Page 28 - daily 2019-04-23
P. 28

5ΠΡΑΓΜΑΤΑ

                 Πως λειτουργεί η αυτόνομη οδήγηση



                                                                των smartphones συγκριτικά με τα συμβατικά
                                                                κινητά τηλέφωνα.
                                                                  Για  να  υλοποιηθεί  ένα  επαρκώς  «έξυπνο»
                                                                αυτοκίνητο για αυτόνομη οδήγηση απαιτείται
                                                                ένα πλήθος αισθητήρων υπερήχων, καμερών

                                                                υψηλής  ανάλυσης  και  σαρωτών  laser  γύρω-
                                                                γύρω στο όχημα.
                                                                  Όλοι αυτοί οι αισθητήρες και οι κάμερες με-
                                                                ταδίδουν δεδομένα στον εγκέφαλο που ελέγ-
                                                                χει το σύστημα της αυτόνομης οδήγησης. Όσο
                                                                και αν φαίνεται περίεργο, το hardware για την
                                                                αυτόνομη οδήγηση είναι ήδη έτοιμο, τουλάχι-
          Η λειτουργία των αυτόνομων οχημάτων εξαρτάται         στον από τους μείζονες κατασκευαστές, αυτό
          από πλήθος αισθητήρων υπερήχων, καμερών               που εκκρεμεί ακόμη είναι η τελειοποίηση του
          υψηλής ανάλυσης και σαρωτών laser γύρω-γύρω
          στο όχημα.                                            λογισμικού καθώς και η αντίστοιχη νομοθεσία
            Η μετατροπή ενός οχήματος σε αυτόνομο είναι  που θα διέπει την κυκλοφορία των αυτόνομων
          άλμα τεχνολογικό, αντίστοιχο με την εμφάνιση  οχημάτων σε δημόσιους δρόμους.





                                                                                  Τα επίπεδα της

                                                                                  αυτόνομης οδήγησης


                                                      Η  αυ- ποίηση,  αφού  το  αυτοκίνητο  κατά  περιπτώσεις
                                                     τόνομη  μπορεί  να  αναλάβει  και  την  εγκάρσια  αλλά  και
                                                     οδήγη- την διαμήκη κίνηση (π.χ. σύστημα ενεργής διατή-
                                                     ση  έχει  ρησης λωρίδας σε συνδυασμό με adaptive cruise
              Τα νεύρα θα σας κάνουν πιο            στην  ου- control). Μέχρι και το επίπεδο 2, το νομικό πλαί-
               επιθετικούς στο δρόμο, με          σία  6  επί- σιο είναι καθορισμένο. Στο επίπεδο 3 το αυτοκί-
                αποτέλεσμα να εκτίθεστε
               περισσότερο στον κίνδυνο         πεδα,  όμως  νητο  μπορεί  να  είναι  πλήρως  αυτόνομο  και  να
                      ατυχήματος.            αυτό  δεν  εί- δίνει τον έλεγχο στον οδηγό σε ένα προκαθορι-
                                         ναι  θέσφατο,  αφού  σμένο χρονικό διάστημα. Στο επίπεδο 4, το όχη-
          εξαρτάται  την  περιοχή  του  κόσμου  στην  οποία  μα έχει την δυνατότητα εκτεταμένης αποκλειστι-
          αναφερόμαστε. Θεωρώντας σαν βάση τα 5 επίπε- κής αυτόνομης οδήγησης, και τέλος στο επίπεδο

          δα, το επίπεδο 0 είναι αυτό στο οποίο δεν υπάρ- 5, το αυτοκίνητο είναι απολύτως αυτόνομο κάτω
          χει κανένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού. Στο  από όλες τις συνθήκες, σε όλους τους δρόμους
          επίπεδο 1 υπάρχει η δυνατότητα από το αυτοκί- και για όλες τις ταχύτητες με τον οδηγό να μην
          νητο για αυτόνομο έλεγχο διαμήκους ή εγκάρσι- χρειάζεται καν να είναι παρών. Στα επίπεδα 3, 4
          ας κίνησης με τον οδηγό να ελέγχει μόνιμα την  και 5 το νομικό πλαίσιο δεν είναι ακόμα πλήρως
          άλλη. Στο επίπεδο 2 υπάρχει μερική αυτοματο- καθορισμένο.


                                                                               28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33