Page 7 - Weekly 2020_03_09
P. 7
NONPAPER
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ένα πολύ μεγάλο δίκτυο φόρτισης. Όλα τα κτή- πρωτοβουλίες για τη δημιουργία δικτύου. Η κυ-
ρια έχουν παροχές. Οι δρόμοι έχουν παροχές. βερνητική συνέπεια και ο σαφής στόχος έκανε
Πριζώνεις, φορτίζεις και χρεώνεσαι μέσω εφαρ- την αλλαγή. Μέσα σε μόλις δέκα χρόνια η Νορ-
μογής στο κινητό σου. Από το 2025 και μετά, σε βηγία μεταμόρφωσε τους δρόμους της.
λιγότερο από 6 χρόνια, η Νορβηγία θα απαγο- Η Ελλάδα γιατί δεν μπορεί να κάνει το ίδιο; Να
ρεύσει την πώληση μη ηλεκτρικών αυτοκινήτων. θέσει μηδενικό φόρο (εισαγωγής, ΦΠΑ και τέλος
Και τέλος. ταξινόμησης), να δώσει πριμ καλύπτοντας μέρος
Πώς το έκανε; Οι περισσότεροι θα πουν «η Νορ- του κόστους αγοράς (από τους φόρους στα υπό-
βηγία είναι πλούσια», όμως αυτό δεν είναι μέρος λοιπα αυτοκίνητα) και να προκαλέσει ιδιώτες να
της εξίσωσης. Το παν είναι η πολιτική βούληση. επενδύσουν στην κατασκευή υποδομών. Στο δη-
Έτσι τα τελευταία 10 χρόνια οι κυβερνήσεις δια- μόσιο θα στοίχιζε ελάχιστα, σε βάθος χρόνου, με
δοχικά συμφώνησαν να τηρήσουν την ίδια ατζέ- τη μείωση εισαγωγών καυσίμου και την ανάπτυ-
ντα. Δηλαδή μηδέν φορολογία και εκπτώσεις για ξη της σχετικής επιχειρηματικότητας θα άξιζε δι-
την απόκτηση ηλεκτρικού. Κατόπιν επενδυτικές σεκατομμύρια. n
Τι λέτε λοιπόν; Είναι που η Νορβηγία είναι πλούσια και τα έχει καταφέρει;
Κι αν όχι, τότε γιατί δεν μπορεί η Ελλάδα;
Μήπως είναι ώρα η ηλεκτροκίνηση να γίνει εθνικός στόχος;
Μπορεί να ακολουθήσει η Ελλάδα το παράδειγμα της Νορβηγίας;
Οι απόψεις των αναγνωστών
Νίκος υδρογονανθράκων, αλλά σαν εξαγωγέας στη διε-
Η Ελλάδα δεν έχει υποδομές για ηλεκτρικά αυτο- θνή αγορά, όχι σαν χρήστης. Ούτε οι υποδομές εί-
κίνητα και δεν θα έχει για πολλά χρόνια ακόμη. Αυ- ναι συγκρίσιμες, ούτε η κοινωνική ευαισθησία, ού-
τοί που μπορούν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτο- τε τέλος η κρατική δυνατότητα για χρηματοδότηση
κίνητο είναι όσοι έχουν κλειστό πάρκινγκ με χώρο ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
φόρτισης. Παράλληλα εδώ οι κυβερνήσεις έχουν
μαδήσει το αυτοκίνητο, που να βρεθούν τα περιθώ- Δημήτρης
ρια για απαλλαγή από φόρους και κίνητρα απόκτη- Άλλα τα οικονομικά μεγέθη της Νορβηγίας και
σης ηλεκτρικού αυτοκίνητου και ακόμα και να συμ- άλλα της Ελλάδας. Δεν έχουμε τους ίδιους μισθούς
βεί η ιστορία έχει δείξει πως τα πάντα αλλάζουν σε και φορολογία σε μισθούς/αυτοκίνητα, δεν μπο-
ένα βράδυ. ρεί ο μέσος Έλληνας να αλλάζει συχνά αυτοκίνητο.
Εδώ δεν τα φέρνουμε βόλτα με τα καθημερινά έξο-
Γιώργος Μεταξάς δα. Επίσης τι θα γίνουν όλα αυτά τα σκαριά που κυ-
Η σύγκριση δεν είναι δίκαιη. Στη Νορβηγία σχε- κλοφορούν; Σκουπίδια; Παλιοσίδερα;
δόν το 100% της ηλεκτροπαραγωγής είναι από ανα-
νεώσιμες πηγές, ενώ στην Ελλάδα μόνο το 1/3 (κυ- Διαβάστε όλα τα
ρίως από υδατοπτώσεις, και στις δύο περιπτώσεις). προηγούμενα
Non Paper και
Η Νορβηγία μπορεί να είναι μεγάλος παραγωγός σχολιάστε
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
7
#week_10-20.indd 7 6/3/2020 4:23:18