Page 69 - 09 2020 EPAGGELMATIKA
P. 69
Δεν είναι «τάση». Η Ηλεκτροκίνηση
ήρθε για να μείνει!
Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες, ως το 2030, το 1/3 των οχημάτων που θα διατίθενται
σε παγκόσμιο επίπεδο θα είναι ηλεκτροκίνητα!
εν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν πως ο κύ- αυξηθούν ως και στις 31,1 εκ. μονάδες, σε σχέση με
κλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης δεν τις πιο πρόσφατες προβλέψεις που έκαναν λόγο για
Δέχει κλείσει ακόμη και τα πάσης φύσεως οχή- 11,2 εκ. οχήματα σε ετήσια βάση έως το 2025.
ματα που κάνουν χρήση ορυκτών καυσίμων ή –έστω- Παράλληλα, τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα ανα-
εναλλακτικών τύπων καυσίμων, θα διατηρηθούν στο μένεται να ξεπεράσουν κατά πολύ σε πωλήσεις τα
προσκήνιο για πολλές 10ετίες –τουλάχιστον- ακόμα. υβριδικά (όλων των τύπων) και σε αυτό συνηγορούν
Αυτό εν μέρει είναι σωστό δεδομένου ότι, προς το πα- παράγοντες όπως η μελλοντική αλματώδης ανάπτυ-
ρόν οι τεχνολογικές εξελίξεις που σχετίζονται με τα ξη των υποδομών φόρτισης, η ανάγκη για μείωση του
–αμιγώς- ηλεκτροκίνητα οχήματα όλων των τύπων, περιβαλλοντικού αντίκτυπου των αυτοκινητοβιομηχα-
εμφανίζουν ένα σημαντικό μειονέκτημα έναντι των νιών, οι ολοένα και μεγαλύτερες πιέσεις που ασκεί η
παραδοσιακών λύσεων. Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μείωση των εκπομπών ρύ-
Φυσικά πρόκειται για το ζήτημα της αυτονομίας ενώ πων από τον κλάδο της αυτοκίνησης και των Μετα-
δεν είναι λίγοι αυτοί που θα μπορούσαν να ισχυρι- φορών, η μείωση του κόστους έρευνας, εξέλιξης και
στούν πως και το κόστος αγοράς ενός ηλεκτροκίνη- παραγωγής τόσο των ίδιων των οχημάτων όσο και –
του οχήματος είναι σημαντικά υψηλότερο σε σχέση με κυρίως- των μπαταριών που χρειάζονται κ.ο.κ.
την αντίστοιχη συμβατική έκδοση ενός οχήματος. Την ίδια στιγμή, ο κλάδος των επαγγελματικών
Ωστόσο, τα αποτελέσματα πρόσφατων μελετών (σε οχημάτων, ελαφρών και βαρέων, αναμένεται να
παγκόσμιο επίπεδο) αποκαλύπτουν πως η ηλεκτροκί- αποτελέσει «αιχμή του δόρατος» για την επέκταση
νητη δεν είναι μια «τάση» καθώς, ως το τέλος της τρέ- της ηλεκτροκίνησης, ιδίως στα μεγάλα αστικά κέ-
χουσας δεκαετίας (2030), το 1/3 των νέων οχημάτων ντρα. Τα σημαντικά οφέλη που προκύπτουν τόσο ως
που θα διατίθενται να είναι ηλεκτροκίνητα! Οι ετήσιες προς την ατμοσφαιρική ρύπανση όσο και την ηχο-
πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναμένεται να ρύπανση, δύο από τις σημαντικότερες παραμέτρους
69