Page 40 - Daily 2019_12_03
P. 40

Τα συστήµατα απενερ-
                                                  TECH γοποίησης κυλίνδρων

          ρύβου η οποία αναπαράγεται από τα ηχεία του αυτοκι-
          νήτου.  Απενεργοποίηση  κυλίνδρων  σε  V6  κινητήρες
          διαθέτει και η GM (Active Fuel Management) απενεργο-
          ποιώντας τους δύο από τους 6 κυλίνδρους στα χαμηλά
          φορτία, οδηγώντας σε μείωση της κατανάλωσης μεταξύ
          5,5-7,5% στον 3,6 λίτρων κινητήρα της.


                                                                 Και
                                                                 ο V6
                                                                 της GM
                                                                 διαθέτει
                                                                 τεχνολογία
                                                                 απενεργο-
                                                                 ποίησης
                                                                 2 κυλίνδρων.


                                                                Ο V6 της Honda σε λειτουργία τριών κυλίνδρων.
                   Άπενεργοποίηση κυλίνδρων σε πολυκύλινδρες μηχανές



               Οι  κινητήρες  πολύ  μεγάλης  χωρητικότητας,  κατά  στροφών από 960 ως 3.500 σ.α.λ. και μέχρι τα 140
             κανόνα λειτουργούν σε συνθήκες χαμηλού φορτίου.  χλμ/ώρα, είναι εφικτό να απενεργοποιηθούν οι κύλιν-
             Αυτό σημαίνει πεταλούδα σχεδόν κλειστή με αποτέ- δροι 2, 3, 5, 8 με αποτέλεσμα μείωση των ρύπων CO2
             λεσμα μεγάλες απώλειες άντλησης για τον κινητήρα  κατά 10-12 γραμμάρια/χιλιόμετρο. Όπως και στον V6
             και άρα αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Ο σκοπός  της Honda, έτσι και εδώ, υπάρχει ενεργή μείωση θο-
             είναι λοιπόν να απενεργοποιηθούν οι μισοί κύλινδροι  ρύβου και ενεργές βάσεις κινητήρα για να αντιμετωπι-

             ώστε οι εναπομείναντες να λειτουργούν σε μεγαλύτε- στούν θόρυβοι, ταλαντώσεις και τραχύτητα. Αντίστοι-
             ρα φορτία και άρα με μικρότερες απώλειες άντλησης.  χο σύστημα εφαρμόζει και η Mercedes-AMG στον V8
             Ένας από τους κινητήρες που χρησιμοποιούν απενερ- twin turbo των 4 λίτρων που διαθέτει απενεργοποιώ-
             γοποίηση 4 κυλίνδρων είναι ο V8 twin turbo της Audi  ντας ακριβώς τους ίδιους κυλίνδρους όπως στον κι-
             ο οποίος χρησιμοποιείται σε sport μοντέλα της Audi,  νητήρα  της  Audi.  Τέλος,  δωδεκακύλινδρη  εφαρμο-
             της Bentley και της Lamborghini. Εδώ, σε ένα εύρος  γή  απενεργοποίησης  κυλίνδρων  συναντούμε  στον
                                                                 εξάλιτρο W12 της Bentley όπου λόγω σχεδίου, δεν
                                                                 χρησιμοποιούνται οι κλασικές τεχνικές απενεργοποί-
                                                                 ησης κυλίνδρων, αλλά εδώ εναλλάξ, απενεργοποιεί-
                                                                 ται η κάθε όχθη του προκειμένου να διατηρείται ζε-

                                                                 στός ο καταλύτης και άρα να ελέγχονται καλύτερα οι
                                                                 εκπομπές ρύπων.


                                                                 Ο εγγενώς στενός, W12
                                                                 biturbo κινητήρας της
                                                                 Bentley.

                                                                      Ο V8 κινητήρας της
                                                                         Mercedes-AMG.



                                                                               40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45