Page 79 - Weekly 2020_03_16
P. 79
Πως λειτουργεί το
TECH Hyundai Kona Hybrid
Ο κινητήρας Βενζίνης Ο κινητήρας
κύκλου
Atkinson του
Το θερμικό κομμάτι του Kona Hybird αποτελείται Hyundai
από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.580 κ.εκ. που Kona
λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. Ο κύκλος αυτός εί- Hybrid.
ναι ο αποδοτικότερος σε ό,τι αφορά την βενζίνη,
ωστόσο έχει χαμηλή πυκνότητα ισχύος. Ο τυπικός Στην περίπτωσή μας, η μέγιστη ισχύς είναι στους
βαθμός απόδοσης στην προκείμενη είναι στο 40%, 105 ίππους και η ροπή στα 147 Nm υψηλά απο-
8-10% καλύτερος από συμβατικό κινητήρα βενζί- διδόμενη στροφικά, στις 4.000 σ.α.λ.. Ο κινητήρας
νης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της έντονα υποτε- διαθέτει όλα τα επιμέρους σύγχρονα τεχνολογικά
τράγωνης αρχιτεκτονικής (διάμετρος 72 χιλιοστά, καλούδια όπως άμεσο ψεκασμό καυσίμου στα 200
διαδρομή 97) και το αργό κλείσιμο των βαλβίδων bar, συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των εκκε-
εισαγωγής, που επιτρέπει ποσοστό του αέρα να δι- ντροφόρων, ανακυκλοφορία καυσαερίων και ξε-
αφεύγει στον οχετό εισαγωγής. Χονδρικά λιγότε- χωριστή ψύξη για σώμα και κυλινδροκεφαλή κά-
ρος αέρας μέσα στον κύλινδρο=λιγότερο καύσιμο. τι σημαντικό αφού οι χαμηλότερες θερμοκρασίες
Όμως λιγότερος αέρας συνεπάγεται και μικρότερη που επιτυγχάνονται στην κυλινδροκεφαλή αποτρέ-
συγκέντρωση ισχύος και ροπής καθώς είναι σαν να πουν την προανάφλεξη του καυσίμου. Τέλος, η γε-
μειώνουμε τα κυβικά του κινητήρα. ωμετρική συμπίεση του κινητήρα είναι στο 13:1.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη
Το Hyundai Kona Hybrid είναι ένα πλήρως υβρι- ληλότεροι για υβριδικά οχήματα.
δικό όχημα παράλληλου τύπου. Αυτό σημαίνει ότι Σε ότι αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων, αυτό είναι
θερμικός κινητήρας, ηλεκτροκινητήρας και κιβώ- αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, ξηρού τύ-
τιο ταχυτήτων είναι σε κοινό άξονα, ενώ ο ηλεκτρι- που. Η επιλογή της Hyundai κρίνεται εξαιρετική
κός κινητήρας, είναι μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων. μιας και το εν λόγω κιβώτιο αφενός παρουσιάζει
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι σύγχρονος μόνιμου μα- βαθμό απόδοσης σχεδόν 96%, αφετέρου η ποιό-
γνήτη, που αποτελεί τον καλύτερο τύπο ηλεκτρο- τητα λειτουργίας του είναι καλύτερη ενός κιβωτίου
κινητήρα στην αυτοκίνηση. Σύγχρονος σημαίνει ότι συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης που εγγενώς δί-
το μαγνητικό πεδίο του στάτορα είναι «κλειδωμέ- νει την αίσθηση του πατιναρίσματος.
νο» με εκείνο του ρότορα και προφανώς έχουν τον
ίδιο ρυθμό περιστροφής. Ο τυπικός βαθμός απόδο- Το κιβώτιο διπλού
συμπλέκτη και ο συμπαγής
σης του εν λόγω κινητήρα είναι στο 95% ενώ απο- ηλεκτροκινητήρας.
δίδει 43,5 ίππους και 170 Nm ροπής. Η συνδυαστι-
κή ισχύς του συστήματος είναι στους 141 ίππους
και η συνδυαστική ροπή στα 265 Nm. Εδώ είναι
προφανές ότι η εγγενής αδυναμία του κινητήρα κύ-
κλου Atkinson στην πυκνότητα ισχύος, δεν γίνεται
αντιληπτή λόγω της άμεσης απόδοσης ροπής και
ισχύος του ηλεκτροκινητήρα και για αυτό το λόγο,
αυτού του τύπου οι θερμικοί κινητήρες είναι καταλ-
79
#week-11-20.indd 79 13/3/2020 1:58:56