Page 7 - Daily 2019_10_23
P. 7

daily     NEWS

           Νέα απόφαση για γυρισμένα
                                                            l  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ  l  ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ


           χιλιόμετρα & ΚΤΕΟ                                     τρητή θα υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση στο ΚΤΕΟ στην

                                                                 οποία ο ιδιοκτήτης θα δηλώνει εάν επιθυμεί ή όχι να εκκι-
                                                                 νήσουν οι διαδικασίες για τις ποινικές κυρώσεις που αφο-
           Νέα υπουργική απόφαση «παίρνει πίσω» όσα              ρούν στην παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιο-
           ξεκίνησαν να ισχύουν πρόσφατα για τα αυτοκί-          μέτρων. Όλα αυτά βέβαια στην περίπτωση που δεν έχει

           νητα με γυρισμένα χιλιόμετρα που ελέγχονται           περάσει 5ετία καθώς μετά τα 5 χρόνια το αδίκημα παρα-
           στα ΚΤΕΟ της χώρας. Τέλος στη διόρθωση                γράφεται. Σε άλλη περίπτωση, εάν ο ιδιοκτήτης θέλει να
           του μετρητή με την «ποινή» των τεκμαρτών              κυνηγήσει τον υπεύθυνο για την παραποίηση των χλμ.
           χιλιομέτρων και στην ένδειξη σοβαρής έλλειψης. του αυτοκινήτου του (έμπορος, προηγούμενος ιδιοκτήτης

                                                                 κ.ο.κ.), το ΚΤΕΟ θα πρέπει να στείλει στην αρμόδια υπη-
                 ο μείζον ζήτημα των γυρισμένων χιλιομέτρων σε   ρεσία Μεταφορών της Περιφέρειας την προαναφερθεί-
                 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μπαίνει ξανά στο τρα-  σα υπεύθυνη δήλωση, μαζί με ενημερωτικό σημείωμα και
           Τ πέζι μετά τις πληροφορίες για τη νέα υπουργική      αντίγραφο του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου, ώστε να ξεκινή-
           απόφαση που βρίσκεται προ των πυλών και πρόκειται να   σουν οι νομικές ενέργειες.
           αφαιρέσει τις αυστηρές ρυθμίσεις που ίσχυαν μέχρι πρό-  Σήμερα,  όμως,  έχουμε  περαιτέρω  εξελίξεις  καθώς
           τινος. Καταρχάς θυμίζουμε πως, με την έως τώρα ισχύου-  υπάρχει νέα υπουργική απόφαση, η οποία έχει ήδη πά-

           σα νομοθεσία ο υπεύθυνος διωκόταν αυτεπαγγέλτως, στο   ρει το δρόμο προς το Εθνικό Τυπογραφείο και η σχετική
           δελτίο τεχνικού ελέγχου του όχηματος σημειωνόταν η έν-  εγκύκλιος καταργεί τόσο την ένδειξη της σοβαρής έλλει-
           δειξη «σοβαρή έλλειψη», ο έλεγχος στο ΚΤΕΟ «πάγωνε»,   ψης όσο και τη διόρθωση του χιλιομετρητή.
           ενώ για την ολοκλήρωση του ελέγχου και τη λήψη του     Συγκεκριμένα με τη νέα τροποποιητική υπουργική από-
           δελτίου ΚΤΕΟ απαιτούνταν η διόρθωση του χιλιομετρητή   φαση αντικαθίσταται η «διόρθωση ένδειξης μετρητη δι-
           και η προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων ώστε να προσεγ-  ανυθέντων  χιλιομέτρων»  σε  «έλεγχος  ιστορικού  κατα-
           γίζονται τα πραγματικά, που υπολογιζόταν ως εξής:     γραφής  μετρητή  διανυθέντων  χιλιομέτρων».  Επιπλέον
            • 500 χλμ./μήνα για τις μοτοσικλέτες                 ορίζεται ρητά ότι «καταργείται η έκδοση βεβαίωσης δι-

            • 1.000 χλμ./μήνα για τα επιβατικά Ι.Χ.              όρθωσης  ένδειξης  μετρητή  διανυθέντων  χιλιομέτρων
            • 3.000 χλμ./μήνα για φορτηγά και λεωφορεία          καθώς και η διαδικασία προσθήκης τεκμαρτών χιλιομέ-
            • 5.000 χλμ./μήνα για τα επιβατικά Δ.Χ.              τρων». Επίσης προβλέπεται ότι «όταν διαπιστώνεται ανα-
            Αυτή η κίνηση μπορεί να έμοιαζε λογική για κάποιους   κολουθία (μείωση της ένδειξης του αριθμού διανυθέντων
           ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών -όπως και το autotriti.  χιλιομέτρων) μεταξύ διαδοχικών ελέγχων, οποτεδήποτε
           gr-, δέχθηκε πλήθος παραπόνων από κατόχους αυτοκι-    χρονικά έχει αυτή συμβεί, αναγράφεται επί του δελτίου τε-
           νήτων με παραποιημένα χιλιόμετρα που το διαπίστωναν   χνικού ελέγχου η παρατήρηση «ΜΕΙΩΣΗ ΕΝΔΕΙΞΗΣ ΜΕ-
           στον τεχνικό έλεγχο και τα αυτοκίνητά τους επωμίζονταν   ΤΡΗΤΗ ΔΙΑΝΥΘΕΝΤΩΝ ΧΛΜ. ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ
           δεκάδες χιλιάδες «πλασματικά» χιλιόμετρα τα οποία δεν   ../../….και ../../…» (αναγράφονται οι ημερομηνίες διαδοχι-
           είχαν διανύσει οι ίδιοι ρίχνοντας παράλληλα την μεταπω-

           λητική αξία του οχήματός τους.                        κών ελέγχων που διαπιστώνεται ανακολουθία)». n
            Εκτός αυτού, υπήρξε πλήθος εισηγήσεων από ανθρώ-
           πους του κλάδου των ΚΤΕΟ και έτσι αρχικά προχώρησε
           στην άρση της αυτεπάγγελτης δίωξης. Η πρόσφατη εγκύ-
           κλιος του υφυπουργού Μεταφορών ξεκαθάριζε ότι εφό-
           σον παρατηρείται ανακολουθία στην ένδειξη του χιλιομε-



                                                7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12