Page 8 - Daily 2019_08_29
P. 8

NONPAPER




            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

           Γιατί δεν προτιμάτε τα αυτόματα                                                            Κοινοποίηση



           μικρά;                                                                                           Σχόλια





           Τα αυτόματα μικρά είναι ίσως η ιδανική
           επιλογή καθώς προορίζονται κυρίως για

           την πόλη. Γιατί όμως δεν πουλάνε; Είναι
           θέμα κόστους ή απλά προτίμησης;

                  ν ένα αυτοκίνητο χρειάζεται το αυτόματο κι-

                  βώτιο πιο πολύ από κάθε άλλο, αυτό είναι
           Ατο μικρό. Είναι το αυτοκίνητο που κινείται
           πιο πολύ απ`όλα στην πόλη, και το αυτοκίνητο που
           ταλαιπωρείται πιο πολύ στο μποτιλιάρισμα, σταμά-
           τα-ξεκίνα. Γιατί όμως παραμένει το αυτοκίνητο που
           κανείς δεν αγοράζει αυτόματο;                         γότερα στην μικρή κατηγορία, και έχουν πλέον αντι-
            Εντάξει,  πριν  20  χρόνια  τα  αυτόματα  στα  μικρά   κατασταθεί  είτε  με  ηλεκτρομηχανικά  ενός  ή  δύο
           μοντέλα  ήταν  απαίσια.  Βαριά,  αργά,  ενεργοβόρα,   συμπλεκτών, είτε με κιβώτια συνεχώς μεταβλητής
           ακριβά και απότομα. Εκτός και αν υπήρχε κάποιος       γεωμετρίας, CVT. Και φυσικά υπάρχουν και τα υβρι-
           σημαντικός λόγος, το χειροκίνητο ήταν η προφανής      δικά, με το δικό τους σύστημα μετάδοσης που δεν

           επιλογή.  Η  επιλογή  του  αυτόματου  τότε  ήταν  μια   απαιτεί χειρισμό από τον οδηγό.
           ανάγκη μόνο για όσους δεν μπορούσαν χωρίς.             Τα περισσότερα αυτόματα κιβώτια πλέον προσφέ-
            Σήμερα όμως το πράγμα είναι αλλιώς. Στη μικρή        ρουν καλύτερη εργοστασιακή κατανάλωση από τα
           κατηγορία υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά ήδη αυ-        μηχανικά  και  καλύτερες  επιδόσεις.  Προσφέρουν
           τόματου. Τα αυτοματοποιημένα μηχανικά, αυτά δη-       άνετες  και  χαλαρές  αλλαγές,  δεν  ξεμένουν  ποτέ
           λαδή που είναι βασικά κανονικά μηχανικά με έναν       να ψάχνουν τη σωστή σχέση, δεν πατινάρουν, δεν
           αυτόματο  συμπλέκτη,  είναι  ακόμη  λίγο  απότομα     κλωτσάνε και δεν χαλάνε. Κάποια έχουν και μια δό-
           στις αλλαγές, αλλά είναι απλά στην κατασκευή και      ση «σπορ» αέρα, με γρήγορες αλλαγές και κατέβα-

           έτσι φθηνά. Τα κλασσικά αυτόματα είναι όλο και λι-    σμα στο φρενάρισμα.
                                                                  Από  πλευράς  κόστους,  το  αυτόματο  προσθέτει
              Εκτός από το κόστος υπάρχει άλλος λόγος όμως       από 700 ευρώ μέχρι και 2.500 ευρώ αναλόγως με
            που ένα μικρό αυτοκίνητο δεν το προτιμάτε με αυ-     το είδος, ή αν έρχεται πακέτο με υβριδικό σύνολο
            τόματο; Είναι θέμα ελέγχου του αυτοκινήτου; Μή-      κινητήρα. Για ένα μικρό μοντέλο η διαφορά στην τι-
           πως θέμα «εικόνας»; Εσείς ποιο λόγο βρίσκετε και      μή παραμένει σημαντική, όμως σημαντική είναι και
              επιμένετε σε χειροκίνητο στα μικρά μοντέλα;
                                                                 η διαφορά που κάνει το αυτόματο στην οδήγηση. n


           NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                                                8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13