Page 28 - 09 2020 ANTALLAKTIKA
P. 28
ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
Γιατί «πατινάρει» το αυτοκίνητό σου;
Είναι το πιο συνηθισμένο πρόβλημα του συμπλέκτη κάνοντας την οδήγηση επικίνδυνη.
Που όμως οφείλεται;
ία από τις πιο συνηθισμένες βλάβες που να γίνεται ότι οι επενδύσεις αυτές με κάποιο τρόπο
παρουσιάζονται στο συμπλέκτη είναι το λιπαίνονται . Αν συμβεί τότε μειώνεται η τραχύτητα
Μ λεγόμενο «πατινάρισμα». Το γλίστρημα τους, ενώ παράλληλα όταν έρχονται σε επαφή γλι-
του συμπλέκτη, είναι μία από τις πιο συνηθισμένες στρούν.
βλάβες, η οποία όμως επηρεάζει έντονα την οδήγη- Ελαττωματικό ελατήριο διαφράγματος. Η μεί-
ση σου, κάνοντας την άβολη και συγχρόνως επικίν- ωση της ελαστικότητας του προκαλεί την βλάβη του
δυνη. Στην ουσία το «πατινάρισμα» συμβαίνει όταν μηχανισμού
η δύναμη της τριβής ανάμεσα στο συμπλέκτη το δί- Η φθορά στον δίσκο. Όπως όλα τα εξαρτήμα-
σκο και το βολάν δεν είναι στο βαθμό που πρέπει τα του αυτοκινήτου έτσι και ο δίσκος, όπως επίσης
και όταν έρχονται τα παραπάνω εξαρτήματα σε επα- και οι επενδύσεις τριβής, με το χρόνο και την χρήση,
φή «πατινάρουν». Το πρόβλημα αυτό είναι πιο έντο- φθείρονται με αποτέλεσμα να μην ασκούν πλέον τη
νο όταν θέλεις να κινηθείς σε δύσκολους δρόμους, σωστή πίεση στο βολάν.
όπως σε ανηφόρες ή χωματόδρομους, όπου το αυ- Ελαττωματικός μηχανισμός αντιστάθμισης φθο-
τοκίνητο αναγκαστικά χρειάζεται μεγάλη ροπή. ράς.
Γιατί το κάνει αυτό; Λίγα λόγια για τον συμπλέκτη
Γενικό πρόβλημα στον μηχανισμό του συμπλέ- Το πρώτο μέρος της μετάδοσης είναι ο συμπλέ-
κτη. Το πρόβλημα μπορεί να αφορά κάποια ντίζα ή κτης, ο οποίος υπάρχει σε διάφορους τύπους (ξη-
ζημιά στο δίχαλο του συμπλέκτη. Μία τέτοια βλάβη ρός, υδραυλικός, ηλεκτροϋδραυλικός κ.ά.). Ο βασι-
είναι ικανή να προκαλέσει ασταθής επαφή των τμη- κός ρόλος του συμπλέκτη είναι να απομονώνει τον
μάτων που συνδέονται. κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων, όταν ο οδηγός
Γλιστρούν οι επενδύσεις τριβής. Αυτό μπορεί αλλάζει ταχύτητα. Έτσι επιτυγχάνονται η ομαλή αλλα-
γή των ταχυτήτων και η ομαλή σύμπλεξη του κινητή-
ρα με τα υπόλοιπα μέρη του συστήματος μετάδοσης.
Η φυσιολογική φθορά
Η χρήση όσο προσεκτικός κι αν είσαι θα καταστρέ-
φει σιγά σιγά το δίσκο του συμπλέκτη. `Αλλωστε κα-
νένα υλικό δεν αντιστέκεται στην τριβή, πόσο μάλλον
το συγκεκριμένο αντικείμενο που το υλικό του είναι
παρόμοιο με αυτό που υπάρχει στα τακάκια των φρέ-
νων. Συνήθως μέσα στην κίνηση αφαιρείσαι και δε
σηκώνεις το πόδι από το συμπλέκτη. Η συγκεκριμένη
(κακή) συνήθεια φθείρει το δίσκο ακόμα πιο γρήγορα.
Επίσης, πολλοί οδηγοί αρέσκονται σε εκκινήσεις από
το φανάρι με το «γκάζι στο πάτωμα». Η κίνηση αυτή
προκαλεί μεγάλη φθορά στο δίσκο.
28