Page 39 - Daily 2019_12_03
P. 39

Τα συστήµατα απενερ-
                                                  TECH γοποίησης κυλίνδρων

                    Άπενεργοποίηση κυλίνδρων σε τετρακύλινδρες μηχανές



                  πρώτη  εταιρεία  που  εφάρμοσε  απενεργο-     Ο 1.500άρης TSI EVO
                  ποίηση κυλίνδρων σε τετρακύλινδρους κι-       της Volkswagen
           Η  νητήρες ήταν η Volkswagen στους 1,4 TSI  λέπτου για να ολο-
           ACT, με το σύστημα να συνεχίζει να υφίσταται στους  κληρωθεί,  ενώ  η
           νέους 1,5 TSI EVO των 130 και 150 ίππων. Η απε- μείωση  της  κατανά-
           νεργοποίηση των κυλίνδρων λαμβάνει χώρα σε εύ- λωσης μπορεί να φτά-
           ρος στροφών από 1.350-3.200 σ.α.λ. και σε φορτία  σει και το 1 λίτρο/100
           μέχρι 75 Nm για την έκδοση των 130 ίππων και 85  χλμ. σε ορισμένα σενά-

           Nm για την έκδοση των 150. Οι κύλινδροι που απε- ρια (π.χ. 50 χλμ/ώρα με
           νεργοποιούνται είναι οι 2 μεσαίοι με αποτέλεσμα η  4η ταχύτητα).
           χωρητικότητα του κινητήρα να μειώνεται στα 700         Πέραν της Volkswagen και η Mercedes, διαθέτει
           κυβικά. Ο τρόπος που πραγματοποιείται αυτό είναι  τετρακύλινδρο  κινητήρα  με  απενεργοποίηση  των
           ο εξής: Οι εκκεντροφόροι άξονες έχουν μια ειδική  κυλίνδρων στη νέα A-Class, τον ολοκαίνουργιο των
           γεωμετρία στα σημεία που ελέγχονται οι βαλβίδες  1.330 κυβικών. Και εδώ, όπως και στον TSI ACT,
           των δύο μεσαίων κυλίνδρων. Στα χαμηλά φορτία οι  απενεργοποιούνται οι 2 μεσαίοι κύλινδροι σε χαμη-

           4 επενεργητές μπαίνουν στα κατάλληλα διαμορφω- λομεσαία φορτία και στροφές (από τις 1.250-3800
           μένα αυλάκια με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια  σ.α.λ.) μέσω εξελιγμένης κίνησης των εκκεντροφό-
           εγκάρσια  μετατόπιση  του  εκκεντροφόρου,  τόση,  ρων. Ωστόσο στην περίπτωση της Mercedes-Benz,
           όση χρειάζεται, ώστε τα έκκεντρα να μην έχουν κα- η απενεργοποίηση των κυλίνδρων είναι εφικτή μό-
           μία επαφή με τις βαλβίδες, με αποτέλεσμα η καύση  νο στην περίπτωση που ο κινητήρας συνεργάζεται
           στους κυλίνδρους 2 και 3 να σταματά. Η όλη διαδι- με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, υγρού τύπου
           κασία χρειάζεται μόλις 13-36 χιλιοστά του δευτερο- της φίρμας.





                                                                                               Το σύστημα
                                                                                               απενεργοποίησης
                                                                                               των μεσαίων
                                                                                               κυλίνδρων της
                                                                                               Volkswagen.







                   Άπενεργοποίηση κυλίνδρων σε εξακύλινδρες μηχανές


             Η απενεργοποίηση κυλίνδρων σε εξακύλινδρα μοτέρ  μπορεί να απενεργοποιηθεί μια όχθη του V, μετατρέπο-
           δεν είναι πολύ δημοφιλής λόγω του ότι εμφανίζονται ση- ντας τον κινητήρα ουσιαστικά τρικύλινδρο σε σειρά, ενώ

           μαντικές ταλαντώσεις όταν απενεργοποιείται η μία πλευ- έχει προβλεφθεί και τετρακύλινδρη λειτουργία. Η ανι-
           ρά του V. H Honda έχει εφαρμόσει το σύστημα (Variable  σορροπία του κινητήρα σε λειτουργία τρικύλινδρη, αντι-
           Cylinder Management) στον V6 κινητήρα της των 3,5 λί- μετωπίζεται μέσω ενεργών βάσεων που διαθέτει, ενώ
           τρων. Στα χαμηλά φορτία, αναλόγως των περιστάσεων,  ο ήχος αντιμετωπίζεται μέσω ενεργής ακύρωσης θο-


                                               39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44