Page 8 - Daily 2019_10_16
P. 8

NONPAPER                                                                                   Κοινοποίηση




            *ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ                        Σχόλια

           Έχουν πια νόημα                                       Μήπως τα πρόσθετα καθαρισμού στα καύσιμα


                                                                             είναι πεταμένα λεφτά; Εσείς τι λέτε;
           τα πρόσθετα στα



           καύσιμα;





                 ι ακριβώς καθαρίζουν τα πρόσθετα καθαρισμού
                 στα καύσιμα, όταν μιλάμε για κινητήρες με άμεσο
           Τ ψεκασμό; Μήπως πρόκειται για πεταμένα λεφτά;
            Τα καθαριστικά πρόσθετα στους κινητήρες δεν είναι
           νέα μόδα. Δεν είναι καν σίγουρο αν πρόκειται για μόδα,
           ή αν τα πρόσθετα αυτά εμφανίστηκαν στα καύσιμα ως  την αφήνει λεία ώστε η ροή του μείγματος να παραμεί-
           απαιτούμενα από τους κατασκευαστές, ή τις νόρμες ρύ- νει ομαλή.
           πων.                                                   Αυτό όμως προαπαιτεί το καύσιμο να ψεκάζεται στον
            Το σίγουρο είναι πως με τις πρώτες νόρμες ρύπων την  αυλό εισαγωγής. Τι γίνεται όμως όταν ψεκάζεται άμε-
           δεκαετία του 70, αυτά τα πρόσθετα έκαναν την εμφάνισή  σα; Δηλαδή απ`ευθείας στον θάλαμο καύσης; Βλέπεις η
           τους στα καύσιμα. Η λογική ήταν απλή: να καθαρίζουν τις  βαλβίδα εισαγωγής πλέον δέχεται σκέτο αέρα. Το καύσι-

           επικαθίσεις στον κινητήρα ώστε αυτός να διατηρείται σε  μο ψεκάζεται στον θάλαμο και αναμιγνύεται στον θάλα-
           καλή κατάσταση και να λειτουργεί όπως πρέπει. Οι κατα- μο, οπότε δεν έρχεται (σχεδόν) καθόλου σε επαφή με το
           σκευαστές φυσικά επικροτούν, αφού παρατείνεται η κα- πίσω μέρος της βαλβίδας. Και άρα δεν μπορεί να την κα-
           λή λειτουργία των αυτοκινήτων τους, και οι νόρμες ρύ- θαρίσει. Τι ακριβώς κάνει τότε;
           πων καλύπτονται, αφού η καλή λειτουργία του κινητήρα   Όχι πολλά. Σίγουρα δεν καθαρίζει την βαλβίδα, ή τον
           εξασφαλίζει χαμηλότερες εκπομπές από την εξάτμιση σε  αυλό εισαγωγής. Πιθανώς στην πολύ σύντομη ζωή που
           όλη τη διάρκεια ζωής του μοτέρ.                       έχει το καύσιμο άκαυστο στον θάλαμο καύσης, και στο
            Όμως η βάση της λειτουργίας των καθαριστικών είχε  ακόμη συντομότερο διάστημα που η βαλβίδα εισαγωγής

           κάποια συγκεκριμένα σχεδιαστικά προαπαιτούμενα. Τα  παραμένει ανοιχτή, να την καθαρίζει λίγο, και να καθαρί-
           καθαριστικά αυτά ακολουθούν το καύσιμο καθώς αυτό  ζει και τον ίδιο τον θάλαμο καύσης, αν και αυτός δεν έχει
           ψεκάζεται στον αυλό εισαγωγής και αναμιγνύεται με αέ- γενικά πρόβλημα επικαθίσεων.
           ρα. Όπως το μείγμα περνάει γύρω από τη βαλβίδα εισα-   Άρα γιατί τα πληρώνουμε αυτά τα πρόσθετα; Μήπως
           γωγής, την καθαρίζει από την εξωτερική της πλευρά, και  έχουν ξεμείνει απλά ως εργαλείο του μάρκετινγκ για
                                                                 να διαχωρίζουν τη μία μάρκα καυσίμου από την άλλη;
               Τι λέτε όμως; Εσείς προτιμάτε τα καύσιμα με καθα-  Μήπως στην πορεία των χρόνων, ο τρόπος λειτουργίας
            ριστικά πρόσθετα; Έχετε κινητήρα με άμεσο ψεκασμό;   έδωσε απλά τη θέση του στην ιδέα που έχει η αγορά ότι
           Έχετε σκεφτεί τι ακριβώς προσφέρει στον κινητήρα σας   «κάτι καλό κάνουν» και έτσι απλά πληρώνουμε παραπά-
              ένα τέτοιο καύσιμο; Και τελικά αξίζει τα λεφτά του;
                                                                 νω χωρίς λόγο; n

           NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER


                                                                                8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13