Page 11 - Daily 2019_07_05
P. 11

MEMORIES                HondaS2000



                                               Διπλά ψαλίδια και κατανομή βάρους 50/50



              Η  ιστορία  του  S2000  ξεκινά  το  1995,  όταν  η
            Hondaπαρουσίασε ένα conceptcarτο οποίο ήταν
            ο «θεμέλιος λίθος» για την κατασκευή του μο-
            ντέλου  παραγωγής  το  1999.  Βασι-
            κό  στοιχείο  του  ιαπωνικού
            roadsterήταν  το  καινοτόμο
            «X-Bone»πλαίσιο που βελ-

            τίωσε  σε  μεγάλο  βαθμό                                                                         Βασικό
            την  ακαμψία  του  αμα-                                                                         στοιχείο
            ξώματος και έκανε εφι-                                                             του ιαπωνικού road-
                                                                                         ster ήταν το καινοτόμο «X-
            κτή  χωροταξικά  την  το-                                                  Bone» πλαίσιο που βελτίωσε
            ποθέτηση  του  κινητήρα                                                  σε μεγάλο βαθμό την ακαμψία
            πίσω από τον εμπρός άξονα.                                            του αμαξώματος και έκανε εφικτή
            Η άριστη κατανομή βάρους, τα δι-                              χωροταξικά την τοποθέτηση του κινητήρα
                                                                                       πίσω από τον εμπρός άξονα.
            πλά ψαλίδια και και το διαφορικό περιορισμένης

            ολίσθησης  τύπου  torsenήταν  τα  εργαλεία  ώστε     χρόνια μετά; Ένας αξιόλογος κινητήρας. Αυτός εί-
            να  δημιουργηθεί  ένα  roadsterμε  κορυφαία  δυ-     ναι ο τομέας στον οποίο οι Ιάπωνες δούλεψαν από
            ναμική συμπεριφορά. Τι λείπει, άραγε, για να δη-     το μηδέν βάζοντας το κερασάκι στην τούρτα ενός
            μιουργήσεις ένα αυτοκίνητο άξιο θαυμασμού 20         roadsterπου έμελλε να σκοτώσει τον ανταγωνισμό!

           F20C: «Στροφάροντας» μέχρι τις 9.000 σ.α.λ.

               Η συνταγή για την κατασκευή ενός οδηγοκεντρι-     που έχει παρατηρηθεί σε κινητήρα μαζικής παραγω-

             κού αυτοκινήτου ξεκινά με την εξέλιξη ενός «σο-     γής (91 χλμ/ώρα), έχοντας μπροστά του τον V10 του
             βαρού»  κινητήρα.  Σε  αυτόν  τον  τομέα  έδωσαν    Audi R8. Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν 240 ίπποι
             ιδιαίτερη έμφαση οι Ιάπωνες και δικαιώθηκαν, κα-    στις 8.300 σ.α.λ. και 208 Nm ροπής στις 7.500, αλλά
             τασκευάζοντας έναν κινητήρα που προκαλεί θαυ-       στην περίπτωση των αυτοκινήτων που προορίζονταν
             μασμό ακόμα και σήμερα, τον θρυλικό F20C. Πρό-      για την αγορά της Ιαπωνίας ο κινητήρας είχε +10 ίπ-
             κειται για έναν 2λιτρο τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό   πους και +10 Nm ροπής.
             κινητήρα με αλουμινένιο μπλοκ και δύο επικεφα-

             λείς εκκεντροφόρους (DOHC), ενώ ασφαλώς δεν
             λείπει το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλ-
             βίδων (VTEC) που ανοίγει περίπου στις 6.000 σ.α.λ.
             Για τη βελτίωση της αξιοπιστίας ενός τόσο αποδο-
             τικού κινητήρα, τα τοιχώματα των κυλίνδρων φέ-
             ρουν ενισχυμένο με ίνες υλικό (FRC), ενώ τα πι-
             στόνια είναι σφυρήλατα. Κάπως έτσι, ο F20C ήταν
             ικανός να «στροφάρει» μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. και
             να διατηρείται ακόμα και σήμερα στη δεύτερη θέ-     Για τη βελτίωση της αξιοπιστίας ενός τόσο
                                                                 αποδοτικού κινητήρα, τα τοιχώματα των
             ση  στη  λίστα  της  «Μέσης  Ταχύτητας  Πιστονιού»  κυλίνδρων φέρουν ενισχυμένο με ίνες υλικό
                                                                 (FRC), ενώ τα πιστόνια είναι σφυρήλατα.


                                               11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16