Page 6 - Daily 2019_11_06
P. 6
daily NEWS
l ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ l ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΕΣ
Tα SUV σε κρίση;
Αρχίζει να περνάει η μόδα των SUV; Ποια
προβλήματα ανακύπτουν από τα νέα
όρια των εκπομπών ρύπων; Διαβάστε τι
μαθαίνουμε.
Urquhart δήλωσε: «Oι εταιρείες φέρνουν όλες τις
ικανότητες των μεγάλων οχημάτων σε μικρότερα».
Σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις το μερίδιο
αγοράς των SUV θα φτάσει το 2024 το 44%, σημειώ-
νοντας αύξηση 34% μέσα σε μόλις 15 χρόνια!
α SUV λαμβάνουν θετικές κριτικές για την ικα- Τα κορυφαία SUV σε πωλήσεις το διάστημα Ιανου-
νότητα τους να κινούνται σε όλα τα τερέν και να αρίου-Σεπτεμβρίου για το 2019
Tπερνούν εύκολα πάνω από τις ανωμαλίες του Το VW Tiguan βρίσκεται στην πρώτη θέση στην Γη-
οδοστρώματος (λακκούβες, σαμαράκια κ.λπ.). Τώ- ραιά Ήπειρο λαμβάνοντας μάλιστα και την τρίτη θέση
ρα πρέπει όμως να αντιμετωπίσουν έναν διαφορετι- στην γενική κατάταξη, όντας το μόνο SUV που βρί-
κό εχθρό, τις ευρωπαϊκές πωλήσεις που αρχίζουν να σκεται μέσα στην πρώτη 10άδα. Δεύτερο σε πωλή-
μειώνονται σταδιακά και τα στενά νέα όρια που θέτει η σεις στα SUV είναι το «σκληροτράχηλο» Dacia Duster
ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων. ενώ το βάθρο συμπληρώνει το Νissan Qashqai. Λίγο
Από μια κατηγορία που αφορούσε μόλις το 10% πιο κάτω βρίσκουμε το Renault Captur, στην 5η θέ-
των συνολικών πωλήσεων, σε λιγότερο από δέκα ση είναι το VW T-Roc ενώ ακολουθούν τα 3008 και
χρόνια, το ποσοστό των SUV στις νέες ταξινομήσεις 2008 της Peugeot. Την πρώτη δεκάδα κλείνουν τα
φτάνει το 40% με τους αγοραστές να λατρεύουν την Ford Kuga, Ηyundai Tucson και Toyota C-HR.
υψηλή θέση οδήγησης και το αίσθημα ασφάλειας Οι προκλήσεις
που προσφέρουν. Με την σειρά τους οι εταιρείες αυ-
τοκινήτων έχουν επωφεληθεί σημαντικά από την μό- H κατηγορία των SUV ωστόσο θα πρέπει να λύσει
δα αυτή, αφού τα SUV προσφέρουν μεγαλύτερα πε- μια σειρά από προβλήματα που ανακύπτουν όσον
ριθώρια κέρδους σε σχέση με άλλες κατηγορίες. αφορά στις εκπομπές CO2. Λόγω του λιγότερου αε-
Μήπως αρχίζει να περνάει όμως η μόδα τoυς; Σύμ- ροδυναμικού τους σχήματος και του μεγάλου βάρος
φωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics, οι πωλή- τους, τα SUV είναι μια από τις αιτίες που οι εκπομπές
σεις μεσαίων SUV έχουν μειωθεί το 2019 κατά 8,2% ρύπων από τα αυτοκίνητα παρουσίασαν σημαντική
ενώ αυτές των μεγάλων και μεσαίων premium οχη- αύξηση τα τελευταία χρόνια. Οι εταιρείες κλίνουν
μάτων ελευθέρου χρόνου παρουσιάζουν επίσης σιγά σιγά να προσφέρουν εξηλεκτρισμένες εκδό-
πτώση 2,5 και 2% αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή όμως σεις στα crossover/SUV που προσφέρουν, όμως η
τα μικρά crossover/SUV παρουσιάζουν άνοδο σε ηλεκτρική τους αυτονομία θα επηρεάζεται από τους
πωλήσεις κατά 13% με το ποσοστό στα premium μο- ίδιους λόγους- το μεγάλο βάρος και το μη αεροδυ-
ντέλα του ίδιου μεγέθους να φτάνει το 18%. Ο ανα- ναμικό τους σχήμα. Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι
λυτής της JATO Dynamics Felipe Munoz είπε για αυ- εταιρείες θα κοιτάξουν να κάνουν downsizing στα
τό το γεγονός: «H άνοδος στα SUV συμβαίνει στις SUV, όχι στον κυβισμό των μοτέρ, αλλά στο μέγεθός
μικρές κατηγορίες» ενώ ένας άλλος ειδικός, ο Tim τους... n
6