Page 28 - 09 2020 ANTALLAKTIKA
P. 28

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

        Γιατί «πατινάρει» το αυτοκίνητό σου;





        Είναι το πιο συνηθισμένο πρόβλημα του συμπλέκτη κάνοντας την οδήγηση επικίνδυνη.
        Που όμως οφείλεται;

                  ία από τις πιο συνηθισμένες βλάβες που  να γίνεται ότι οι επενδύσεις αυτές με κάποιο τρόπο
                  παρουσιάζονται  στο  συμπλέκτη  είναι  το  λιπαίνονται . Αν συμβεί τότε μειώνεται η τραχύτητα
        Μ λεγόμενο  «πατινάρισμα».  Το  γλίστρημα  τους,  ενώ παράλληλα όταν έρχονται σε επαφή γλι-

        του συμπλέκτη, είναι μία από τις πιο συνηθισμένες  στρούν.
        βλάβες, η οποία όμως επηρεάζει έντονα την οδήγη-  Ελαττωματικό ελατήριο διαφράγματος. Η  μεί-
        ση σου, κάνοντας την άβολη και συγχρόνως επικίν- ωση της ελαστικότητας του προκαλεί την βλάβη του
        δυνη. Στην ουσία το «πατινάρισμα» συμβαίνει όταν  μηχανισμού

        η δύναμη της τριβής ανάμεσα στο συμπλέκτη το δί-  Η  φθορά  στον  δίσκο. Όπως όλα τα εξαρτήμα-
        σκο και το βολάν δεν είναι στο βαθμό που πρέπει  τα του αυτοκινήτου έτσι και ο δίσκος, όπως επίσης
        και όταν έρχονται τα παραπάνω εξαρτήματα σε επα- και οι επενδύσεις τριβής, με το χρόνο και την χρήση,
        φή «πατινάρουν». Το πρόβλημα αυτό είναι πιο έντο- φθείρονται με αποτέλεσμα να μην ασκούν πλέον τη
        νο όταν θέλεις να κινηθείς σε δύσκολους δρόμους,  σωστή πίεση στο βολάν.
        όπως σε ανηφόρες ή χωματόδρομους, όπου το αυ-  Ελαττωματικός μηχανισμός αντιστάθμισης φθο-
        τοκίνητο αναγκαστικά χρειάζεται μεγάλη ροπή.          ράς.

        Γιατί το κάνει αυτό;                                  Λίγα λόγια για τον συμπλέκτη


         Γενικό πρόβλημα στον μηχανισμό του συμπλέ-           Το  πρώτο  μέρος  της  μετάδοσης  είναι  ο  συμπλέ-
        κτη. Το πρόβλημα μπορεί να αφορά κάποια ντίζα ή  κτης, ο οποίος υπάρχει σε διάφορους τύπους (ξη-
        ζημιά στο δίχαλο του συμπλέκτη. Μία τέτοια βλάβη  ρός, υδραυλικός, ηλεκτροϋδραυλικός κ.ά.). Ο βασι-
        είναι ικανή να προκαλέσει ασταθής επαφή των τμη- κός ρόλος του συμπλέκτη είναι να απομονώνει τον
        μάτων που συνδέονται.                                 κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων, όταν ο οδηγός
          Γλιστρούν οι επενδύσεις τριβής.  Αυτό  μπορεί  αλλάζει ταχύτητα. Έτσι επιτυγχάνονται η ομαλή αλλα-

                                                              γή των ταχυτήτων και η ομαλή σύμπλεξη του κινητή-
                                                              ρα με τα υπόλοιπα μέρη του συστήματος μετάδοσης.


                                                              Η φυσιολογική φθορά

                                                               Η χρήση όσο προσεκτικός κι αν είσαι θα καταστρέ-
                                                              φει σιγά σιγά το δίσκο του συμπλέκτη. `Αλλωστε κα-
                                                              νένα υλικό δεν αντιστέκεται στην τριβή, πόσο μάλλον
                                                              το συγκεκριμένο αντικείμενο που το υλικό του είναι
                                                              παρόμοιο με αυτό που υπάρχει στα τακάκια των φρέ-
                                                              νων.  Συνήθως μέσα στην κίνηση αφαιρείσαι και δε
                                                              σηκώνεις το πόδι από το συμπλέκτη. Η συγκεκριμένη
                                                              (κακή) συνήθεια φθείρει το δίσκο ακόμα πιο γρήγορα.

                                                              Επίσης, πολλοί οδηγοί αρέσκονται σε εκκινήσεις από
                                                              το φανάρι με το «γκάζι στο πάτωμα». Η κίνηση αυτή
                                                              προκαλεί μεγάλη φθορά στο δίσκο.

                                                            28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33