Page 18 - 04 2021 ANTALLAKTIKA
P. 18

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ

        Τι κρύβει το check engine;





        Όταν η λυχνία ανάψει, σημαίνει ότι εγκέφαλος του αυτοκινήτου σου
        έχει βρει ένα πρόβλημα στο κινητήρα. Δες ποιο μπορεί να είναι.
























                ς ρίξουμε όμως μία πιο λεπτομερή ματιά στις  γνωστά σε όλους μπεκ, αν δεν μπορούν να ψεκάσουν
                αιτίες:                                       σωστά το καύσιμο, δεν θα λειτουργήσει ομαλά ο κινη-
        Α 1. Χρήση κακής ποιότητας καυσίμου.  τήρας.

        Όταν συμβαίνει αυτό θα δεις την λυχνία να αναβοσβή-     6.  Ρετάρισμα κινητήρα.  Είναι  το  φαινόμενο,
        νει. Η χρήση του μάλιστα είναι αρκετά επικίνδυνη και  όπου για συγκεκριμένους λόγους κάποιος κύλινδρος
        για τη μελλοντική λειτουργία του αυτοκινήτου, αφού  στον κινητήρα δε δουλεύει. Το καταλαβαίνεις, καθώς
        μπορεί να πλήξει διάφορα εξαρτήματά του.              το αυτοκίνητό σου έχει πολύ λιγότερη δύναμη από τη
          2. Υπάρχει αέρας στο σύστημα καυσίμου. Αν  συνηθισμένη, ενώ συχνά μπορεί να συνοδεύεται και
        η τάπα δεν είναι καλά σφραγισμένη, υπάρχει η πιθα- από έντονο θόρυβο και τρέμουλο του κινητήρα.
        νότητα να μπει αέρας στο σύστημα καυσίμου. Αυτό         7. Κατεστραμμένο μπουζί. Επειδή χρησιμοποι-
        έχει ως αποτέλεσμα να χάνει  την ορμητικότητα του ο  είται συνεχώς, διάφορα κατάλοιπα από την καύση και
        ανεφοδιασμός. Σε αυτή την περίπτωση πάλι θα δεις το  άλλες ουσίες προκαλούν γρήγορα την φθορά του, κι
        check engine να αναβοσβήνει.                          έτσι πρέπει να αντικαθίσταται αρκετά συχνά. Για να

          3. Χαμηλή στάθμη λαδιού. Δεν είναι λίγες φο- εντοπίσεις ποιο είναι, θα πρέπει να τραβήξεις ένα -
        ρές που κάτω από τον κινητήρα του αυτοκινήτου σχη- ένα τα μπουζοκαλώδια και σε όποιο δεν παρατηρηθεί
        ματίζονται κηλίδες από λάδια. Παρόλο που αυτό το  επιπλέον ρετάρισμα, ανήκει το μπουζί που χρειάζεται
        φαινόμενο είναι συνηθισμένο, κυρίως στα παλιά αυ- αντικατάσταση.
        τοκίνητα και δεν προκαλεί πια την περιέργεια των πε-    8. Δεν λειτουργεί σωστά ο αισθητήρας οξυ-
        ρισσοτέρων.                                           γόνου. Πρόκειται για την πιο συνηθισμένη αιτία, κα-
          4. Πρόβλημα στην αντλία καυσίμου ή φραγ- τά την οποία θα δεις αναμμένο το check engine. Αυτό
        μένο φίλτρο. Για να καταλάβεις ότι ισχύει το εν λό- μπορεί να οφείλεται στη συσσώρευση βρωμιάς ή αι-

        γω πρόβλημα θα χρειαστείς έναν μετρητή πίεσης, για  θάλης στην επιφάνεια του φίλτρου.
        να μετρήσεις την πίεση στην παροχή καυσίμου. Αν με-     9. Πρόβλημα στο καταλύτη. Ο καταλύτης ενός
        τρήσεις λιγότερες από 3 ατμόσφαιρες, πήγαινε γρή- αυτοκινήτου είναι υπεύθυνος για τη μετατροπή των
        γορα στο συνεργείο.                                   βλαβερών ουσιών που παράγει ο κινητήρας από την
          5. Βλάβη στο σύστημα έγχυσης καυσίμου. Τα  καύση σε μη βλαβερές.


                                                            18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23