Page 3 - Daily 2019_08_29
P. 3
NONPAPER Κοινοποίηση
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Σχόλια
Τελικά αξίζουν οι «ζαντάρες»;
Όμορφες στο μάτι, πονάνε όμως στη μέση
και στην τσέπη: Αξίζουν οι μεγάλες ζάντες;
χα χαμηλού προφίλ. Έτσι ένα 205/55 σε 16άρα ζά-
ντα, έχει προφίλ 55% των 205 χιλιοστών, δηλαδή 112
χλστ.. Ενώ ένα 245/35 σε 19άρα έχει μόνο 8 εκατο-
στά. Αυτό σημαίνει πως το ελαστικό έχει πολύ λιγό-
τερη διαδρομή πριν η ζάντα βρει στην άσφαλτο στην
19άρα απ`ότι στην 16άρα. Και το πράγμα γίνεται ακό-
πορεί όταν το αγόρασες οι 19άρες ζάντες μη πιο περίπλοκο όταν κανείς αναλογιστεί το βάρος.
να ήταν στάνταρ και να χάρηκες που πήρες Γιατί η 19άρα είναι συνήθως σε βαρύτερο αυτοκίνη-
Μπακέτο κάτι τόσο ακριβό. Όταν όμως έπε- το και έτσι η τάση να «ταξιδέψει» η ζάντα προς την
σες στην πρώτη λακκούβα; Κι όταν χρειάστηκες για άσφαλτο είναι μεγαλύτερη. Όσο και ενισχυμένο να εί-
πρώτη φορά λάστιχα; Άξιζε τον κόπο; ναι το πλαϊνό, η μεγάλη μάζα θα κάνει το δρόμο της και
Οι ζάντες μεγαλώνουν και πάνε. Ακόμη και τα μί- θα βρει. Και έτσι η λακκούβα θα ακουστεί με ένα από-
νι μοντέλα πλέον φοράνε 15άρες, που μόλις 20 χρό- τομο «γκουπ» εκεί που το λάστιχο παραχωρεί τη θέ-
νια πριν ήταν μεγάλες και για μεσαία, με τις 16 να εί- ση του στο αλουμίνιο. Βάλε και το βάρος της 19άρας,
ναι οι “σπορ” ενώ σήμερα είναι οι βασικές σε ένα Clio. η μη αναρτημένη μάζα που λέμε. Ο κάθε τροχός στη
Οι ζάντες μεγαλώνουν για δύο λόγους. Πρώτον γιατί 19άρα έχει σχεδόν διπλή μάζα από τον 16άρη. Αυτό
αρέσουν και δεύτερο γιατί θυμίζουν ακριβό αυτοκίνη- κι αν είναι πρόβλημα.
το. Έτσι οι κατασκευαστές βάζουν τις μεγαλύτερες δυ- Και έτσι η 19άρα ταλαιπωρείται, ταλαιπωρεί τους επι-
νατόν ζάντες ώστε να μας προσελκύσουν και να μας βάτες και στραβώνει. Το κόστος φυσικά μεγάλο. Ακό-
κάνουν να πιστέψουμε πως το αυτοκίνητο που αγορά- μη κι αν δεν στραβώσει όμως, το κόστος είναι μεγάλο
ζουμε είναι καλύτερο από αυτό που πραγματικά είναι. και όταν έρθει η ώρα για αλλαγή ελαστικών. Η 16άρα
Το κάνουν όμως οι ζάντες καλύτερο; Πολλοί θα πουν με ένα 80άρι το λάστιχο βολεύεται, ενώ η 19άρα θέ-
πως η μεγαλύτερη περίμετρος του ελαστικού το κάνει λει τουλάχιστον 100 ευρώ περισσότερα για ένα ελα-
να περνάει καλύτερα από ανωμαλίες. Και είναι αλή- στικό. Στην τετράδα η διαφορά μπορεί να πάει και πά-
θεια. Λακκούβες μέσα στις οποίες ένας μικρός τρο- νω από 400 ευρώ. Αξίζει; n
χός να μπει και θα τις «διαβάσει», ένας μεγάλος απλά
θα περάσει από πάνω. Όποιος έχει σπρώξει καροτσά- Αξίζει τόση ταλαιπωρία και κόστος η μεγάλη ζά-
κι σούπερ μάρκετ σε ανάγλυφο έστω και μία φορά, ξέ- ντα; Τι λέτε; Εσείς την θέλετε και μπρος τα κάλλη τι
ρει τι θα πει “διαβάζω” την ανωμαλία. είναι ο πόνος; Ή μήπως το σκέφτεστε, ειδικά για το
Όμως αυτή η θεωρία έχει ένα αδύνατο σημείο. Οι κόστος όταν έχει “ξεφτίσει” και η γοητεία που σας
μεγάλες ζάντες δεν πάνε μόνες τους. Πάνε με λάστι- ασκούσε όταν την ψωνίζατε;
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
3