Page 19 - 06-2020_antallaktika
P. 19

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ











        δρους  πάνω  στην  εσωτερική  επιφάνεια  του
        ταμπούρου ώστε τα θερμούιτ (υλικό τριβής
        ανάμεσα στις σιαγόνες και το ταμπούρο), να
        δημιουργήσουν την αναγκαία για την πέδηση                   Πώς να επεκτείνεις
        τριβή  και να προκληθεί επιβράδυνση.                        την διάρκεια ζωής τους

        Ταμπούρο – δισκόφρενο 0-1                                     Αν και ο τακτικός έλεγχος μπορεί

                                                                    να  σε  γλυτώσει  από  περιττά  έξοδα
            Όντας  το  παλαιότερο  σύστημα  πέδησης                 μίας μεγαλύτερης ζημιάς ή και ακό-
        απέναντι στα δισκόφρενα, έχουν και μειονε-                  μα  από  κάποιο  ατύχημα,  υπάρχουν
        κτήματα. Το κυριότερο εκ των οποίων, είναι                  απλοί τρόποι για να περιορίσεις την
        ότι τα υλικά τριβής του έχουν αισθητά μικρό-                φθορά.
        τερη  διάρκεια  ζωής.  Επίσης,  η  συντήρη-                   Απέφυγε τις απότομες και ανού-
        ση τους και η αλλαγή του υλικού τους είναι                  σιες επιβραδύνσεις.

        συχνή και δαπανηρή αφού τα υλικά τριβής                       Όταν δηλαδή πλησιάζεις σε κάποιο
        (θερμουίτ)  είναι  κολλημένα  στις  σιαγόνες,               φανάρι ή σε κίνηση και ξέρεις ότι θα
        οπότε είναι επιβεβλημένη η αλλαγή όλου του                  χρειαστεί  να  σταματήσεις,  ελάττω-
        συστήματος μαζί. Ένα άλλο μειονέκτημα αυ-                   σε ταχύτητα σταδιακά και νωρίτερα,
        τών των φρένων είναι η κακή απαγωγή θερ-                    παίρνοντας απλά το πόδι σου από το
        μότητας,  που  έχει  σαν  συνέπεια  τη  μείωση              γκάζι.
        της αποτελεσματικότητας της πέδησης. Ο συ-                     Έχε πάντα μία ταχύτητα επιλεγ-

        ντελεστής τριβής του υλικού ελαττώνεται με                  μένη στην κατηφόρα.
        την αύξηση της θερμοκρασίας ή σε μεγάλες                      Μην αφήνεις το αυτοκίνητο ελεύ-
        ταχύτητες ολίσθησης.
                                                                    θερο στην νεκρά, γιατί έτσι και επι-
        Πότε πρέπει να τα αλλάξω;                                   βαρύνεις περισσότερο τα φρένα σου,
                                                                    αλλά και θα δυσκολευτείς να ελέγ-
          Εδώ φίλος σου είναι το χειρόφρενο. Τα                     ξεις το όχημα σε περίπτωση απότο-
        χαρακτηριστικά ΄κλικ΄ που κάνει όταν το τρα-                μης αλλαγής κατεύθυνσης.
        βάς  είναι  και  η  ένδειξη  σου.  Αν  δεν  χρειά-             Μπορεί τα οχήματα που χρησιμο-

        ζεται πολλά για να ΄πιάσει΄ τότε είναι σε κα-               ποιούν αυτόν τον τύπο φρένων, όλο
        λό επίπεδο. Αν όμως χρειάζεται να φτάσεις                   και  να  μειώνονται,  αλλά  είναι  υπο-
        στο υψηλότερο σημείο που πάει το χειρόφρε-                  χρέωση  μας  να  τα  χρησιμοποιούμε
        νο για να ασφαλίσει, τότε πρέπει να περάσει                 όσο καλύτερα γίνεται, για το διάστη-
        μία βόλτα από το μηχανικό σου για έλεγχο. Αν                μα που υπάρχουν ακόμα στα οχήμα-
        επίσης στο φρενάρισμα ακούς ήχο σφυρίγ-                     τα μας.
        ματος από τους τροχούς, τότε σίγουρα οι σι-
        αγόνες χρειάζονται αντικατάσταση.



                                                            19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24