Page 15 - 01 2021 SERVICE
P. 15

SERVICE

        Ανάβει η ένδειξη δυναμό ή                             ρατηρείται  όταν  ο  οδηγός  πατάει  το  πεντάλ  του

        ακούγεται ήχος σφυρίγματος!                           γκαζιού,  ώστε  να  επιταχύνει  το  αυτοκίνητο  από
                                                              χαμηλές στροφές. Αυτή η δυσλειτουργία συνήθως

          Εάν  παρατηρήσεις  ότι  ανάβει  το  λαμπάκι  του  εμφανίζεται λόγω κάποιου προβλήματος καύσης
        δυναμό ή ακούγεται κάποιο σφύριγμα, που προ- του κινητήρα, το οποίο μπορεί να οφείλεται σε νο-
        έρχεται από το χώρο του κινητήρα, το πιθανότε- θευμένο καύσιμο ή κάποιο χαλασμένο ηλεκτρικό
        ρο είναι να έχει φθαρεί ο ιμάντας του δυναμό ή  σύστημα.
        να έχει «χαλαρώσει». Τέντωμα ή ακόμα και αντι-          Καλό  θα  είναι  να  επισκεφθείς  έγκαιρα  κάποιο
        κατάσταση είναι αντιστοίχως δύο ενέργειες, στις  συνεργείο, διότι κατά ένα μεγάλο ποσοστό το πρό-
        οποίες πρέπει να προβείς μέσω των ειδικών.            βλημα αυτό μπορεί να χειροτερέψει και να θέσει

        Τα φώτα «τρεμοπαίζουν»                                εκτός λειτουργίας τον κινητήρα.

        ή χαμήλωσε απότομα                                    Αισθάνεσαι ότι το αυτοκίνητο

        η έντασή τους!                                        «πατινάρει»!

          Σε περίπτωση που έχεις ανάψει τα φώτα του αυ-         Μία από τις πιο συνηθισμένες βλάβες που πα-
        τοκινήτου σου και κάθε φορά που πατάς φρένο,          ρουσιάζονται  στο  συμπλέκτη  είναι  το  λεγόμενο

        οπότε και ανάβουν τα φώτα STOP, πέφτει η έντασή       «πατινάρισμα». Το γλίστρημα του συμπλέκτη, εί-
        τους,  πιθανότατα  να  αντιμετωπίζεις  κάποιο  πρό-   ναι μία από τις πιο συνηθισμένες  βλάβες, η οποία
        βλημα με το δυναμό ή με την μπαταρία του αυτο-        όμως επηρεάζει έντονα την οδήγηση σου, κάνο-
        κινήτου σου.                                          ντας την άβολη και συγχρόνως επικίνδυνη. Στην
          Η  μεγαλύτερη  πλειοψηφία  μπαταριών  τύπου         ουσία το «πατινάρισμα» συμβαίνει όταν η δύναμη
        μολύβδου – οξέος «ζουν» κατά μέσο όρο 3 με 4          της τριβής ανάμεσα στο συμπλέκτη το δίσκο και το
        χρόνια. Εάν η δική σου φτάσει ή περάσει αυτό το       βολάν δεν είναι στο βαθμό που πρέπει και όταν έρ-
        χρονικό περιθώριο, δεν υπάρχει δυνατότητα επα-        χονται τα παραπάνω εξαρτήματα σε επαφή «πατι-
        ναφόρτισης  με  κάποιο  τρόπο.  Είναι  η  περίπτω-    νάρουν». Το πρόβλημα αυτό είναι πιο έντονο όταν
        ση που είναι ευρέως γνωστή ως «νεκρή» μπατα-          θέλεις να κινηθείς σε δύσκολους δρόμους, όπως

        ρία καθώς δεν ανταποκρίνεται σε καμία ενέργεια,       σε ανηφόρες ή χωματόδρομους, όπου το αυτοκί-
        όπως για παράδειγμα στις απόπειρες επαναφόρτι-        νητο αναγκαστικά χρειάζεται μεγάλη ροπή.
        σής της.                                              Γιατί το κάνει αυτό;
          Ο σωστός έλεγχος και η φροντίδα της μπαταρί-
        ας είναι πολύ σημαντικά και για αυτό, κάθε φορά         Γενικό πρόβλημα στον μηχανισμό του συμπλέκτη.
        που επισκέπτεστε το συνεργείο (ή και μόνοι σας)  Το πρόβλημα μπορεί να αφορά κάποια ντίζα ή ζη-
        θα πρέπει να ελέγχετε αν αυτή είναι αποφορτισμέ-

        νη ή όχι. Αν αυτή έχει «πέσει», π.χ. ο κινητήρας
        δυσκολεύεται να πάρει μπροστά, πρέπει είτε να τη
        συντηρήσετε (ανοικτού τύπου), είτε να την αντικα-
        ταστήσετε (κλειστού τύπου).

        Ο κινητήρας παρουσιάζει

        «ρετάρισμα» ή «κόμπιασμα»!

          Συνήθως το φαινόμενο του «κομπιάσματος» πα-



                                                            15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20