Page 15 - WEEKLY 2019-04-22
P. 15

NONPAPER

                                                    *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
           οφέλη είναι σημαντικά, κυρίως στο μποτιλιάρι-

           σμα, αφού ο οδηγός δεν χρειάζεται να αλλάζει
           από το ένα πεντάλ στο άλλο, κάνοντας την οδή-
           γηση σημαντικά πιο ξεκούραστη.
            Πιο σημαντικά, αφαιρώντας την απόφαση επι-
           λογής  συστήματος  πέδησης,  και  αφήνοντας  το
           αυτοκίνητο να εξαντλήσει όλη την διαθέσιμη δύ-
           ναμη του συστήματος ανάκτησης ενέργειας πριν
           επέμβουν τα φρένα, αυξάνει σημαντικά την απο-

           δοτικότητα και τελικά την αυτονομία του αυτοκι-
           νήτου.                                               H Nissan προσφέρει στο Leaf τη λειτουργία ePedal
            Ένα παράπλευρο όφελος είναι ότι η τόσο αραιή        που επιτρέπει την οδήγηση με ένα μόνο πεντάλ,
           και λίγη χρήση των φρένων, σημαίνει πως τα τα-       του γκαζιού. Η χρήση είναι απλή. Το αυτοκίνητο
                                                                κινείται πάντα με το πόδι στο γκάζι. Πατάς να
           κάκια και οι δίσκοι δεν χρειάζονται να αλλαχτούν     επιταχύνεις, αφήνεις για να επιβραδύνεις.
           σχεδόν ποτέ. Ήδη οδηγοί Toyota Prius με σύστη-
           μα ανάκτησης ενέργειας, παρότι έχουν δύο συμ-                  Εσείς τι λέτε; Πως είστε έτοιμοι για
           βατικά πεντάλ για γκάζι και φρένο, έχουν αλλά-             αυτοκίνητα με ένα πεντάλ; Σας φαίνεται

           ξει τον τρόπο οδήγησης τόσο ώστε να οδηγούν  ευκολία ή εφιάλτης το ότι δεν θα έχετε έλεγχο του
           με τα εργοστασιακά τακάκια ακόμη και μετά από  φρένου πατώντας το; Και τελικά σας αρέσει η ιδέα
                                                                               του ενός πεντάλ; Ή όχι;
           10-12 χρόνια. n

             Οι απόψεις των αναγνωστών


           Γιώργος Μεταξάς                                       Λουκία

            Όσο λιγότερα πεντάλ τόσο το καλύτερο. Ειδικά           ...όπως το λέτε για τα σκάφη... δεν παύει όμως
           όμως για το μποτιλιάρισμα, υπάρχει και σήμερα η  όσοι  δεν  οδηγούν  ή  δεν  οδήγησαν  σκάφη...  να
           λύση να ακολουθεί το αυτοκίνητο το προπορευό-         χρειάζονται μία μικρή προπόνηση...
           μενο μέχρι ορισμένη ταχύτητα, χωρίς να ασχολεί-
           ται ο οδηγός παρά μόνο με το τιμόνι.                  Νεόφυτος
           Στάθης                                                  Σίγουρα στην αρχή θα ξινίσουν αρκετοί με αυ-
            Υπάρχει όμως ένα μειονέκτημα στην κατάσταση  τό, αλλά όπως πάντα είναι θέμα εξοικείωσης και

           αυτή. Σήμερα μπορεί κάποιος σε μια κατηφορική  συνήθειας. Την πρώτη φορά που οδήγησα αυτό-
           διαδρομή να αφήσει το γκάζι και το αυτοκίνητο να  ματο  αυτοκίνητο  πατούσα  το  πάτωμα,  τώρα  δε
           πηγαίνει μόνο του. Έτσι ξεκουράζει και το δεξί του    μπορώ να οδηγήσω χειροκίνητο.
           πόδι. Όταν όμως αφήσει το γκάζι και το αυτοκίνητο
           φρενάρει, δεν θα μπορεί να το κάνει αυτό.
           Κώστα;                                                             Διαβάστε όλα τα
            Δε θα καταργηθεί το φρένο τελείως, θα πάρει πιο                   προηγούμενα
           πολύ τη μορφή του χειρόφρενου. Δηλαδή για έκτα-                    Non Paper και                 Σχόλια
           κτη ανάγκη μόνο.                                                   σχολιάστε


 NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                               15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20