Page 22 - 11 2020 ACCESSORIES
P. 22
ACCESSORIES
Ο βασιλιάς της βελτίωσης του αυτοκινήτου
Φυσικά πρόκειται
για το τούρµπο!
Δες πως
µπορείς να το
χρησιµοποιήσεις
για να ανεβάσεις
επιδόσεις και πως
θα σε βοηθήσει
και το Remapping
του εγκεφάλου.
την πράξη, οι τουρµπίνες ή συµπιεστές εξά- ρες, βλέπουµε για παράδειγµα, ότι οι δεύτεροι πλε-
τµισης, είναι συσκευές υπερτροφοδότησης ονεκτούν, λόγω της απλούστερης λειτουργίας τους
Σ αέρα, που τροφοδοτούν τον κινητήρα µε συ- και της καλής απόκρισης. Ωστόσο είναι πιο δύσκο-
µπιεσµένο αέρα, αντί να τον αφήνουν να λειτουρ- λο να τους βελτιώσεις σε ισχύ και ροπή, σε σχέση
γεί µε τον αέρα σε ατµοσφαιρική πίεση. Αυτή η δι- µε τους κινητήρες µε τούρµπο.
αδικασία επιτρέπει στον κινητήρα να αυξήσει πολύ
την απόδοσή του. Πιο συγκεκριµένα, η τουρµπίνα Το ECU Remapping
καταφέρνει να συµπιέζει τον αέρα, χρησιµοποιώ- είναι απαραίτητο
ντας µια φτερωτή συµπίεσης αέρα, που περιστρέ- Πρωταγωνιστικό ρόλο στη βελτίωση της απόδο-
φεται µε µεγάλη ταχύτητα και κάποιες φορές µε σης ενός αυτοκινήτου «παίζει» και ο «εγκέφαλος», η
πάνω από 100.000 σ.α.λ. Η φτερωτή συµπίεσης ηλεκτρονική µονάδα ελέγχου (Εngine Control Unit
παίρνει κίνηση από την ροή καυσαερίων που περι- - ECU), που ως ένας µικροϋπολογιστής, αναγνωρί-
στρέφει µια δεύτερη φτερωτή, που είναι συνδεδε- ζει µέσω σχετικού προγράµµατος (εγκατεστηµένου
µένη µε τον συµπιεστή µέσω ενός σταθερού άξονα. εξ αρχής), όλες τις µεταβλητές του κινητήρα για την
Για να λειτουργήσει αποτελεσµατικά ένα τούρµπο καλύτερη καύση του. Πιο συγκεκριµένα, λαµβάνει
όµως, θα πρέπει να ταιριάζει µε τα χαρακτηριστι- πληροφορίες από τον αισθητήρα «λ», από τις στρο-
κά του κινητήρα και να χρησιµοποιείται µε τον κα- φές του κινητήρα, τη θερµοκρασία του, την πυκνό-
τάλληλο τρόπο.Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να τητα του αέρα εισαγωγής και το καύσιµο και ρυθ-
αυξήσεις την ιπποδύναµη του αυτοκινήτου, όπως µίζει αναλόγως την «πεταλούδα» εισαγωγής. Στο
οι ατµοσφαιρικοί κινητήρες ή ο µηχανικός συµπιε- πλαίσιο αυτό, είναι σε θέση να διαγνώσει οποιοδή-
στής, οι οποίοι στο σύνολό τους, έχουν τα δικά τους ποτε πρόβληµα στον κινητήρα (π.χ. κακή ποιότητα
πλεονεκτήµατα. Κανένας όµως, δεν µπορεί να συ- βενζίνης, δυσλειτουργία κάποιου συστήµατος) και
γκριθεί µε το τούρµπο, που θεωρείται δικαίως, ο ως εκ τούτου, θα πρέπει να «ενηµερωθεί» σχετικά
«Βασιλιάς» της βελτίωσης. Συγκρίνοντας ένα συ- για οποιεσδήποτε αλλαγές στη λειτουργία του αυ-
µπιεστή εξάτµισης µε τους ατµοσφαιρικούς κινητή- τοκινήτου.
22