Page 23 - daily 2019-04-23
P. 23
NONPAPER
*ΜΙΑ «OFF THE RECORD» ΑΝΕΠΙΣΗΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ –ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ– ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Γιατί η Fiat πληρώνει την Tesla;
Γιατί το χαρτζιλίκι της Fiat στην Tesla είναι
κακά νέα για τους Ιταλούς;
Κοινοποίηση Σχόλια
μείωση στο μέσο όρο αφού έχει μηδενικούς ρύπους.
Από φέτος το όριο στην Ε.Ε. πέφτει στα 90 γρ./χλμ. Και
ενώ ο όμιλος VW έχει τις Seat, Skoda και VW να αντι-
σταθμίζουν τις Bentley, τις Lamborghini και τις Porsche,
Η Fiat αυτή τη στιγμή, όσο περίεργο και αν ακούγεται η Fiat είναι χωρίς αντίβαρο. Και έτσι εκμεταλλευόμενη
είναι κατασκευαστής αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού
και υψηλών επιδόσεων. μια ρύθμιση που επιτρέπει κατασκευαστές να συνεται-
ρίζονται, έπεισε την Tesla να προσμετράει τις πωλήσεις
Μπορεί η Tesla μέχρι τώρα να είναι ένα όνομα εκτός της μαζί με αυτές της Fiat ώστε να οι Ιταλοί να επωφε-
της δικής μας αυτοκινητιστικής πραγματικότητας, όμως λούνται στο μέσο όρο. Φυσικά με το αζημίωτο. Και μι-
η περίεργη αυτή σχέση που η αμερικανική μάρκα απέ- λάμε για εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
κτησε με τη Fiat μπορεί να σημαίνει πολλά. Καλά ή κακά; Λεφτά που φυσικά η Tesla χρειάζεται για να επενδύ-
Τα καλά είναι τα εμφανή. Η Fiat αυτή τη στιγμή, όσο
περίεργο και αν ακούγεται είναι ένας κατασκευαστής Τι λέτε λοιπόν; Καλή κίνηση το χαρτζιλίκι στην
αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού και υψηλών επιδόσε- Tesla ή όχι; Είναι η καλύτερη κίνηση για το μέλλον
ων. Για όσους δεν το ξέρουν, όμιλος Fiat κυριαρχείται της ιταλικής φίρμας;
από τις πωλήσεις των αμερικανικών εταιρειών Ram, σει στις πολύ ακριβές της τεχνολογίες, που όμως δεν
Dodge, Jeep που έχουν μοντέλα εξωπραγματικού κυ- πρόκειται να μοιραστεί με την Fiat. Η συμφωνία είναι
βισμού και σημαντικά υψηλών ρύπων διοξειδίου του μόνο για τα νούμερα. Και έτσι οι Ιταλοί, για να γλιτώ-
άνθρακα. Στην Ευρώπη η Maserati και η Alfa Romeo σουν ευρωπαϊκά πρόστιμα, αιμορραγούν κεφάλαιο
με τις υψηλές τους επιδόσεις έχουν με τη σειρά τους που τους είναι απολύτως απαραίτητο για να εξελίξουν
επίσης υψηλούς ρύπους. Η μόνη μάρκα του ομίλου υβριδική και ηλεκτρική τεχνολογία, προκειμένου να
που μπορεί να ρίξει το μέσο όρο είναι η Fiat, όμως πα- εξασφαλίσουν την βραχυπρόθεσμη επιβίωση της μάρ-
ρά τις πωλήσεις, οι ρύποι δεν πέφτουν πολύ. κας. Μακροχρόνια όμως τι γίνεται;
Η Ε.Ε. είχε μέχρι φέτος όριο στους μέσους ρύπους Με τον αναμενόμενο «γάμο» με την Peugeot να πέ-
του στόλου κάθε κατασκευαστή τα 120 γρ./χλμ. O όμι- φτει στο κενό, οι Ιταλοί είναι χωρίς συνέταιρο στη μάχη
λος Fiat ήταν ήδη στα 126 γρ./χλμ, κυρίως λόγω των της ηλεκτροκίνησης, είναι ήδη πίσω από τον ανταγωνι-
μεγάλων κυβισμών που είπαμε πριν, αλλά και λόγω σμό, και τώρα πληρώνουν για να σωθούν, μειώνοντας
της πλήρους απουσίας υβριδικών και ηλεκτρικών από σημαντικά τις επενδύσεις που είναι σημαντικές για την
τη γκάμα της. Ένα ηλεκτρικό μοντέλο επιφέρει μεγάλη
επόμενη μέρα. n
NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER NON-PAPER
23