Page 12 - 04 2021 EPAGGELMATIKA
P. 12

ΝΕΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ



                                                              το φορτηγό μαζικής παραγωγής παγκοσμίας, με συ-
                                                              στήματα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.

                                                                Υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, το ADA είναι
                                                              σε θέση να υποστηρίζει τον οδηγό στον έλεγχο της
                                                              διεύθυνσης, της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης
                                                              του φορτηγού. Φυσικά, προκειμένου να μπορεί λει-
                                                              τουργήσει ιδανικά το ADA επιβάλλεται να υπάρχουν
                                                              ξεκάθαρες διαγραμμίσεις ως προς τα όρια του δρό-
                                                              μου και της λωρίδας που ακολουθείται καθώς φυσι-
         … αυξάνοντας έτσι το επίπεδο ασφάλειας για           κά και επαρκές πλάτος οδοστρώματος.
         όλους τους χρήστες του δρόμου, ειδικά κατά την        Παράλληλα, το ADA είναι σε θέση να διατηρεί πά-
         κίνηση του φορτηγού εντός της πόλης.
                                                              ντοτε την προβλεπόμενη απόσταση ασφαλείας από
                                                              τα προπορευόμενα οχήματα, επιβραδύνοντας / επι-
           φορτηγό ενδεχομένως να έρθει σε επαφή ανά στρί-    ταχύνοντας το φορτηγό αναλόγως.
         ψει, αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας κ.ο.κ. Μάλιστα, το    Από τον Ιούνιο του 2021, το ADA 2 (2ης γενιάς)
         εν λόγω σύστημα είναι σε θέση να ανιχνεύσει και την   θα μπορεί επιπλέον να αναγνωρίσει το ενδεχόμενο
         ύπαρξη έμβιων όντων, όπως π.χ. ένας πεζός ή ένας     μη συμμετοχής του οδηγού για –ανησυχητικά- μεγά-
         ποδηλάτης. Από τον Ιούνιο του 2021, το Sideguard     λο χρονικό διάστημα (π.χ. λόγω προβλημάτων υγεί-
         Assist θα αντικατασταθεί, στην πλειοψηφία των εκ-    ας ή επειδή έχει αποκοιμηθεί) και αναλόγως να ξε-
         δόσεων των φορτηγών Arocs και Actros, από την με-    κινήσει τη διαδικασία πλήρους ακινητοποίησης του
         τεξέλιξη του, το νέο «Active Sideguard Assist».      φορτηγού.

           Η διαφορά της νέας έκδοσης έγκειται στο γεγο-       Φυσικά, το ADA 2 θα προειδοποιήσει επανειλημ-
         νός ότι σε ταχύτητες έως και 20 χλμ./ώρα, στις περι-  μένα τον οδηγό μέσω οπτικών και ηχητικών συστη-
         πτώσεις που ειδοποιήσει τον οδηγό επανειλημμένα      μάτων, προκειμένου αυτός να βάλει τα χέρια του στο
         και αυτός δεν αντιδράσει (για τον οποιοδήποτε λό-    τιμόνι και να πάρει τον έλεγχο του οχήματος. Αν ο
         γο), είναι σε θέση να ξεκινήσει την αυτόματη διαδικα-  οδηγός δεν ανταποκριθεί μέσω χρήσης των ποδο-
         σία επιβράδυνσης του φορτηγού, έως και την πλήρη     στηρίων (φρένο, γκάζι), του τιμονιού ή έστω πατώ-
         ακινητοποίηση του, αν χρειαστεί.                     ντας κάποιο από τα χειριστήρια / διακόπτες που εν-
           Μάλιστα, η Mercedes-Benz Trucks είναι η πρώτη      σωματώνονται στο τιμόνι, τότε το ADA 2 αναλαμβάνει

         εταιρεία στον κλάδο των βαρέων επαγγελματικών        να ακινητοποιήσει το φορτηγό, εντός των ορίων της
         οχημάτων που θα υιοθετήσει την εν λόγω τεχνολογι-    λωρίδας κυκλοφορίας που ακολουθείται, ενημερώ-
         κή καινοτομία στα οχήματα της.
                                                              νοντας παράλληλα τα οχήματα που ακολουθούν μέ-
         Τι προσφέρει και το –επίσης-                         σω των alarm. Η διαδικασία αυτή φυσικά, μπορεί να

         νέο Active Drive Assist 2                            ακυρωθεί από τον οδηγό, πατώντας το πεντάλ του
                                                              γκαζιού (kick-down).
           Από το 2018, η Mercedes-Benz Trucks προσφέρει       Στην περίπτωση που αυτό δεν συμβεί, όταν το φορ-
         με τη νέα γενιά του Actros, το προηγμένο ηλεκτρο- τηγό ακινητοποιηθεί, το ADA 2 θα ενεργοποιήσει το
         νικό σύστημα υποβοήθησης του έργου του οδηγού  ηλεκτρονικό χειρόφρενο ενώ θα απασφαλίσει και τις

         με την ονομασία «Active Drive Assist» (ADA), καθι- πόρτες της καμπίνας, προκειμένου π.χ. να διευκολύ-
         στώντας τον κορυφαίο εκπρόσωπο της στον κλάδο  νει το έργο των σωστικών συνεργείων που ενδεχο-
         των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, ως το πρώ- μένως να σπεύσουν σε βοήθεια του οδηγού.


                                                            12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17