Page 15 - 04 2021 ANTALLAKTIKA
P. 15
ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ
την εμφάνιση του μπουζί, μπορείς επίσης να αντι- που αγγίζουν τους 1.000°C, ανθεκτικότητα στη δι-
ληφθείς πιθανές βλάβες του κινητήρα οι οποίες αν άβρωση και στα υπολείμματα της καύσης και αντί-
δεν επισκευαστούν άμεσα μπορεί να προκαλέσουν σταση σε θερμικό σοκ.
σοβαρές ζημιές στο όχημά σου.
Το μπουζί σε κινητήρες
Πως επιλέγουμε φυσικού αερίου
το κατάλληλο μπουζί Ως γνωστόν, οι κινητήρες LPG και CNG λειτουρ-
Υπάρχουν τόσα διαφορετικά είδη μπουζί, όμως γούν διαφορετικά από τους βενζινοκίνητους, κα-
πως επιλέγουμε το κατάλληλο για το αυτοκίνητό θώς απαιτείται πολύ υψηλότερη θερμοκρασία για
μας; Το κάθε μπουζί είναι κατασκευασμένο για συ- τη λειτουργία τους. Η διάρκεια ζωής ενός μπου-
γκεκριμένου είδους κινητήρες, οπότε είναι υψίστης ζί σε έναν τέτοιο κινητήρα είναι σημαντικά μικρό-
σημασίας να βρείτε το σωστό μπουζί. Εάν χρησιμο- τερη, λόγω της υψηλής θερμοκρασίας και της αυ-
ποιήσετε λάθος μπουζί, τότε ο κινητήρας σας δε θα ξημένης ηλεκτρικής διάβρωσης των εναλλακτικών
λειτουργήσει σωστά και μπορεί ακόμα και να προ- καυσίμων.
κληθεί σοβαρή ζημιά. Επίσης, και η τάση ανάφλεξης διαφέρει στους κι-
Το είδος λοιπόν του κινητήρα είναι το βασικό κρι- νητήρες φυσικού αερίου, αφού χρειάζονται πολύ
τήριο επιλογής μας, όπως επίσης και το υλικό από υψηλότερη τάση, περίπου 25-30 kV σε αντίθεση με
το οποίο είναι κατασκευασμένο το κεντρικό ηλε- τους κινητήρες βενζίνης που απαιτούν μόλις 10-15
κτρόδιο του μπουζί. Στη συνέχεια, καλό θα ήταν το kV.
μπουζί που θα επιλέξετε να πληροί κάποια βασικά Έτσι, στους κινητήρες φυσικού αερίου τοποθετεί-
σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως σταθερή μετά- ται συνήθως μπουζί ιριδίου με ηλεκτρόδια από πλα-
δοση υψηλής τάσης έως και 40.000 volt, εξαιρετι- τίνα, προκειμένου να καλυφθεί η ανάγκη για την
κή μονωτική ικανότητα ακόμα και σε θερμοκρασίες υψηλή αυτή αναφλεξιμότητα.
15