Page 9 - 04 2021 ANTALLAKTIKA
P. 9

ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ



        τουργούν και τα ταμπούρα, τα οποία συναντάμε πλέον  στρεπτική δοκό και κάποια εξαρτήματα συγκράτησης,
        αποκλειστικά στον πίσω άξονα αυτοκινήτων που ανή- όπως αρθρώσεις και ράβδους. Ο τρόπος σχεδίασης
        κουν σε μικρότερες κατηγορίες. Πρόκειται για έναν  των τελευταίων καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το είδος
        κυκλικό μηχανισμό, ο οποίος στο εσωτερικό του φέ- της ανάρτησης. Ουσιαστικά, η ανάρτηση είναι το σύ-
        ρει τις σιαγώνες, οι οποίες επιτελούν ακριβώς το ίδιο  νολο των εξαρτημάτων που διαχωρίζουν την αναρτη-
        έργο με τα τακάκια. Όταν ασκείται πίεση στο υδραυ- μένη μάζα (πλαίσιο, κινητήρας, σύστημα μετάδοσης)
        λικό κύκλωμα, οι σιαγώνες ανοίγουν και έρχονται σε  από τη μη αναρτημένη μάζα του οχήματος (ζάντες, δι-

        επαφή με την εσωτερική περιφέρεια του ταμπούρου  σκόφρενα, ελαστικά). Η ύπαρξη συστήματος ανάρτη-
        και εν τέλει ο τροχός επιβραδύνει.                    σης είναι ζωτικής σημασίας για ένα αυτοκίνητο, τόσο
                                                              για την εξασφάλιση υψηλού επιπέδου άνεσης των επι-
        Ποιες είναι οι συνηθέστερες                           βατών, όσο για την οδική συμπεριφορά και τη βελτίω-
        βλάβες                                                ση της ενεργητικής ασφάλειας.


          Το  πιο  συχνό  πρόβλημα  είναι  φυσικά  η  απώλεια   Πότε χαλάνε;
        υγρού φρένων. Όταν το υγρό αυτό τελειώσει, τα φρέ-
        να σου απλά δεν θα λειτουργήσουν. Φυσικά μπορείς       Το αυτοκίνητο μπορεί να έρχεται σε επαφή με το
        και από μόνος σου να ελέγχεις την στάθμη του υγρού    δρόμο μόνο μέσω του πέλματος των τροχών, αλλά
        ή να τσεκάρεις αν υπάρχει διαρροή, κοιτάζοντας κάτω   όλο του το βάρος και η συμπεριφορά του εξαρτάται

        από το αυτοκίνητο σου.                                από τις αναρτήσεις που αναλαμβάνουν να συμβιβά-
          Μια άλλη πιθανή αιτία είναι να έχει βλάβη ο κύρι-   σουν τα ασυμβίβαστα, την άνεση και την ποιότητα κύ-
        ος κύλινδρος φρένων. Η λειτουργία του κύριου κυ-      λισης, με το σωστό έλεγχο και την προβλεπόμενη συ-
        λίνδρου είναι να συμπιέζει  το υγρό φρένων. Η πίε-    μπεριφορά στο όριο.
        ση αυτή  με τη σειρά της προκαλεί τα φρένα, ώστε να    Οι αναρτήσεις του αυτοκινήτου είναι από τα μέρη
        ακουμπούν στους τροχούς. Αν λοιπόν ο κύριος κύλιν-    που καταπονούνται συνέχεια, με κάθε χιλιόμετρο που
        δρος δεν λειτουργεί σωστά ή λειτουργεί μόνο μερικές   διανύεις. Οι καταπονήσεις αυξάνονται γεωμετρικά με
        φορές, το φρενάρισμα σου θα χάσει την δύναμη του      τα φορτία που μεταφέρεις, τον αριθμό των επιβατών

        και περιστασιακά το πεντάλ του φρένου σου θα ακου-    που έχεις συνήθως και τις λακκούβες και τους κακο-
        μπήσει το πάτωμα.                                     τράχαλους δρόμους στους οποίους κινείσαι.
          Από την άλλη μπορεί να ευθύνεται και ένας κακός
        ενισχυτής  φρένων.  Ο  ενισχυτής  είναι  ένας  μηχανι-
        σμός που χρησιμοποιεί πίεση κενού, για να ενισχύσει
        την δύναμη που ασκείται στο πεντάλ του φρένου. Εάν
        ο ενισχυτής αυτός είναι σε κακή κατάσταση, τότε δεν
        θα εφαρμοστεί η πλήρης δύναμη που απαιτείται, για
        να ενεργοποιηθεί ο κύριος κύλινδρος, ώστε να συμπι-
        εστεί το υγρό των φρένων. Το πεντάλ θα πάει μέχρι το

        πάτωμα και το αυτοκίνητο θα σταματήσει πιο δύσκολα.

        Ο ρόλος της ανάρτησης


          Με τον όρο ανάρτηση ενός οχήματος αναφερόμα-
        στε σε μια κατασκευή, η οποία αποτελείται από τα γνω-
        στά σε όλους μας αμορτισέρ, τα ελατήρια, την αντι-


                                                            9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14