Page 25 - Autotriti Επαγγελματικά Αύγουστος 2020
P. 25

EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ



        την χρήση ηλεκτρικών συστημάτων μετάδοσης της
        κίνησης ή με τη χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο
        για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που απαι-
        τείται από τους ηλεκτροκινητήρες ενός οχήματος.
        Προκειμένου να φορτηγά μας να είναι σε θέση να
        ανταποκριθούν  στις  ανάγκες  μεταφοράς  φορτίων

        μεγάλου βάρους και την κάλυψη μεγάλων αποστά-
        σεων, το συστήματα fuel-cells είναι μια πολύ σημα-
        ντική λύση και για τον λόγο αυτό, ήδη η Daimler
        Trucks, μέσω της Mercedes-Benz Trucks, έχει να
        επιδείξει σημαντικές καινοτομίες κατά τη διάρκεια    Ο κ. Martin Daum της Daimler Trucks AG
        των δύο τελευταίων δεκαετιών. Η νέα μας συνερ- (αριστερά) και ο κ. Martin Lundstedt του Volvo
        γασία με το Volvo Group αποτελεί ένα ακόμη ορό-      Group (δεξιά).
        σημο στην προσπάθεια μας να επιταχύνουμε τις δι-

        αδικασίες  προς  την  παρουσίαση  νέων  φορτηγών      ρέσουν να προσφέρουν βαρέα φορτηγά οχήμα-
        και λεωφορείων με συστήματα fuel-cells».              τα με συστήματα fuel-cells για την κάλυψη δρο-
          Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος και Διευθύνων        μολογίων μεγάλων αποστάσεων  (π.χ.  διεθνείς
        Σύμβουλος του Volvo Group, κ. Martin Lundstedt,       μεταφορές) το αργότερο μέσα στο δεύτερο μισό
        ανέφερε πως: «… Ο εξηλεκτρισμός των οδικών με-        της τρέχουσας δεκαετίας ενώ στα πλάνα τους πε-
        ταφορών αποτελεί βασικό παράγοντα υλοποίησης          ριλαμβάνεται και η εξέλιξη σχετικών λύσεων και σε
        της λεγόμενης Πράσινης Συμφωνίας, που θα επι-         άλλους τομείς της αυτοκίνησης και όχι μόνο.
        φέρει τελικά τον εκμηδενισμό των εκπομπών CO2          Η τελική συμφωνία μεταξύ των δύο Ομίλων ανα-
        στις μεταφορές της ΕΕ. Η χρήση του υδρογόνου ως       μένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέ-
        καύσιμο για την τροφοδοσία των ηλεκτροκίνητων         χοντος έτους.

        βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στις μεταφορές         Αξίζει να γνωρίζεται για τα συ-
        μεγάλων αποστάσεων, είναι ένα από τα σημαντικό-
        τερα κομμάτια του εν λόγω παζλ, συμπληρωματι-         στήματα fuel-cells
        κά με τη χρήση αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων          •  Τα  συστήματα «κυψελών καυσίμου»  (fuel-
        και  άλλων  ανανεώσιμων  πηγών  ενέργειας,  όπως  cells) μετατρέπουν την χημική ενέργεια που εμπε-
        οι εναλλακτικοί τύποι καυσίμων. Μέσω της συνερ- ριέχεται  στο  καύσιμο  (υδρογόνο)  σε  ηλεκτρική
        γασίας μας με τη Daimler Trucks AG σκοπεύουμε  προκειμένου  να  τροφοδοτήσουν  τις  ανάγκες  λει-

        να επιταχύνει τις εξελίξεις και δείχνουμε πως τον  τουργίες ενός ηλεκτροκινούμενου οχήματος.
        πλέον ξεκάθαρο τρόπο την πεποίθηση μας πως τα          •  Στην  παρούσα  φάση  υπάρχουν δύο τρόποι
        επαγγελματικά οχήματα με συστήματα fuel-cells εί- για την παραγωγή υδρογόνου. Ο πρώτος αφορά
        ναι μια πολύ καλή λύση για τα επαγγελματικά οχή- στην παραγωγή του λεγόμενου «Πράσινου Υδρο-
        ματα. Ωστόσο, προκειμένου το όραμα μας να γίνει  γόνου (Green Hydrogen) σε τοπικό επίπεδο (π.χ.
        πραγματικότητα, χρειάζεται την υποστήριξη και συ- στο πρατήριο ανεφοδιασμού) μέσω της ηλεκτρό-
        νεισφορά και άλλων φορέων και εταιρειών, ιδιαίτε- λυσης του νερού, δηλαδή της διαδικασίας διάσπα-
        ρα σε ότι αφορά στην δημιουργία των απαραίτητων  σης  των  μορίων  του  (H2O)  σε  μόρια  υδρογόνου
        υποδομών για το δίκτυο ανεφοδιασμού με τον συ- (H2) και οξυγόνου (Ο). Ο δεύτερος αφορά την πα-
        γκεκριμένο τύπο καυσίμου».                            ραγωγή του λεγόμενου «Μπλε Υδρογόνου» (Blue

          Στόχος αμφότερων των εταιρειών είναι να μπο- Hydrogen) από το φυσικό αέριο.

                                                           25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30