Page 9 - 10 2020 SERVICE
P. 9

SERVICE



        Πότε βγάζει πρόβλημα                                  στην  εξάτµιση.  Οι  βαλβίδες  εισαγωγής  ανοίγουν
                                                              στη φάση της εισαγωγής και κλείνουν µε την έναρ-
          Το πιο συνηθισµένο πρόβληµα του στροφαλοφόρου       ξη της συµπίεσης του µείγµατος, ενώ οι βαλβίδες
        άξονα, είναι η φθορά των ρουλεµάν πάνω στα οποία      εξαγωγής ανοίγουν στη φάση της εξαγωγής για την
        περιστρέφεται. Σηµαντικό ρόλο στην καλή λειτουργία    αποµάκρυνση των καυσαερίων.

        του στροφαλοφόρου και των ρουλεµάν παίζει η σω-        Ένα από τα σηµαντικότερα χαρακτηριστικά της κί-
        στή λίπανση. Θα πρέπει να τακτά χρονικά διαστήµα-     νησης των βαλβίδων είναι το βύθισµα και η χρο-
        τα να χρησιµοποιείται το ενδεδειγµένο λιπαντικό σύµ-  νική διάρκεια ανοίγµατος τους. Με τον πρώτο όρο
        φωνα µε τις οδηγίες του κατασκευαστή.                 αναφερόµαστε στη διαδροµή των βαλβίδων µέσα

        Βαλβίδες                                              στον θάλαµο καύσης, ενώ µε τον δεύτερο στη χρο-
                                                              νική διάρκεια που οι βαλβίδες παραµένουν ανοι-
          Ο κινητήρας χωρίζεται σε δύο βασικές «οµάδες»       χτές. Όπως είναι λογικό, όταν οι στροφές του κινη-

        άµεσα  συνδεδεµένων  εξαρτηµάτων,  µε  την  πρώ-      τήρα αυξάνονται, µπορεί το βύθισµα να παραµένει
        τη  οµάδα  να  αποτελείται  από  το  στροµφαλοφόρο    σταθερό, αλλά η διάρκεια του ανοίγµατος µειώνε-
        άξονα και τα έµβολα, ενώ τη δεύτερη από τους εκ-      ται αισθητά µε αποτέλεσµα η επαρκής πλήρωση-εκ-
        κεντροφόρους  και  τις  βαλβίδες.  Όπως  ίσως  ήδη    κένωση του θαλάµου καύσης να µην είναι εφικτή.
        γνωρίζετε, οι βαλβίδες εισαγωγής επιτρέπουν την
        είσοδο του καύσιµου µείγµατος στον θάλαµο καύ- Πότε έχουν πρόβλημα

        σης, ενώ, αντίθετα, οι βαλβίδες εξαγωγής επιτρέ-       Αν το αυτοκίνητο βγάζει γκρι-άσπρο καπνό κατά
        πουν την έξοδο των καυσαερίων από τον θάλαµο          την εκκίνηση, τότε µπορεί να υπάρχει διαρροή από

















































                                                            9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14