Page 15 - 01 2021 SERVICE
P. 15
SERVICE
Ανάβει η ένδειξη δυναμό ή ρατηρείται όταν ο οδηγός πατάει το πεντάλ του
ακούγεται ήχος σφυρίγματος! γκαζιού, ώστε να επιταχύνει το αυτοκίνητο από
χαμηλές στροφές. Αυτή η δυσλειτουργία συνήθως
Εάν παρατηρήσεις ότι ανάβει το λαμπάκι του εμφανίζεται λόγω κάποιου προβλήματος καύσης
δυναμό ή ακούγεται κάποιο σφύριγμα, που προ- του κινητήρα, το οποίο μπορεί να οφείλεται σε νο-
έρχεται από το χώρο του κινητήρα, το πιθανότε- θευμένο καύσιμο ή κάποιο χαλασμένο ηλεκτρικό
ρο είναι να έχει φθαρεί ο ιμάντας του δυναμό ή σύστημα.
να έχει «χαλαρώσει». Τέντωμα ή ακόμα και αντι- Καλό θα είναι να επισκεφθείς έγκαιρα κάποιο
κατάσταση είναι αντιστοίχως δύο ενέργειες, στις συνεργείο, διότι κατά ένα μεγάλο ποσοστό το πρό-
οποίες πρέπει να προβείς μέσω των ειδικών. βλημα αυτό μπορεί να χειροτερέψει και να θέσει
Τα φώτα «τρεμοπαίζουν» εκτός λειτουργίας τον κινητήρα.
ή χαμήλωσε απότομα Αισθάνεσαι ότι το αυτοκίνητο
η έντασή τους! «πατινάρει»!
Σε περίπτωση που έχεις ανάψει τα φώτα του αυ- Μία από τις πιο συνηθισμένες βλάβες που πα-
τοκινήτου σου και κάθε φορά που πατάς φρένο, ρουσιάζονται στο συμπλέκτη είναι το λεγόμενο
οπότε και ανάβουν τα φώτα STOP, πέφτει η έντασή «πατινάρισμα». Το γλίστρημα του συμπλέκτη, εί-
τους, πιθανότατα να αντιμετωπίζεις κάποιο πρό- ναι μία από τις πιο συνηθισμένες βλάβες, η οποία
βλημα με το δυναμό ή με την μπαταρία του αυτο- όμως επηρεάζει έντονα την οδήγηση σου, κάνο-
κινήτου σου. ντας την άβολη και συγχρόνως επικίνδυνη. Στην
Η μεγαλύτερη πλειοψηφία μπαταριών τύπου ουσία το «πατινάρισμα» συμβαίνει όταν η δύναμη
μολύβδου – οξέος «ζουν» κατά μέσο όρο 3 με 4 της τριβής ανάμεσα στο συμπλέκτη το δίσκο και το
χρόνια. Εάν η δική σου φτάσει ή περάσει αυτό το βολάν δεν είναι στο βαθμό που πρέπει και όταν έρ-
χρονικό περιθώριο, δεν υπάρχει δυνατότητα επα- χονται τα παραπάνω εξαρτήματα σε επαφή «πατι-
ναφόρτισης με κάποιο τρόπο. Είναι η περίπτω- νάρουν». Το πρόβλημα αυτό είναι πιο έντονο όταν
ση που είναι ευρέως γνωστή ως «νεκρή» μπατα- θέλεις να κινηθείς σε δύσκολους δρόμους, όπως
ρία καθώς δεν ανταποκρίνεται σε καμία ενέργεια, σε ανηφόρες ή χωματόδρομους, όπου το αυτοκί-
όπως για παράδειγμα στις απόπειρες επαναφόρτι- νητο αναγκαστικά χρειάζεται μεγάλη ροπή.
σής της. Γιατί το κάνει αυτό;
Ο σωστός έλεγχος και η φροντίδα της μπαταρί-
ας είναι πολύ σημαντικά και για αυτό, κάθε φορά Γενικό πρόβλημα στον μηχανισμό του συμπλέκτη.
που επισκέπτεστε το συνεργείο (ή και μόνοι σας) Το πρόβλημα μπορεί να αφορά κάποια ντίζα ή ζη-
θα πρέπει να ελέγχετε αν αυτή είναι αποφορτισμέ-
νη ή όχι. Αν αυτή έχει «πέσει», π.χ. ο κινητήρας
δυσκολεύεται να πάρει μπροστά, πρέπει είτε να τη
συντηρήσετε (ανοικτού τύπου), είτε να την αντικα-
ταστήσετε (κλειστού τύπου).
Ο κινητήρας παρουσιάζει
«ρετάρισμα» ή «κόμπιασμα»!
Συνήθως το φαινόμενο του «κομπιάσματος» πα-
15