Page 8 - 02 2021 ELASTIKA
P. 8

ΕΛΑΣΤΙΚΑ


        σό του ελαστικού. Εάν στο ελαστικό έχει μπει κάποιο  τουργία το συμπιεστή. Ο αέρας μαζί με το ειδικό
        καρφί ή μια βίδα ΔΕΝ το αφαιρούμε.                    υγρό εισέρχονται στο ελαστικό, το οποίο σε λιγό-
                                                              τερο από 10 λεπτά θα πρέπει να έχει φουσκώσει
        Κουμπώνει και φουσκώνει                               σε  ένα  αποδεκτό  επίπεδο.  Μετά  σβήνουμε  τον

          Το κιτ περιλαμβάνει έναν ηλεκτρικό συμπιεστή αέ-    συμπιεστή και πατώντας το ειδικό κουμπί που συ-

        ρα για να ξαναφουσκώσει το ελαστικό, μια φιάλη με     νήθως διαθέτει ελέγχουμε την πίεση του ελαστι-
        το ειδικό σφραγιστικό υγρό και αυτοκόλλητα προει-     κού. Αν το ελαστικό δεν φουσκώνει ή αν δε φτά-
        δοποίησης. Πριν από οποιαδήποτε ενέργεια βάζου-       σει κοντά στο βέλτιστο επίπεδο που αναφέρεται
        με σε εμφανές σημείο το προειδοποιητικό αυτοκόλ-      στο manual του αυτοκινήτου, τότε θα χρειαστεί
        λητο για την υπενθύμιση αλλαγής του ελαστικού,        να καλέσουμε οδική βοήθεια.
        αλλά και τον περιορισμό στο όριο ταχύτητα του αυ-
        τοκινήτου (80 χλμ/ώρα). Φορώντας ειδικά προστα-       Με 80 χλμ./ώρα & προσοχή
        τευτικά γάντια, αφαιρούμε το καπάκι της βαλβίδας  μέχρι το βουλκανιζατέρ

        του ελαστικού και βιδώνουμε σφιχτά τη φιάλη με          Αν  η  πίεση  είναι  σωστή,  αφαιρούμε  τη  φιάλη
        το ειδικό σφραγιστικό υγρό την οποία έχουμε κου-      από τη βαλβίδα (είναι φυσιολογικό να τρέξει λί-
        νήσει αρκετά και ελέγξει σχετικά με την ημερομη-      γο επισφραγιστικό υγρό) και τοποθετούμε ξανά
        νία λήξης. Μετά αφαιρούμε το καπάκι που υπάρχει       το καπάκι της τελευταίας. Τοποθετούμε το άδειο
        στην αντίθετη μεριά της φιάλης. Εκεί θα βιδώσουμε     μπουκάλι με το ειδικό υγρό σε σακούλα για να
        το λάστιχο που βγάζει αέρα από τον συμπιεστή και      το πετάξουμε αργότερα με ασφάλεια. Μετά οδη-
        σφίγγουμε  γερά.  Ο  συμπιεστής  έχει  καλώδιο  και   γούμε με προσοχή και χαμηλή ταχύτητα για περί-
        παίρνει ρεύμα από βοηθητική πρίζα ή τον αναπτή-       που 5 χλμ. καθώς ο αέρας μαζί με το σφραγιστικό
        ρα του αυτοκινήτου.                                   υλικό διαχέονται γύρω και πάνω από την περιοχή


        Σε 10 λεπτά                                           της τρύπας. Μετά σταματάμε και ελέγχουμε ξανά
                                                              το ελαστικό. Αν φαίνεται να έχει πρόβλημα πρέ-
          Βάζουμε  μπροστά  τον  κινητήρα  (προσοχή  στα      πει να κληθεί οδική βοήθεια. Αν παραμένει φου-
        μοντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο να μην έχει ξε-        σκωμένο και είναι εντάξει, τοποθετούμε ξανά το
        χαστεί η πρώτη στο κιβώτιο) και θέτουμε σε λει-       κιτ και συνεχίζουμε να φουσκώνουμε μέχρι την

                                                              επιθυμητή  πίεση.  Τώρα  μπορούμε  να  μετακινή-
                                                              σουμε με ασφάλεια το αυτοκίνητο, αλλά με τα-
                                                              χύτητα μέχρι 80 χλμ./ώρα. Επιταχύνουμε, στρί-
                                                              βουμε και φρενάρουμε πολύ απαλά και μέχρι το
                                                              κοντινότερο συνεργείο ή βουλκανιζατέρ καθώς η
                                                              επιδιόρθωση με το κιτ επισκευής είναι μια εντε-
                                                              λώς προσωρινή λύση που θα επιτρέψει να φτά-
                                                              σουμε σε κάποιο βουλκανιζατέρ. Εκεί ο μηχανι-

                                                              κός θα πρέπει να καθαρίσει καλά τη ζάντα και το
                                                              ελαστικό από τον αφρό ώστε να μη μείνουν υπο-
                                                              λείμματα (με τον καιρό θα γίνουν μια μπάλα μέσα
                                                              στο ελαστικό και θα χαλάει την ζυγοστάθμιση του
                                                              τροχού). Δεν ξεχνάμε να αγοράσουμε νέα φιάλη
                                                              με ειδικό υγρό επισφράγισης.



                                                            8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13