρειών, ιδιαίτε- λυσης του νερού, δηλαδή της διαδικασίας διάσπα-
               ρα σε ότι αφορά στην δημιουργία των απαραίτητων  σης  των  μορίων  του  (H2O)  σε  μόρια  υδρογόνου
               υποδομών για το δίκτυο ανεφοδιασμού με τον συ- (H2) και οξυγόνου (Ο). Ο δεύτερος αφορά την πα-
               γκεκριμένο τύπο καυσίμου».                            ραγωγή του λεγόμενου «Μπλε Υδρογόνου» (Blue
                 Στόχος αμφότερων των εταιρειών είναι να μπο- Hydrogen) από το φυσικό αέριο.

                                                                   3




          MAIOS_EPAGGELMATIKA.indd   3                                                                            3/6/2020   12:34:32
   1   2   3   4   5   6   7   8