Page 15 - 06 2021 AFTER SALES
P. 15

AFTER SALES
 5 μύθοι για τα λιπαντικά   Υπάρχει ένα λιπαντικό που να μπαίνει



        σε όλα τα αυτοκίνητα;





        Το ένα λάδι για
        όλα τα αυτοκίνητα

        ήταν μία πρακτική
        πολύ συνηθισμένη
        τα προηγούμενα

        χρόνια, όταν οι
        κινητήρες δεν είχαν
        πολλές απαιτήσεις

        και η επιλογή του
        λαδιού ήταν μία

        απλή υπόθεση.
        Τι ισχύει όμως
        σήμερα;



               ύμφωνα με τις παλιότερες πρακτικές  ήταν  - ιδιότητες και μπορούν να τοποθετηθούν σε συγκε-

               αδιάφορο ποιο λάδι θα μπει στον κινητήρα.  κριμένα αυτοκίνητα. Πως όμως θα επιλέξει κάποιος
        Σ Αυτό συνέβαινε γιατί δεν υπήρχαν και πολ- το κατάλληλο για το αυτοκίνητο του; Πλέον οι κατα-
        λοί τύποι στην αγορά, ενώ και οι ίδιο κινητήρες όχι  σκευαστές αυτοκινήτων ακολουθούν διαφορετικές
        τόσο απαιτητικοί με αποτέλεσμα να ανέχονται σχε- τεχνολογικές αρχές, άρα αυτό έχει ως αποτέλεσμα
        δόν όλα τα λάδια. Στην πάροδο των ετών με την  να σχεδιάζονται και λάδια με ιδιότητες, οι οποίες θα
        ανάπτυξη  διάφορων  κατηγοριών  ιξώδους  (όπως  καλύπτουν και τις ανάλογες απαιτήσεις.
        το 10w-40) επέτρεψαν τον προσανατολισμό. Φυσι-
        κά σήμερα το ιξώδες είναι απλά μία από τις πολλές     Ποιο είναι όμως το καλύτερο λάδι;
        ιδιότητες – χαρακτηριστικά που έχουν τα λάδια, το       Αυτή είναι μία πολύ καλή ερώτηση, η οποία όμως
        οποίο ωστόσο δεν βοηθά στην αναζήτηση της σω-         δεν μπορεί να απαντηθεί με απόλυτη ακρίβεια. Η

        στής επιλογής του λαδιού.                             ερώτηση όμως η οποία είναι πιο σωστή είναι «Ποιο

        Τι ισχύει σήμερα;                                     είναι το καλύτερο λάδι για το κάθε αυτοκίνητο;».
                                                              Όπως προαναφέραμε το να βάλεις λάθος λάδι είναι
          Σήμερα τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Το λάδι  σαν να τοποθετείς λάθος ανταλλακτικό. Αυτό το λά-
        του κινητήρα καθορίζεται από τα βιομηχανικά πρό- θος μπορεί να κοστίζει, καταστρέφοντας τον κινη-
        τυπα, τα οποία ορίζονται από την Ευρωπαϊκή Ένω- τήρα μετά από μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα. Η

        ση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και το American  επιλογή λαδιού οπότε, καθορίζεται πάντα από τον
        Petroleum  Institute.  Πιο  αναλυτικά  πλέον  υπάρ- κατασκευαστή του αυτοκινήτου και μπορείτε να την
        χουν  50  ξεχωριστές  προδιαγραφές  λαδιών  κινη- βρείτε στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου ή στον οδη-
        τήρα,  το  καθένα  με  τα  δικά  του  χαρακτηριστικά   γό της εταιρίας.


                                                            15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20