Page 3 - Daily 2019_08_29
P. 3

NONPAPER                                                                                  Κοινοποίηση





            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ                       Σχόλια
           Τελικά αξίζουν οι «ζαντάρες»;





                                                                    Όμορφες στο μάτι, πονάνε όμως στη μέση

                                                                   και στην τσέπη: Αξίζουν οι μεγάλες ζάντες;


                                                                 χα χαμηλού προφίλ. Έτσι ένα 205/55 σε 16άρα ζά-
                                                                 ντα, έχει προφίλ 55% των 205 χιλιοστών, δηλαδή 112
                                                                 χλστ.. Ενώ ένα 245/35 σε 19άρα έχει μόνο 8 εκατο-
                                                                 στά. Αυτό σημαίνει πως το ελαστικό έχει πολύ λιγό-
                                                                 τερη διαδρομή πριν η ζάντα βρει στην άσφαλτο στην
                                                                 19άρα απ`ότι στην 16άρα. Και το πράγμα γίνεται ακό-
                    πορεί όταν το αγόρασες οι 19άρες ζάντες      μη πιο περίπλοκο όταν κανείς αναλογιστεί το βάρος.
                    να ήταν στάνταρ και να χάρηκες που πήρες      Γιατί η 19άρα είναι συνήθως σε βαρύτερο αυτοκίνη-
           Μπακέτο κάτι τόσο ακριβό. Όταν όμως έπε-              το και έτσι η τάση να «ταξιδέψει» η ζάντα προς την
           σες στην πρώτη λακκούβα; Κι όταν χρειάστηκες για      άσφαλτο είναι μεγαλύτερη. Όσο και ενισχυμένο να εί-
           πρώτη φορά λάστιχα; Άξιζε τον κόπο;                   ναι το πλαϊνό, η μεγάλη μάζα θα κάνει το δρόμο της και
            Οι ζάντες μεγαλώνουν και πάνε. Ακόμη και τα μί-      θα βρει. Και έτσι η λακκούβα θα ακουστεί με ένα από-

           νι μοντέλα πλέον φοράνε 15άρες, που μόλις 20 χρό-     τομο «γκουπ» εκεί που το λάστιχο παραχωρεί τη θέ-
           νια πριν ήταν μεγάλες και για μεσαία, με τις 16 να εί-  ση του στο αλουμίνιο. Βάλε και το βάρος της 19άρας,
           ναι οι “σπορ” ενώ σήμερα είναι οι βασικές σε ένα Clio.   η μη αναρτημένη μάζα που λέμε. Ο κάθε τροχός στη
           Οι ζάντες μεγαλώνουν για δύο λόγους. Πρώτον γιατί     19άρα έχει σχεδόν διπλή μάζα από τον 16άρη. Αυτό
           αρέσουν και δεύτερο γιατί θυμίζουν ακριβό αυτοκίνη-   κι αν είναι πρόβλημα.
           το. Έτσι οι κατασκευαστές βάζουν τις μεγαλύτερες δυ-   Και έτσι η 19άρα ταλαιπωρείται, ταλαιπωρεί τους επι-
           νατόν ζάντες ώστε να μας προσελκύσουν και να μας      βάτες και στραβώνει. Το κόστος φυσικά μεγάλο. Ακό-
           κάνουν να πιστέψουμε πως το αυτοκίνητο που αγορά-     μη κι αν δεν στραβώσει όμως, το κόστος είναι μεγάλο
           ζουμε είναι καλύτερο από αυτό που πραγματικά είναι.   και όταν έρθει η ώρα για αλλαγή ελαστικών. Η 16άρα
            Το κάνουν όμως οι ζάντες καλύτερο; Πολλοί θα πουν    με ένα 80άρι το λάστιχο βολεύεται, ενώ η 19άρα θέ-

           πως η μεγαλύτερη περίμετρος του ελαστικού το κάνει    λει τουλάχιστον 100 ευρώ περισσότερα για ένα ελα-
           να περνάει καλύτερα από ανωμαλίες. Και είναι αλή-     στικό. Στην τετράδα η διαφορά μπορεί να πάει και πά-
           θεια. Λακκούβες μέσα στις οποίες ένας μικρός τρο-     νω από 400 ευρώ. Αξίζει; n
           χός να μπει και θα τις «διαβάσει», ένας μεγάλος απλά
           θα περάσει από πάνω. Όποιος έχει σπρώξει καροτσά-        Αξίζει τόση ταλαιπωρία και κόστος η μεγάλη ζά-
           κι σούπερ μάρκετ σε ανάγλυφο έστω και μία φορά, ξέ-   ντα; Τι λέτε; Εσείς την θέλετε και μπρος τα κάλλη τι
           ρει τι θα πει “διαβάζω” την ανωμαλία.                 είναι ο πόνος; Ή μήπως το σκέφτεστε, ειδικά για το
            Όμως αυτή η θεωρία έχει ένα αδύνατο σημείο. Οι       κόστος όταν έχει “ξεφτίσει” και η γοητεία που σας

           μεγάλες ζάντες δεν πάνε μόνες τους. Πάνε με λάστι-               ασκούσε όταν την ψωνίζατε;
           NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                3
   1   2   3   4   5   6   7   8