Page 13 - Weekly 2019_09_09
P. 13

NONPAPER

                                                        *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ


               κόστος σε σχέση με μια αντίστοιχη προσθιοκίνητη κα-           Χρήστος S
               τασκευή είναι δεδομένο.                                          Αυτός ο συλλογισμός θα ήταν σωστός,
                 Στη νέα προσθιοκίνητη Σειρά 1 όμως τα πίσω έρ-              αν  το  κόστος  παραγωγής  ήταν  το  μόνο
               χονται μπροστά. Ούτε έξτρα άξονας μετάδοσης, ού-              πράγμα που διαμορφώνει την τιμή ενός
               τε ειδική πλατφόρμα. Μάλιστα η BMW έχει πάρει την             προϊόντος, αλλά καλώς ή κακώς δεν εί-
               πλατφόρμα που χρησιμοποιεί ήδη στο τελευταίας γε-             ναι. Η τελική τιμή πώλησης ενός προϊό-
               νιάς Μίni (όλων των αμαξωμάτων), στην Χ1 και στη              ντος ή υπηρεσίας είναι συνάρτηση πολ-
               Σειρά Αctive 2 Tourer. Είναι απόλυτα λογικό λοιπόν το         λών  παραμέτρων,  με  πολύ  σημαντικό

               κατασκευαστικό κόστος να είναι μειωμένο σε σχέση              ρόλο  εκτός  από  την  ποιότητα,  να  παί-
               με την απερχόμενη γενιά.                                      ζει και το σήμα της εταιρίας. Αν για πα-
                 Σε γενικές γραμμές οι νέες γενιές μοντέλων δεν δια-         ράδειγμα ξηλώσουμε το σήμα της BMW
               φέρουν σε τιμή από τα προηγούμενα. Συγκριτικά μάλι-           από το συγκεκριμένο όχημα και βάλου-
                                                                             με σήμα της Lada ή της DACIA, αυτόμα-
               στα σε αρκετές περιπτώσεις είναι και φθηνότερα, αφού          τα θα πρέπει να πουληθεί στην μισή τιμή
               μια ίδια ή ελαφρώς αυξημένη τιμή ισοσταθμίζεται με κα-        ή και παρακάτω, παρόλο που θα είναι το
               λύτερο εξοπλισμό ή γενικότερα καλύτερο προϊόν. Με             ίδιο ακριβώς όχημα. Μεταξύ άλλων λοι-
               την BMW Σειρά 1, που από την πίσω κίνηση περνάει              πόν, δεν παίζει ρόλο μόνο το τι πουλιέται,

               στη μπροστά περιμένουμε λοιπόν σημαντική μείωση τι-           αλλά και ποιος το πουλάει...
               μής μιας και το κόστος κατασκευής θα είναι μικρότερο.
               Το θέμα είναι να περάσει αυτό και στον καταναλωτή με τη       Panos K.
               μορφή χαμηλότερης τιμής πώλησης και όχι… να υπάρ-                Οι τιμές των αυτοκινήτων, δεν εξαρτώ-
               χει αύξηση κερδών στην BMW.                                   νται μόνο από το κόστος, αλλά και από
                 Γιατί μια ίδια ακόμη τιμή της νέας με την παλιά Σειρά       άλλους  παράγοντες.  Οι  νόμοι  της  προ-
               1 κάτι τέτοιο θα κρύβει. Μπορεί να είναι νόμιμο. Κα-          σφοράς  και  ζήτησης  από  την  μια  με-
                                                                             ριά, αλλά κυρίως οι τιμές του ανταγωνι-
               θένας ορίζει το ποσοστό κέρδους που κρίνει. Θα είναι          σμού από την άλλη. Πιστεύω ότι οι τιμές
               όμως ηθικό; Όπως με τις τιμές των τροφίμων που μετά           της σειράς 1 της BMW θα είναι παρόμοι-
               τη μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13% αρκετοί δεν              ες με της Mercedes A Class. Δεν νομί-

               πέρασαν τη μείωση στο κοινό, αυξάνοντας σημαντικά             ζω οι τιμές της BMW σειρά 1 να είναι πιο
               το κέρδος τους διατηρώντας την τιμή ίδια με πριν. n           χαμηλές, καθαρά για λόγους prestige. H
                                                                             BMW το παίζει καλά αυτό το παιχνίδι σε
                  Εσείς λοιπόν τι λέτε; Πρέπει να                            όλα της τα μοντέλα για πολλές δεκαετί-

                είναι φθηνότερη η νέα Σειρά 1 σε                             ες, γι’ αυτό και έχει καταφέρει να θεω-
                                                                             ρείται (δικαιολογημένα η αδικαιολόγητα)
                  σχέση με την παλιά; Και αν δεν                          Οι απόψεις των αναγνωστών  κορυφαία εταιρεία με premium μοντέλα

               είναι έχοντας την ίδια τιμή εσείς θα                          σε όλες τις κατηγορίες. Είναι καθαρά θέ-
                                                                             μα marketing.
                 την αγοράζατε γνωρίζοντας πως

                ίσως και να πληρώνετε παραπάνω                                             Διαβάστε όλα τα
                                                                                           προηγούμενα
                          από ότι ίσως αξίζει;                                             Non Paper και

                                                                                           σχολιάστε


 NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER

                                                    13




          #week_PREMIUM-37-19.indd   13                                                                           6/9/2019   12:47:12
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18