Page 30 - 09 2020 ANTALLAKTIKA
P. 30

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

        Τι είναι το τρίπτυχο



        δίσκοs-πλατό-ρουλεμάν;




        Τα do’s and don’ ts για ένα υγιές κιβώτιο. Κατανόησε την λειτουργία του για να ξέρεις πώς

        θα το έχεις σε καλή κατάσταση.


                                                                  Μην  κρατάς  πατημένο  το  συμπλέκτη  όταν
                                                              βρίσκεσαι  σε  στάση  ή  σε  κάποιο  φανάρι,  καθώς
                                                              φθείρεται  πιο  εύκολα.  Ένα  ακόμα  αρνητικό
                                                              που  υπάρχει  σε  αυτή  την  περίπτωση,  είναι
                                                              πως  σε  αυτοκίνητα  νεότερης  τεχνολογίας  με
                                                              σύστημα start-stop, το πάτημα του συμπλέκτη δεν
                                                              επιτρέπει στο σύστημα να μπει σε λειτουργία, με

                                                              αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης.
                                                                 ΔΕΝ οδηγούμε με το πόδι μας πάνω από
                                                              τον  συμπλέκτη  ή  μισο-πατημένο.  Μια  τέτοια
                                                              συνήθεια έχει ως αποτέλεσμα την συνεχή φθορά
                                                              του δίσκου, καθώς τρίβεται στο πλατό.
                                                                 ΔΕΝ ισορροπούμε στην ανηφόρα με τον
                                                              συμπλέκτη και το γκάζι. Τέτοια χρήση προκαλεί
               α  πρώτα  εξαρτήματα  στα  οποία  συνδέεται    άσκοπη φθορά στον δίσκο και μειώνει την διάρκεια
               το συγκεκριμένο πεντάλ είναι ένας μεταλ-       ζωής  του.  Προτίμησε  να  πατήσεις  απλά  φρένο.
        Τ λικός δίσκος με κεραμικά εξογκώματα, μια            Τόσο απλό!
        μεταλλική πλάκα (πλατό) και ένα συνδετικό μηχανι-
        κό ρουλεμάν ή μια υδραυλική τρόμπα. Η σύνδεση  Πώς να καταλάβεις

        ανάμεσα σε αυτά τα μέρη και το πεντάλ, γίνεται είτε   αν κάτι πάει λάθος
        μηχανικά  με  συρματόσχοινο,  είτε  υδραυλικά  με
        σωλήνα.                                                Το αυτοκίνητο έχει αρκετά σημάδια να σου δώσει
          Σκοπός όλου του συστήματος που προαναφέραμε         στην περίπτωση που βρίσκεσαι προ των πυλών αλ-
        είναι η διοχέτευση της ροπής του κινητήρα, μέσω       λαγής του τρίπτυχου που είπαμε πριν, και αν αυτά
        του κιβωτίου, στους κινητήριους τροχούς. Εύκολο!      δεν είναι αρκετά σου έχουμε και τρόπους να το τε-
        Χρησιμοποίησε το όπως πρέπει και πολλαπλασίασε        στάρεις μόνος σου.
        κατά πολύ την διάρκεια ζωής  του  και  τα              Θα υπάρχει μία μυρωδιά σαν καμένο φαί ή λάδι.
        χρήματα  στο  πορτοφόλι  σου,  γλιτώνοντας τα          Ο συμπλέκτης θα έχει μία αίσθηση

        έξοδα συχνότερης αλλαγής.                              ΅ΆσφουγγαριούΆΆ.
           Σύμπλεξε και αποσύμπλεξε σωστά  τον                Το πεντάλ έχει σκληρύνει πάρα πολύ.
        συμπλέκτη  όποτε  αλλάζεις  ταχύτητα.  Πίεσε  τον      Το αυτοκίνητο πατινάρει ενώ κινείται.
        μέχρι κάτω, πάρε το πόδι σου από το γκάζι, άλλαξε      Δεν  μπαίνει  ταχύτητα  ενώ  εσύ  πατάς  τον
        ταχύτητα αφού φτάσει ο συμπλέκτης τέρμα κάτω          συμπλέκτη.
        και αφού ολοκληρώσεις την αλλαγή, πάρε το πόδι         Ενώ πατάς γκάζι ο κινητήρας ανεβάζει στροφές
        σου από τον συμπλέκτη και πέρνα ξανά στο γκάζι.       αλλά το όχημα δεν επιταχύνει.

                                                            30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35