Page 7 - Weekly 2020_03_09
P. 7

NONPAPER

                                                       *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

               ένα πολύ μεγάλο δίκτυο φόρτισης. Όλα τα κτή- πρωτοβουλίες για τη δημιουργία δικτύου. Η κυ-
               ρια  έχουν  παροχές.  Οι  δρόμοι  έχουν  παροχές.  βερνητική  συνέπεια  και  ο  σαφής  στόχος  έκανε
               Πριζώνεις, φορτίζεις και χρεώνεσαι μέσω εφαρ- την αλλαγή. Μέσα σε μόλις δέκα χρόνια η Νορ-
               μογής στο κινητό σου. Από το 2025 και μετά, σε  βηγία μεταμόρφωσε τους δρόμους της.

               λιγότερο  από  6  χρόνια,  η  Νορβηγία  θα  απαγο-     Η Ελλάδα γιατί δεν μπορεί να κάνει το ίδιο; Να
               ρεύσει την πώληση μη ηλεκτρικών αυτοκινήτων.  θέσει μηδενικό φόρο (εισαγωγής, ΦΠΑ και τέλος
               Και τέλος.                                            ταξινόμησης), να δώσει πριμ καλύπτοντας μέρος
                Πώς το έκανε; Οι περισσότεροι θα πουν «η Νορ- του κόστους αγοράς (από τους φόρους στα υπό-
               βηγία είναι πλούσια», όμως αυτό δεν είναι μέρος  λοιπα αυτοκίνητα) και να προκαλέσει ιδιώτες να
               της εξίσωσης. Το παν είναι η πολιτική βούληση.  επενδύσουν στην κατασκευή υποδομών. Στο δη-
               Έτσι τα τελευταία 10 χρόνια οι κυβερνήσεις δια- μόσιο θα στοίχιζε ελάχιστα, σε βάθος χρόνου, με
               δοχικά συμφώνησαν να τηρήσουν την ίδια ατζέ- τη μείωση εισαγωγών καυσίμου και την ανάπτυ-
               ντα. Δηλαδή μηδέν φορολογία και εκπτώσεις για  ξη της σχετικής επιχειρηματικότητας θα άξιζε δι-

               την  απόκτηση  ηλεκτρικού.  Κατόπιν  επενδυτικές  σεκατομμύρια. n



                   Τι λέτε λοιπόν; Είναι που η Νορβηγία είναι πλούσια και τα έχει καταφέρει;
                                        Κι αν όχι, τότε γιατί δεν μπορεί η Ελλάδα;
                             Μήπως είναι ώρα η ηλεκτροκίνηση να γίνει εθνικός στόχος;

                          Μπορεί να ακολουθήσει η Ελλάδα το παράδειγμα της Νορβηγίας;



                Οι απόψεις των αναγνωστών

               Νίκος                                                 υδρογονανθράκων, αλλά σαν εξαγωγέας στη διε-

                 Η Ελλάδα δεν έχει υποδομές για ηλεκτρικά αυτο-      θνή αγορά, όχι σαν χρήστης. Ούτε οι υποδομές εί-
               κίνητα και δεν θα έχει για πολλά χρόνια ακόμη. Αυ-    ναι συγκρίσιμες, ούτε η κοινωνική ευαισθησία, ού-
               τοί  που μπορούν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτο-        τε τέλος η κρατική δυνατότητα για χρηματοδότηση
               κίνητο είναι όσοι έχουν κλειστό πάρκινγκ με χώρο      ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
               φόρτισης.  Παράλληλα  εδώ  οι  κυβερνήσεις  έχουν
               μαδήσει το αυτοκίνητο, που να βρεθούν τα περιθώ-      Δημήτρης
               ρια για απαλλαγή από φόρους και κίνητρα απόκτη-          Άλλα τα οικονομικά μεγέθη της Νορβηγίας και
               σης ηλεκτρικού αυτοκίνητου και ακόμα και να συμ-      άλλα της Ελλάδας. Δεν έχουμε τους ίδιους μισθούς
               βεί η ιστορία έχει δείξει πως τα πάντα αλλάζουν σε    και  φορολογία  σε  μισθούς/αυτοκίνητα,  δεν  μπο-
               ένα βράδυ.                                            ρεί ο μέσος Έλληνας να αλλάζει συχνά αυτοκίνητο.

                                                                     Εδώ δεν τα φέρνουμε βόλτα με τα καθημερινά έξο-
               Γιώργος Μεταξάς                                       δα. Επίσης τι θα γίνουν όλα αυτά τα σκαριά που κυ-

                 Η σύγκριση δεν είναι δίκαιη. Στη Νορβηγία σχε-      κλοφορούν; Σκουπίδια; Παλιοσίδερα;
               δόν το 100% της ηλεκτροπαραγωγής είναι από ανα-
               νεώσιμες πηγές, ενώ στην Ελλάδα μόνο το 1/3 (κυ-                                           Διαβάστε όλα τα
               ρίως από υδατοπτώσεις, και στις δύο περιπτώσεις).                                          προηγούμενα
                                                                                                          Non Paper και
               Η Νορβηγία μπορεί να είναι μεγάλος παραγωγός                                               σχολιάστε


 NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER  NON-PAPER NON-PAPER

                                                    7




          #week_10-20.indd   7                                                                                    6/3/2020   4:23:18
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12