Page 24 - daily 2019-04-23
P. 24

O νέος 1,5 BlueHDI

           TECH κινητήρας του PSA




           Ο diesel των Peugeot, Citroen, Opel




                                                                 μοφιλείς χωρητικότητες, δηλαδή σε κινητήρες κάτω
            Αν και οι diesel κινητήρες βάλλονται                 των 2.000 κυβικών. Σε όλο αυτό, προσθέστε και τον
            πανταχόθεν τώρα τελευταία (ίσως όχι και              νέο κύκλο μέτρησης εκπομπών ρύπων κατά WLTP και

            τόσο άδικα) κυρίως για τους ρύπους NOx,              εύκολα θα καταλάβετε γιατί οι κατασκευαστές «τρέ-
            εντούτοις, οι Γάλλοι μηχανικοί του γκρουπ            χουν και δεν φτάνουν» για να αναβαθμίσουν τους κι-
            PSA μπήκαν στον κόπο να εξελίξουν                    νητήρες τους (σ.σ. μάλιστα κάποιοι κινητήρες «κόβο-

            έναν κινητήρα του είδους, για τον οποίο              νται» ή «φιμώνονται» προκειμένου να πληρούνται οι
            υπόσχονται ότι ικανοποιεί όχι μόνο τις               νόρμες Euro6d-TEMP).

            υπάρχουσες προδιαγραφές ρύπων, αλλά και               Παρόλα  αυτά,  δείχνουν  κάποιοι  δειλά  -  δειλά  να
            μελλοντικές που αναμένεται να ισχύσουν               τα καταφέρνουν. Ένα παράδειγμα κινητήρα (σ.σ. μι-
                                                                 κρού σχετικά κυβισμού) λοιπόν που πληροί τις νόρμες
            από το 2020.                                         Euro6d-TEMP είναι ο 1,5 diesel κινητήρας που εξελί-


                 α  βλαβερά-καρκινογόνα  για  τον  άνθρωπο       χθηκε από το γκρουπ PSΑ και θα φορεθεί σε μοντέλα
                 οξείδια του αζώτου (NOx) που παράγουν εγγε-     των Peugeot, Citroen και Opel (π.χ. 208, 308, 3008,
           Τνώς οι κινητήρες πετρελαίου για λόγους που           5008, C3, C3 Aircross, C4, Astra, Grandland X κτλ.).
           έχουν αναλυθεί στο παρελθόν από την στήλη (βλ. τεύ-   Ας τον δούμε αναλυτικά.

           χος 03/2017), είναι ο βασικός λόγος που οι εν λόγω
           κινητήρες δεν είναι πια δημοφιλείς όσο ήταν. Το πρό-
           βλημα δεν είναι ότι δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν
           οι ρύποι τους, αλλά το ότι δεν μπορούν να αντιμετω-
           πιστούν με οικονομοτεχνικά βιώσιμο τρόπο από την
           πλευρά των κατασκευαστών και προς όφελος του κα-
           ταναλωτή, ώστε να έχει νόημα η ύπαρξή τους σε δη-


                                                                    Peugeot 3008



                                                                                               Citroen C3 Aircross











                 Opel Grandlang X





                                                                               24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29