Page 16 - 11 2020 ACCESSORIES
P. 16
ACCESSORIES
Τι είναι η σκάστρα;
Αυτή η βαλβίδα
την οποία στην πιάτσα θα
την ακούσετε ως σκάστρα,
τοποθετείται ανάµεσα στην
έξοδο του συµπιεστή και
την πεταλούδα του γκαζιού.
ι περισσότεροι νοµίζουν πως ο ρόλος της πλέον πίεση. Αν δεν υπήρχε η σκάστρα τότε η πίεση
σκάστρας, είναι να κάνει αυτό το χαρακτηρι- θα ανέβαινε σε δυσθεώρητα επίπεδα µε καταστρο-
Οστικό ήχο, κάθε φορά που παίρνει ο οδηγός φικά, για την τουρµπίνα, αποτελέσµατα.
το πόδι του από το γκάζι. Η λειτουργία της είναι αρ- Τι τύποι σκάστρας υπάρχουν;
κετά πιο σηµαντική από αυτό. Ο τρόπος λειτουργίας
της είναι απλός και χρησιµεύει στο να εκτονώνει τον 1. Ανοιχτού τύπου
συµπιεσµένο αέρα που περισσεύει, µόλις ο οδηγός Απελευθερώνει την παραπάνω πίεση στο περι-
αφήσει το πόδι από το γκάζι, κίνηση που κλείνει την βάλλον παράγοντας τον πολυπόθητο ήχο. Δυστυ-
πεταλούδα γκαζιού. Η σκάστρα, αποβάλλει αυτόν χώς τα συστήµατα µέτρησης αέρα κάποιων αυτο-
τον αέρα ο οποίος «µαζεύεται» για τον εξής λόγο: κινήτων δεν αντιδρούν καλά σε αυτές τις σκάστρες
Ακόµα κι όταν ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το µε αποτέλεσµα να παρουσιάζονται προβλήµατα στο
γκάζι, λόγο αδράνειας η φτερωτή της τουρµπίνας ρελαντί και στις αλλαγές ταχυτήτων.
εξακολουθεί και γυρίζει συµπιέζοντας αέρα ο οποί-
ος θα πρέπει να οδεύσει προς τον κινητήρα. Την 2. Κλειστού τύπου
στιγµή όµως που ο οδηγός έχει αφήσει το πόδι του
από το γκάζι, η κλειστή πεταλούδα δεν επιτρέπει σε Ανακυκλώνουν τον αέρα και πάλι µέσα στο σύστη-
αυτόν τον αέρα να περάσει στην πολλαπλή εισαγω- µα εισαγωγής και είναι πιο ήσυχες από τις ανοιχτού
γής. Τότε η πίεση στο σύστηµα εισαγωγής αυξάνε- τύπου. Με αυτές η ροή του αέρα διατηρείται σταθε-
ται τροµερά και πρέπει άµεσα να εκτονωθεί. Εδώ ρή, η φτερωτή επιβραδύνει σταδιακά και ο MAF σέν-
πιάνει δουλειά η σκάστρα, εκτονώνοντας την επι- σορας λειτουργεί κανονικά χωρίς µπερδέµατα.
16