Page 3 - PRO-MAY-2020
P. 3
EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ
την χρήση ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης της
κίνησης ή με τη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο
για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που απαι-
τείται από τους ηλεκτροκινητήρες ενός οχήματος.
Προκειμένου να φορτηγά μας να είναι σε θέση να
ανταποκριθούν στις ανάγκες μεταφοράς φορτίων
μεγάλου βάρους και την κάλυψη μεγάλων αποστά-
σεων, το συστήματα fuel-cells είναι μια πολύ σημα-
ντική λύση και για τον λόγο αυτό, ήδη η Daimler
Trucks, μέσω της Mercedes-Benz Trucks, έχει να
επιδείξει σημαντικές καινοτομίες κατά τη διάρκεια Ο κ. Martin Daum της Daimler Trucks AG
των δύο τελευταίων δεκαετιών. Η νέα μας συνερ- (αριστερά) και ο κ. Martin Lundstedt του Volvo
γασία με το Volvo Group αποτελεί ένα ακόμη ορό- Group (δεξιά).
σημο στην προσπάθεια μας να επιταχύνουμε τις δι-
αδικασίες προς την παρουσίαση νέων φορτηγών ρέσουν να προσφέρουν βαρέα φορτηγά οχήμα-
και λεωφορείων με συστήματα fuel-cells». τα με συστήματα fuel-cells για την κάλυψη δρο-
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος και Διευθύνων μολογίων μεγάλων αποστάσεων (π.χ. διεθνείς
Σύμβουλος του Volvo Group, κ. Martin Lundstedt, μεταφορές) το αργότερο μέσα στο δεύτερο μισό
ανέφερε πως: «… Ο εξηλεκτρισμός των οδικών με- της τρέχουσας δεκαετίας ενώ στα πλάνα τους πε-
ταφορών αποτελεί βασικό παράγοντα υλοποίησης ριλαμβάνεται και η εξέλιξη σχετικών λύσεων και σε
της λεγόμενης Πράσινης Συμφωνίας, που θα επι- άλλους τομείς της αυτοκίνησης και όχι μόνο.
φέρει τελικά τον εκμηδενισμό των εκπομπών CO2 Η τελική συμφωνία μεταξύ των δύο Ομίλων ανα-
στις μεταφορές της ΕΕ. Η χρήση του υδρογόνου ως μένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέ-
καύσιμο για την τροφοδοσία των ηλεκτροκίνητων χοντος έτους.
βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στις μεταφορές Αξίζει να γνωρίζεται για τα συ-
μεγάλων αποστάσεων, είναι ένα από τα σημαντικό-
τερα κομμάτια του εν λόγω παζλ, συμπληρωματι- στήματα fuel-cells
κά με τη χρήση αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων • Τα συστήματα «κυψελών καυσίμου» (fuel-
και άλλων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως cells) μετατρέπουν την χημική ενέργεια που εμπε-
οι εναλλακτικοί τύποι καυσίμων. Μέσω της συνερ- ριέχεται στο καύσιμο (υδρογόνο) σε ηλεκτρική
γασίας μας με τη Daimler Trucks AG σκοπεύουμε προκειμένου να τροφοδοτήσουν τις ανάγκες λει-
να επιταχύνει τις εξελίξεις και δείχνουμε πως τον τουργίες ενός ηλεκτροκινούμενου οχήματος.
πλέον ξεκάθαρο τρόπο την πεποίθηση μας πως τα • Στην παρούσα φάση υπάρχουν δύο τρόποι
επαγγελματικά οχήματα με συστήματα fuel-cells εί- για την παραγωγή υδρογόνου. Ο πρώτος αφορά
ναι μια πολύ καλή λύση για τα επαγγελματικά οχή- στην παραγωγή του λεγόμενου «Πράσινου Υδρο-
ματα. Ωστόσο, προκειμένου το όραμα μας να γίνει γόνου (Green Hydrogen) σε τοπικό επίπεδο (π.χ.
πραγματικότητα, χρειάζεται την υποστήριξη και συ- στο πρατήριο ανεφοδιασμού) μέσω της ηλεκτρό-
νεισφορά και άλλων φορέων και εταιρειών, ιδιαίτε- λυσης του νερού, δηλαδή της διαδικασίας διάσπα-
ρα σε ότι αφορά στην δημιουργία των απαραίτητων σης των μορίων του (H2O) σε μόρια υδρογόνου
υποδομών για το δίκτυο ανεφοδιασμού με τον συ- (H2) και οξυγόνου (Ο). Ο δεύτερος αφορά την πα-
γκεκριμένο τύπο καυσίμου». ραγωγή του λεγόμενου «Μπλε Υδρογόνου» (Blue
Στόχος αμφότερων των εταιρειών είναι να μπο- Hydrogen) από το φυσικό αέριο.
3
MAIOS_EPAGGELMATIKA.indd 3 3/6/2020 12:34:32