Page 14 - Daily 2019_10_08
P. 14

NONPAPER                                                                 Κοινοποίηση             Σχόλια





            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

           Θα έκανες μετατροπή το αμάξι



           σου σε ηλεκτροκίνητο;




           Η ηλεκτροκίνηση δεν θα μας έρθει φθηνά.

           Αν όμως το κόστος μιας μετατροπής είναι
           χαμηλότερο, θα αρχίσουμε να αλλάζουμε τα μοτέρ
           με ηλεκτροκινητήρες για να πετύχουμε μηδέν

           κατανάλωση και ρύπους; Εσείς θα το κάνατε;

                  ιδέα  της  μετατροπής  σε  ηλεκτροκίνητο  δεν
                  είναι  καινούργια.  Τα  πρώτα  ηλεκτροκίνη-
           Η  τα παραγωγής ήταν βασικά μετατροπές των

           συμβατικών μοντέλων. Ακόμη και σήμερα, τα μοντέ-      σύστημα λειτουργεί, και οι πωλήσεις ηλεκτρικών εκ-
           λα που πωλούνται και ως συμβατικά και ως ηλεκτρι-     δόσεων συμβατικών μοντέλων θα είναι η βάση της
           κά, βασικά είναι μετατροπές.                          μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, αφού ο κόσμος τα
                                                                 ξέρει τα μοντέλα αυτά και τα αγαπάει.

                Εσείς όμως θα το κάνατε; Να κρατήσετε το πα-      Αυτή η ιδέα τώρα φαίνεται πως περνάει και στη με-
           λιό σας αυτοκίνητο και να το μετατρέψετε σε ηλεκτρι-  τατροπή. Πως κάνεις το αμάξι σου υγραέριο; Έτσι
           κό για να γλιτώσετε κόστος χρήσης; Θα μπαίνατε στον   μπορεί να το κάνεις και ηλεκτρικό. Σαφώς η μετα-
             πειρασμό; Θα άξιζε τον κόπο; Και αν όχι, τότε ποιό   τροπή είναι εκτενέστερη, αφού αλλάζει όλος ο κινη-
            κλασσικό θα άξιζε να μετατρέψετε για να κρατήσετε;   τήρας και το κιβώτιο, όμως τα οφέλη είναι όπως εί-

                                                                 παμε πολλά.
            Αυτό  γιατί  ένα  ηλεκτρικό  μοντέλο  πρέπει  να  εί-  Ήδη η VW έχει ξεκινήσει την ιδέα στα κλασσικά της
           ναι σχεδιασμένο από το μηδέν. Ώστε οι μπαταρίες       μοντέλα, προσφέροντας ένα κιτ μετατροπής για τον
           να απλώσουν στο πάτωμα, να είναι χαμηλά και μοι-      πρώτο, πισωκίνητο και πισωμήχανο σκαραβαίο. Αυ-
           ρασμένες, και το υπόλοιπο αυτοκίνητο να εκμεταλ-      τή η ιδέα έχει όμως και άλλες προεκτάσεις. Μπορεί
           λευτεί όλα τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης: τη δυνατό-    να μην αξίζει να μετατρέψεις ένα Corolla του 1997,
           τητα ουσιαστικά για ότι μεταξόνιο θες, κινητήρες σε   όμως αν είναι του 1974, τότε μία τέτοια μετατροπή το
           όποιον άξονα ή τροχό θες, μεγαλύτερους χώρους με      βάζει στα πράγματα ως νέο-κλασσικό.
           μικρότερες διαστάσεις, και πολλά άλλα.                 Η μετατροπή σε ηλεκτρικό είναι βέβαιο ότι θα πά-

            Όμως το κόστος της μετατροπής είναι μικρότερο.       ρει μερίδιο της αγοράς. Τόσο στο κλασσικό με ηλε-
           Εντάξει, χάνεις λίγο πορτ μαγκάζ αφού οι μπαταρί-     κτροκινητήρα, όσο και σε πιο μαζικά μοντέλα, όπως
           ες πιάνουν χώρο, και συνεχίζεις με αεροδυναμική       έγινε και με το υγραέριο. Τα δημοφιλή πρώτα, ώστε
           και τριβές που μειώνουν την αυτοδυναμία. Όμως το      τα νούμερα της αγοράς να ρίξουν το κόστος. n


           NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                                               14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19