Page 8 - Daily 2019_09_05
P. 8
NONPAPER Κοινοποίηση
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Σχόλια
Τελικά τι αέριο επιλέγω; LPG
ή CNG;
Το αέριο είναι
σήμερα η καλύτερη
λύση για φτηνή
μετακίνηση. Ποια
όμως επιλογή
είναι η καλύτερη;
Υγραέριο ή φυσικό
αέριο;
ι υψηλές τιμές των καυσίμων, και δη ντίζελ, η αεριοκίνηση προσφέρει όλα τα οφέλη
της βενζίνης, στρέφουν τους περισσό- του βενζινοκινητήρα, δηλαδή χαμηλό θόρυβο
Ο τερους σε εναλλακτικά καύσιμα, όπως και κραδασμούς, υψηλή ισχύ με μεγάλο εύρος
το υγραέριο (LPG) και το φυσικό αέριο (CNG). λειτουργίας, χωρίς τα αρνητικά του πετρελαί-
Kαι αν παλαιότερα υπήρχαν θέματα με τη σω- ου. Χωρίς δηλαδή το φόβο της χαλασμένης
στή λειτουργία τους ως retrofit επιλογές, πλέ- αντλίας από νοθευμένο ντίζελ και του βουλω-
ον οι δύο τεχνολογίες είναι εξελιγμένες ώστε μένου φίλτρου σωματιδίων, ζημιές που μπορεί
να λειτουργούν άψογα με όλους τους βενζινο- να κοστίσουν αρκετές χιλιάδες ευρώ.
κινητήρες. Ατμοσφαιρικά και τούρμπο μπορούν Εντάξει, υπάρχει το κόστος της εγκατάστα-
πλέον να έχουν σύστημα αεριοκίνησης μειώνο- σης, που όμως αποσβένεται σχετικά σύντομα.
ντας σε πολύ μεγάλο βαθμό, μέχρι και 60% τα Να σημειώσουμε πάντως πως το κόστος μιας
έξοδα καυσίμου. σωστής εγκατάστασης με φυσικό αέριο είναι
Μα υπάρχει το diesel θα πουν κάποιοι. Ναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με το υγραέριο. Και
αλλά η αγορά καινούργιου κοστίζει μιας και αυτό δεν οφείλεται μόνο στις ειδικές δεξαμε-
δεν μπορείς να αλλάξεις έναν κινητήρα από νές του φυσικού αερίου. Η ίδια η retrofit εγκα-
βενζίνη σε diesel. Επιπλέον, σε σχέση με το τάσταση είναι διχασμένο ζήτημα. Αν δεν είναι
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
8