Page 9 - 10 2020 SERVICE
P. 9
SERVICE
Πότε βγάζει πρόβλημα στην εξάτµιση. Οι βαλβίδες εισαγωγής ανοίγουν
στη φάση της εισαγωγής και κλείνουν µε την έναρ-
Το πιο συνηθισµένο πρόβληµα του στροφαλοφόρου ξη της συµπίεσης του µείγµατος, ενώ οι βαλβίδες
άξονα, είναι η φθορά των ρουλεµάν πάνω στα οποία εξαγωγής ανοίγουν στη φάση της εξαγωγής για την
περιστρέφεται. Σηµαντικό ρόλο στην καλή λειτουργία αποµάκρυνση των καυσαερίων.
του στροφαλοφόρου και των ρουλεµάν παίζει η σω- Ένα από τα σηµαντικότερα χαρακτηριστικά της κί-
στή λίπανση. Θα πρέπει να τακτά χρονικά διαστήµα- νησης των βαλβίδων είναι το βύθισµα και η χρο-
τα να χρησιµοποιείται το ενδεδειγµένο λιπαντικό σύµ- νική διάρκεια ανοίγµατος τους. Με τον πρώτο όρο
φωνα µε τις οδηγίες του κατασκευαστή. αναφερόµαστε στη διαδροµή των βαλβίδων µέσα
Βαλβίδες στον θάλαµο καύσης, ενώ µε τον δεύτερο στη χρο-
νική διάρκεια που οι βαλβίδες παραµένουν ανοι-
Ο κινητήρας χωρίζεται σε δύο βασικές «οµάδες» χτές. Όπως είναι λογικό, όταν οι στροφές του κινη-
άµεσα συνδεδεµένων εξαρτηµάτων, µε την πρώ- τήρα αυξάνονται, µπορεί το βύθισµα να παραµένει
τη οµάδα να αποτελείται από το στροµφαλοφόρο σταθερό, αλλά η διάρκεια του ανοίγµατος µειώνε-
άξονα και τα έµβολα, ενώ τη δεύτερη από τους εκ- ται αισθητά µε αποτέλεσµα η επαρκής πλήρωση-εκ-
κεντροφόρους και τις βαλβίδες. Όπως ίσως ήδη κένωση του θαλάµου καύσης να µην είναι εφικτή.
γνωρίζετε, οι βαλβίδες εισαγωγής επιτρέπουν την
είσοδο του καύσιµου µείγµατος στον θάλαµο καύ- Πότε έχουν πρόβλημα
σης, ενώ, αντίθετα, οι βαλβίδες εξαγωγής επιτρέ- Αν το αυτοκίνητο βγάζει γκρι-άσπρο καπνό κατά
πουν την έξοδο των καυσαερίων από τον θάλαµο την εκκίνηση, τότε µπορεί να υπάρχει διαρροή από
9