Page 10 - 01 2021 SERVICE
P. 10
SERVICE
Τι πρέπει να προσέχεις στα diesel
Δες ποιες είναι οι πιο συχνές βλάβες και μερικά tips για την φροντίδα και το service τους.
ο 50% των βλαβών στα αυτοκίνητα diesel ρει μεγάλες διαβρώσεις και να καταστρέψει διάφο-
έχει να κάνει με το σύστημα ψύξης. Αυτό ρα και σημαντικά εξαρτήματα, όπως τα μπεκ και η
Τσυμβαίνει λόγω της μεγάλης θερμοκρασίας τρόμπα πετρελαίου. Τα μπεκ κατά την διαδικασία
που παράγεται από τις μεγάλες πιέσεις που δημι- του service θα αφαιρεθούν από το όχημα και θα το-
ουργούνται μέσα σε ένα πετρελαιοκινητήρα. Ακόμα ποθετηθούν σε ειδική συσκευή διάγνωσης και κα-
μία ένδειξη που υποδεικνύει βλάβη είναι η εμφάνι- θαρισμού. Η διάγνωση θα κρίνει αν είναι ικανοποι-
ση καπνού. Αν ο καπνός έχει μαύρο χρώμα, τότε εί- ητική η ωμική αντίσταση, η παροχή και η βεντάλια
ναι πιθανό να χρειάζονται αλλαγή τα μπέκ. Αν είναι ψεκασμού τους. Παράλληλα ο καθαρισμός γίνεται
λευκός, τότε μάλλον το ψυκτικό βρίσκεται στο θά- με χρήση υπερήχων και χημικών καθαριστικών ου-
λαμο καύσης και τέλος ο μπλε καπνός υποδηλώνει σιών, έτσι ώστε να αποβάλουν τα ξένα σώματα. Στο
την ύπαρξη λαδιού στο θάλαμο καύσης. Συχνό φαι- τέλος ξαναμπαίνουν στον εξομοιωτή για να τσεκα-
νόμενο επίσης είναι η κατάρρευση του κινητήρα λό- ριστεί πάλι η ογκομετρική απόδοση και η στεγανό-
γω σκουριάς. τητα τους. Συνήθως καλό είναι να γίνεται στεγα-
νοποίηση των μπεκ ανά 100.000 χλμ προληπτικά.
Προσοχή στο πετρέλαιο Από την άλλη, μεγάλη σημασία δίνεται και στα φίλ-
κακής ποιότητας τρα αέρα, λαδιού και καυσίμου, τα οποία πρέπει
να αλλάζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα για-
Η ποιότητα του καυσίμου παίζει πολύ σημαντικό τί είναι πιθανό να προκληθούν μεγάλες ζημιές.
ρόλο. Στους πετρελαιοκινητήρες η χρησιμοποίη- Μάλιστα η χρήση κακής ποιότητας καυσίμου επιβα-
ση πετρελαίου κακής ποιότητας μπορεί να επιφέ- ρύνει σημαντικά και καταστρέφει το φίλτρο πα
10