Page 8 - 01 2021 SERVICE
P. 8

SERVICE







        8 tips φροντίδας του



        αυτόματου κιβωτίου





        Δες πως θα φροντίσεις ένα αυτόματο
        σασμάν για να καταφέρεις να το έχεις
        για χρόνια!


           Δεν  θα  πρέπει  να  μπαίνει  ο  μοχλός  επιλογής  Ρ. Ωστόσο ισχύει και το αντίστροφο, δηλαδή όταν

        1σε θέση Ν, όταν το αυτοκίνητο είναι προσωρι- γίνεται η εκκίνηση του οχήματος θα πρέπει πρώτα
        νά σταματημένο. Αυτό είναι ένα πολύ συχνό λάθος  να βγει ο λεβιές από τη θέση Ρ και μετά να κατέβει
        γιατί έτσι δίνεται η εντύπωση πως το όχημα τείνει  το χειρόφρενο.
        να ξεκινήσει (σπρώχνει)  και ο οδηγός το ζορίζει με      Οποιαδήποτε αλλαγή θέσης στον μοχλό επιλο-
        το φρένο. Αυτό όμως δεν ισχύει, γιατί όταν το φρέ- 5γής θα πρέπει να γίνεται σκάλα-σκάλα και όχι
        νο είναι πατημένο σε ακινητοποιημένο όχημα τότε  απότομα, γιατί και ο μοχλός επιλογής στα αυτοκίνη-
        το κιβώτιο αποσυμπλέκει την ταχύτητα και παραμέ- τα από 15ετια περίπου μέχρι σήμερα έχει ενσωμα-
        νει ακινητοποιημένο. Σε περίπτωση που το όχημα  τωμένο εγκέφαλο.
        σπρώχνει παραπάνω από το κανονικό τότε υπάρχει            Χρειάζεται  προσοχή    κάθε  φορά  που  παίρνει
        πρόβλημα είτε στον μετατροπέα ροπής ή ο κινητή- 6 μπροστά  το όχημα, να έχει  έρθει σε θερμο-

        ρας έχει ανεβασμένες στροφές στο ρελαντί.             κρασία λειτουργίας προοδευτικά με χαλαρή οδήγη-
            Το  όχημα  πρέπει  να  ακινητοποιηθεί  πλήρως,  ση και όχι να ξεκινά απότομα και νευρικά. Αυτό εί-
        2όταν αλλάζει η θέση του μοχλού επιλογής από  ναι πολύ σημαντικό για την σωστή λειτουργία τόσο
        D σε R. Σε περίπτωση που θα γίνει το αντίθετο κα- του αυτόματου κιβωτίου όσο και για τον κινητήρα.
        ταπονείται τόσο το κιβώτιο όσο και άλλα κινούμε-         Θα πρέπει να ελέγχεται τακτικά η στάθμη στο
        να μέρη, γιατί αλλάζει απότομα η φορά της ροπής. 7αυτόματο κιβώτιο, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που
            Ποτέ δε θα πρέπει να μπαίνει ταχύτητα, είτε D,  υπάρχει διαρροή λαδιού. Στα περισσότερα οχήμα-
        3 είτε R μαρσαριστά. Με άλλα λόγια με πατημέ- τα με αυτόματο κιβώτιο υπάρχει δείκτης λαδιού, σε

        νο το γκάζι, πάντα θα πρέπει να αλλάζει ο λεβιές με  άλλα πάλι δεν υπάρχει και θα πρέπει να ελεγχθεί
        στροφές ρελαντί. Γιατί διαφορετικά γίνεται απότομη  από εξειδικευμένο προσωπικό στο συνεργείο.
        η μετάδοση του φορτίου και καταπονούνται διάφο-          Επίσης,  σημαντική  είναι  και  η  συντήρηση  του
        ρα κινούμενα μηχανικά μέρη.                           8  αυτόματου  κιβωτίου.  Πρέπει  να  τηρούνται  τα
            Στο παρκάρισμα του οχήματος ο λεβιές θα πρέ- χρονικά-  χιλιομετρικά  περιθώρια  του  κατασκευα-
        4 πει  να  μπει  σε  θέση  Ρ  (parking).  Θα  πρέπει  στή. Σε κάθε κιβώτιο ταχυτήτων υπάρχουν αναλώ-
        πρώτα να ακινητοποιηθεί πλήρως το όχημα με το  σιμα τα οποία αλλάζονται στην συντήρηση όπως εί-
        φρένο και στη συνεχεία να μπει χειρόφρενο για να  ναι τα λάδια, το φίλτρο λαδιού. Σε αρκετά κιβώτια
        ΄΄κρεμάσει΄΄ το βάρος του οχήματος στο χειρόφρε- υπάρχει φλάντζα καρτέρ και ένας πλαστικός αντά-
        νο. Μόνο έτσι μπαίνει ο μοχλός επιλογής στη θέση  πτορας όπου κουμπώνει η φίσα καλωδίων.


                                                            8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13