Page 21 - 11 2020 ACCESSORIES
P. 21

ACCESSORIES

        Ξέρεις να οδηγείς ένα «τουρμπάτο»αυτοκίνητο;



        Πόσο

        διαφορετικά
        πρέπει να

        οδηγείς ένα
        «τουρµπάτο»
        αυτοκίνητο;

        Δείτε παρακάτω
        τα βασικά που

        πρέπει να
        ξέρετε.






        Μην σβήνεις αμέσως τον κινητήρα                       ξεις ταχύτητα και πριν τις 2.000 σ.α.λ.


          Η παραπάνω φράση ισχύει ως ένα βαθµό. Όχι τό-       Το λεγόμενο turbo lag
        σο στα καινούρια turbo µοντέλα, όσο περισσότερο στα
        παλαιότερης τεχνολογίας, δηλαδή από 5-8 ετών και        Καταρχήν να εξηγήσουµε πως το turbo lag είναι η
        πάνω. Ο λόγος; Ο τρόπος ψύξης της τουρµπίνας. Με      καθυστέρηση του τούρµπο. Επί του πρακτέου, πατάς
        πολύ απλά λόγια, στα παλαιότερης τεχνολογίας turbo,   το γκάζι και µέχρι η τουρµπίνα να ανεβάσει πίεση, περ-
        η τουρµπίνα «κρύωνε» µε λάδι που κυκλοφορούσε         νάει ένας απειροελάχιστος χρόνος, άρα επιταχύνεις
        µέσα. Όταν έσβηνες απότοµα τον κινητήρα, αυτό «κα-    µε καθυστέρηση. Το φαινόµενο αυτό, ωστόσο, συνα-
        θόταν» µε αποτέλεσµα να µην γίνεται επαγωγή της       ντάται σε παλιάς τεχνολογίας turbo µοντέλα (10ετίας
                                                              και πάνω). Τα καινούρια µοντέλα έχουν τουρµπίνες µε
        θερµότητας και είτε να ραγίζει το κέλυφος της τουρ-   εξελιγµένες φτερωτές που ανεβάζουν πίεση και στις
        µπίνας, είτε συχνότερα η φτερωτή του turbo.
                                                              χαµηλές στροφές, ή έχουν διπλό τούρµπο (ένα µικρό
        `Aλλαξε ταχύτητες                                     για τις χαµηλές στροφές και ένα µεγαλύτερο) και άρα

        στις 2.5000 – 3.000 στροφές                           το φαινόµενο αυτό έχει εξαλειφθεί.
          Η παραπάνω συµβουλή έχει να κάνει µε την οικονο- Οδήγηση με μεγάλη ροπή

        µία καυσίµου. Στους turbo κινητήρες η µέγιστη ροπή      Όπως οι αλλαγές ταχύτητας πρέπει να γίνονται στις
        αποδίδεται στις χαµηλές στροφές, εποµένως όταν αλ-    χαµηλές  στροφές  για  µέγιστη  οικονοµία  καυσίµου,
        λάζεις ταχύτητα στο χαµηλό φάσµα στροφών, το turbo    έτσι και όταν ταξιδεύεις στην εθνική πρέπει να οδη-

        δεν ανεβάζει πίεση και κερδίζεις σε καύσιµο. Βέβαια,   γείς στο κατάλληλο εύρος στροφών, δηλαδή εκεί που
        το ποιο φάσµα στροφών είναι το ιδανικό, εξαρτάται     αποδίδεται η µέγιστη ροπή του κινητήρα. Αν το κάνεις
        από τον κινητήρα, αν δηλαδή είναι βενζίνης ή diesel,   αυτό, η τουρµπίνα δεν θα φουσκώνει-ξεφουσκώνει
        όπως και το που αποδίδεται η ροπή του. Κάποιοι νέ-    συνέχεια (σ.σ. άρα δεν θα αυξάνεται η κατανάλωση),
        οι βενζινοκινητήρες έχουν για παράδειγµα τη µέγιστη   αλλά θα έχει σταθερή πίεση και άρα θα κινηθείτε οι-
        ροπή ήδη από τις 1.200 σ.α.λ., άρα µπορείς να αλλά-   κονοµικά.



                                                            21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26